Bekijk volle/desktop versie : Islam mag je vasten als?



24-08-2009, 11:24
je gisteren nog heb geblowt?

geld 40 dage onrein ook voor blowen omdat je dan ook bedwelmd raakt?

25-08-2009, 12:29


Het woord dat er in de Quran gebruikt woord, is 'Khamr', dat betekend wijn maar daarna komt er een vers waaruit blijkt dat het woord 'Khamr' gebruikt wordt voor alles wat slecht voor de mens zou kunnen zijn/ vergiftigt het lichaam. En waar verlies van zelf-beheersing/controle het gevolg van is. Alle soorten drugs, drank, gokken etc.

Blijkt ook uit deze Hadith:


Citaat:
Jabir narrates that a man came from Yemen and asked the Prophet about a wine made from corn called ‘Mizr’, which they drank, in their land. The Prophet asked, "Is it intoxicating?" He replied, "Yes" The Prophet said, "Every intoxicant is unlawful.'' (Muslim).
Maar om antwoord te geven op jouw vraag, het is inderdaad zo dat Allah Subhana wa Te3ela je gebeden niet accepteert voor 40 dagen. Het heeft niks te maken met onreinheid by the way.

Blijkt uit volgende Hadith:


Citaat:
'Abdullah Ibn Umar Radiya 'Allahou 3anhou zegt dat de Profeet Mohammed Salalahou 3alayhi wa Salam het volgende heeft gezegd: 'Wie wijn drinkt, Allah zal zijn gebeden niet accepteren voor 40 dagen. Maar als hij berouw toont, Allah zal hem vergeven. En als hij het opneiuw doet, Allah zal zijn gebeden niet accepteren voor 40 dagen. Als hij berouw toont, Allah zal hem vergeven. En als hij het nog een keer doet, Allah zal zijn gebeden niet accepteren voor 40 dagen. Maar als hij berouw toont, Allah zal hem vergeven. Als hij het voor de vierde keer herhaalt, Allah zal zijn gebeden niet accepteren voor 40 dagen, en als hij berouw toont zal Allah hem niet vergeven.' (Tirmidhi, Nasai, Ibn Majah and Daarami from Ibn Amr)
En dan moet je er vanuit gaan dat het woord 'wijn' voor elk soort drugs/drank bedoeld is. Dit is dus waar je het op moet basseren. Maar dat Allah Subhana wa Te3ela jouw gebeden niet accepteer betekent niet dat je moet stoppen met bidden. Want het gebed maakt jou tot gelovige, en als je niet bidt maakt het je tot Kafir/ ongelovig. Je moet blijven bidden ook al accepteert Allah Subhana wa Te3ela het niet. En dan denk je misschien wat voor zin heeft he? Je toont op die manier berouw en herstelt je daad, en je blijft een Moslim. En elke Moslim behoort te bidden& te vasten, het gevolg van jou drugsgebruik is dat Allah het alleen niet accepteert voor 40 dagen. Want je moet weten dat het gebed de sleutel is tot al het goede. Allah verhoort de gebeden, en de Dua's, beantwoord de vragen, vergeeft degene die berouw toont in het gebed. En dat zal Allah Subhana wa Te3ela hoogstwaarschijnlijk dan niet van jou accepteren in die 40 dagen. Maar Allah Subhana wa Te3ela doet wat Hij wil, en vergeeft wie Hij wil.


En hetzelfde geldt voor de Ramadan, Allah Subhana wa Te3ela zegt:


Citaat:
'De maand Ramadan is die, waarin de Koran als een richtsnoer voor de mensen werd neergezonden als duidelijke bewijs van leiding en onderscheid. Wie daarom deze maand beleeft, laat hem daarin vasten. Maar wie ziek of op reis is, een aantal andere dagen. God wenst gemak voor jouw en geen ongemak, en opdat je het aantal zult voltooien en opdat je God's grootheid zult prijzen, omdat Hij je terecht heeft geleid en opdat je dankbaar zult zijn.' (Surah Al-Baqarah) .

Wel moet ik er nog even bij zeggen is dat als je niet stopt, Allah je het op den duur niet zal vergeven. Maar dat is aan Hem. Je weet dat je fout bezig bent, dus stop er mee. Maar ook dat is aan jou. Maar let erop dat als je dus dronken bent, of geblowd hebt of high/stoned bent dat je dan niet het gebed mag verrichten in die toestand. Totdat je weer nuchter bent.


Citaat:
Surah An-Nisa’ : “O gij die gelooft! Benader niet het gebed met een onreine geest.….”
Je moet blijven bidden& het vasten is je verplicht. EN TOON BEROUW! OPRECHT BEROUW. Niet alleen vragen of Allah je wil vergeven, nee ook in daden laten zien dat je er spijt van hebt. Dmv het niet nog eens te doen! Allah Subhan wa Te3ela weet het het beste. Moge Allah me vergeven als ik sommige dingen verkeerd vertaald heb of verkeerd heb geinterpreteerd. Ik ben geen geleerde verder ik heb hopelijk betrouwbare bronnen gebruikt. Ik hoop dat je antwoord hebt op je vraag!