Bekijk volle/desktop versie : De deurwaarder



Pagina's : [1] 2 3 4

24-08-2009, 12:36
Me broer woont op zich zelf, sinds een jaar of 5 is ons neef bij hem ingetrokken omdat hij in Amsterdam kwam studeren.

Gisteren is me broer terug van zijn vakantie en tot zijn schrik zag hij een zag hij een brief op de tv die gericht aan me neef, waarin stond vermeld dat de deurwaarder samen met de politie naar binnen zijn gekomen en zullen binnen vier weken van het tekenen van de brief zijn inboedel verkopen. De grap is dat alles wat in huis is, is van me broer.



Me broer belde nog naar deurwaarder om te informeren:

-hij moest bonnen tonen door middel van een brief (helaas weinig bonnen nog)

-of hij een bezit is van een huurovereenkomst samen met neef (natuurlijk niet)

Hoe kunnen wij ofwel me broer het aanpakken??

-Hebben de politie en deurwaarders recht op zijn huis in te treden??
-kan me broer zijn neef alsnog uitschrijven of is het laat????
-Moet me broer snel een advocaat inschakelen??

Graag jullie reacties en adviezen

PS. me neef toont bijna geen intressen

24-08-2009, 12:38


Drama. Ik zou informatie inwinnen bij het Juridisch Loket of de rechtsbijstand. Succes!

24-08-2009, 12:40
Aangezien jouw broer hoofdbewoner is, hebben ze daar denk ik wel recht op. Maar vraag het voor de zekerheid na..

Sterkte voor je broer toegewenst.!!

24-08-2009, 12:42

Citaat door samrat:
Me broer woont op zich zelf, sinds een jaar of 5 is ons neef bij hem ingetrokken omdat hij in Amsterdam kwam studeren.

Gisteren is me broer terug van zijn vakantie en tot zijn schrik zag hij een zag hij een brief op de tv die gericht aan me neef, waarin stond vermeld dat de deurwaarder samen met de politie naar binnen zijn gekomen en zullen binnen vier weken van het tekenen van de brief zijn inboedel verkopen. De grap is dat alles wat in huis is, is van me broer.


Me broer belde nog naar deurwaarder om te informeren:

-hij moest bonnen tonen door middel van een brief (helaas weinig bonnen nog)

-of hij een bezit is van een huurovereenkomst samen met neef (natuurlijk niet)

Hoe kunnen wij ofwel me broer het aanpakken??

-Hebben de politie en deurwaarders recht op zijn huis in te treden??
-kan me broer zijn neef alsnog uitschrijven of is het laat????
-Moet me broer snel een advocaat inschakelen??

Graag jullie reacties en adviezen



Neef zo snel mogelijk uitschrijven, inboedel verhuizen en laat ze maar komen.

Hier heb je geen advocaat voor nodig, kost je alleen ma geld.

24-08-2009, 12:55



Citaat door samrat:
Me broer woont op zich zelf, sinds een jaar of 5 is ons neef bij hem ingetrokken omdat hij in Amsterdam kwam studeren.

Gisteren is me broer terug van zijn vakantie en tot zijn schrik zag hij een zag hij een brief op de tv die gericht aan me neef, waarin stond vermeld dat de deurwaarder samen met de politie naar binnen zijn gekomen en zullen binnen vier weken van het tekenen van de brief zijn inboedel verkopen. De grap is dat alles wat in huis is, is van me broer.



Me broer belde nog naar deurwaarder om te informeren:

-hij moest bonnen tonen door middel van een brief (helaas weinig bonnen nog)

-of hij een bezit is van een huurovereenkomst samen met neef (natuurlijk niet)

Hoe kunnen wij ofwel me broer het aanpakken??

-Hebben de politie en deurwaarders recht op zijn huis in te treden??
-kan me broer zijn neef alsnog uitschrijven of is het laat????
-Moet me broer snel een advocaat inschakelen??

Graag jullie reacties en adviezen

PS. me neef toont bijna geen intressen


Ja deurwaarders in combinatie met politie hebben zeker het recht om binnen te treden, ook als er niemand thuis is. Je moet inderdaad kunnen aantonen dat het allemaal spullen van je broer zijn. Je kan gewoon een huurovereenkomst maken en daarin zet je dat alle spullen eigendom blijven je broer en dat die neef er alleen maar gebruik van mag maken.Jouw broer kan hem wel uitschrijven maar dat kan maanden duren omdat je neef zich eigenlijk zelf moet uitschrijven dan gebeurt het meteen. Of je laat je neef naar hun bellen voor een regeling.

24-08-2009, 12:58
Me broer heeft hem de brief gegeven...Maar denk niet dat hij gaat een actie nemen..

Rustigemeid, Kan me broer alsnog een huurovereenkomt maken is het niet laat dan??

24-08-2009, 13:08
Ze hebben geen poot om op te staan. Wat ze doen is pure intimidatie. Je broer is hoofdhuurder, dus ze hebben niet eens het recht om te huis binnen te treden ( huurwet gaat hierin voor ). De deurwaarder moet bewijzen dat de spullen niet van je broer zijn. De zaak draait hier immers om de neef en niet om je broer. Ze draaien de bewijslast onterecht om.

Om welke deurwaarder gaat het ? Dien anders een klacht in bij de Nederlandse vereniging van gerechtsdeurwaarders.

24-08-2009, 13:11

Citaat door samrat:
Me broer heeft hem de brief gegeven...Maar denk niet dat hij gaat een actie nemen..

Rustigemeid, Kan me broer alsnog een huurovereenkomt maken is het niet laat dan??


Je kan zo'n overeenkomst gewoon uittypen en de datum erop zetten van wanneer hij daar is ingetrokken. Hun kunnen toch niet weten dat je dat nu pas hebt getypt. Type in de overeenkomst alle zaken in die je broer niet kwijt wilt en dat je neef bijv. alleen bijdraagt aan boodschappen ofzo als ie geen huur betaalt.

24-08-2009, 13:22

Citaat door Rapid_Advies:
Ze hebben geen poot om op te staan. Wat ze doen is pure intimidatie. Je broer is hoofdhuurder, dus ze hebben niet eens het recht om te huis binnen te treden ( huurwet gaat hierin voor ). De deurwaarder moet bewijzen dat de spullen niet van je broer zijn. De zaak draait hier immers om de neef en niet om je broer. Ze draaien de bewijslast onterecht om.

Om welke deurwaarder gaat het ? Dien anders een klacht in bij de Nederlandse vereniging van gerechtsdeurwaarders.


ik hoop dat het zo is. Want ik hoordde het net van me collega dat ze het toch anders zien. zodra geen huurovereenkomst is vastgesteld bij de notaris is alles toch van neef..dus al ze spullen worden gewooon verkocht over vier weken

24-08-2009, 13:30
Deurwaarders hebben volgens mij het recht niet om binnen te vallen.
Als de huurovereenkomst op naam van je broer staat is hij de hoofdbewoner, en jouw neef de onderbewoner.
Aangezien ze jouw neef willen pakken, kan dat niet, omdat hij de onderbewoner is.
Volgens mij kunnen ze alleen binnenvallen, als ze jouw broer moesten hebben die hoofbewoner is.
Anders even navragen bij de rechtsbijstand en of rechtshulp, om te achterhalen hoe het precies zit.

24-08-2009, 13:52
ik denk dat me broer al zijn spullen kwijt is ..

24-08-2009, 14:19

Citaat door charter:
Deurwaarders hebben volgens mij het recht niet om binnen te vallen.
Als de huurovereenkomst op naam van je broer staat is hij de hoofdbewoner, en jouw neef de onderbewoner.
Aangezien ze jouw neef willen pakken, kan dat niet, omdat hij de onderbewoner is.
Volgens mij kunnen ze alleen binnenvallen, als ze jouw broer moesten hebben die hoofbewoner is.
Anders even navragen bij de rechtsbijstand en of rechtshulp, om te achterhalen hoe het precies zit.



Dat bedoel ik ja.

Ze mogen niet binnenvallen omdat je broer de hoofdbewoner is. Je broer kan aangifte doen van inbraak bij de politie. Ze moeten de aangifte in behandeling nemen, want iemand heeft zijn huis zonder toestemming bewandeld. Waarschijnlijk zal de politie zeggen dat ze een huiszoekingsbevel hebben....maar die staat op naam van je neef. Ze hebben dus onrechtmatig je huis binnengetreden. Is dan een kwestie van voet bij stuk houden en je hebt ze op de knieen.

24-08-2009, 14:20


je broer moet zijn spullen weg halen daar ,en ergens stallen tot na die 4 weken,en zo snel mogelijk die neef uitschrijven, als die neef mee moet, dan aan zijn oren meetrekken naar de stadsdeelkantoor om zich zelf uit te schrijven, iwa mezian laat je iemand bij je wonen krijg je ook nog zijn gezeik erbij...

24-08-2009, 14:36
zoals andere leden al zeide 'inboedel kunnen ze niet meenemen laat ze maar bewijzen dat deze s[ullen van jouw neef is. Daarna ook gelijk een harde schop opnder de kont van jouw neef geven. wat denkt die aap?? mesakiel voor andere doen!! weten zijn ouders dit al of niet? Laat hem maar alles regelen neem aan dat hij weer terug naar zijn ouders gaan ewa dan mogen ze daar de inboedel meenemen.. Miss een idee... heel wat jaartjes terug.. kwamen ze ok voor mijn vader hij was toen niet thuis,, toen zeiden ze van we komen over een paar uur terug is er dan n iet dan nemen we aparaatuur mee.. maar ja in die tijd hadde we alleen een tv.. wat deed mijn moeder die heeft toen een super oude tv in de woonkamer gedaan eentje diehet niet eens deed ( hadde we nog in de schuur) en de nieuwe heeft ze verstopt.. na een paar uur kwamen ze inderdaad terug.. en wilde ze die tv meenemen.. toen ze zagen hoe die der uitziet zijn ze tog met lege handen vertrokke... watik hiermee wil zeggen is de dure aparaten die jouw broer heft moet ie ff un maand bij iemand thuis laten..zo is ie er zker van dat dat niet mee word genomen..

Succes!!

24-08-2009, 15:00
ik heb naar die deurwaarder gebeld.

Ze zeiden zodra iemand ingeschijven staat bij ander kunnen geen verschil maken van wie wat en wie niet en moet me broer toch bonnentjes tonen

anders moet er een huurovereenkomt aanwezig is, verder is het nu laat om me neef te uitschrijven want toen ze langs kwam voor beslag op inboedel stond hij ingeschreven...

ik ben zooo moe, me broer ook..

Me tante is nog in marokko!

Pagina's : [1] 2 3 4