Bekijk volle/desktop versie : Ramadan op het werk...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

24-08-2009, 08:52
Hoe vergaat het jullie???Is het zwaar opeens geen water, koffie of thee...en al helemaal met deze warmte!

Of irritant al die vragen....Ik ben namelijk enige buitenlander op de hele afdeling en dat is minder..!

allah ey hawna...

24-08-2009, 08:54


Zit lkker alleen op kantoor .. heb m gebedskleedje naast me .gaat zeker zwaar worden. maar daar word je sterker van
ben me leesbril vergeten dat is balen

24-08-2009, 08:56
Heel zwaar hier op het werk.

Iedereen vast, er is niks te vreten en ze liggen allemaal nog te slapen.












Werkplek is thuis

24-08-2009, 09:10
Niet eten en/of drinken is wel vol te houden..
En we hebben airco hier..

T zijn meer die vragen waar je zoo moe van wordt

24-08-2009, 09:16



Citaat door Droomprinsjesje:
Hey Sisi25,

Ramadan mubarek meissie. Ik ben ook aan het werk.
Ik werk in Amsterdam met alleen Nederlanders/Surinamers etc. Niemand die mee doet, maar ze zijn wel goed op de hoogte. Dus toen ik binnen kwam was het meteen van hoe bevalt het etc. Maar het zou nog veel mooier zijn als er moslims op de afdeling zouden zitten. Maar alhamdoulilah.

Dat ik niet kan drinken en niet kan eten vind ik geen probleem. Mis de warme cappucino wel om de dag mee te beginnen haha, maar dat overleef ik wel. Vond het alleen zo moeilijk om op te staan. Ik lag om 01:00 uur in bed. Ben er om 04:00 uit gegaan om broertje en ma wakker te maken en wat te eten en te bidden. Ik lag om 05:00 uur in bed en om 06:30 uur ging de wekker. In totaal 4,5 uur geslapen. Maar kheir inshAllah.

Moge Allah onze vasten accepteren.


Wel leuk werk?

24-08-2009, 09:23

Citaat door Droomprinsjesje:
Jawel dat wel alhamdoulilah. Werk als pensioenconsultant en wordt gedetacheerd. Zit nu voor de laatste week in Amsterdam en dan maar afwachten wat ze voor me hebben.


Leuk, doe je het al lang?

Gedetacheerd lijkt me vervelend, steeds nieuwe collega's en nieuwe omgeving?

24-08-2009, 10:01

Citaat door Droomprinsjesje:
Nou weet je..ik ben niet getrouwd en woon nog thuis bij mijn moeder. Natuurlijk help ik haar en neem ik haar het een en ander uit handen, maar het is niet vergelijkbaar met het hebben van een eigen huishouden. Ik denk dat wanneer dat laatste het geval zou zijn, ik juist behoefte zou hebben aan een vaste werkplek. Het liefst niet te ver van huis ook.

Maar zoals het er nu voor staat, kan het wat betreft tijd heel goed. Ik ben iemand die best snel verveeld raakt. Dus dat ik telkens in een andere omgeving zit met nwe collega's is juist positief voor mij. Maar goed, detachering is sowieso nooit voor heel lang. Zo kan ik bij alle verzekeraars/banken/pensioenfondsen binnen kijken en we zien het allemaal wel. Ik doe dit werk nu 1,5 jaar.


Ja ik begrijp je wel, maar hoe kan het dat een droomprinsesje nog niet getrouwd is? Op zoek naar een droomprins?

Als je daar maar niet snel op uitgekeken bent dan....

24-08-2009, 10:21

Citaat door Droomprinsjesje:
Tjah...mektebch


Komt goed inshallah!

24-08-2009, 10:32
oh my goddddd weetje dat het op stage egt moeilijker is dna gewoon als je thuis zit dan ken je nog uitslapeeeee :S

24-08-2009, 10:35

Citaat door Stylin_Bitch:
oh my goddddd weetje dat het op stage egt moeilijker is dna gewoon als je thuis zit dan ken je nog uitslapeeeee :S


Op stage zat ik ook altijd te slapen?

24-08-2009, 11:08
Ik ben ook op stage en enige moslim, als zij om 12 uur lunchen blijf ik gewoon op het kantoor aanverslagen werken.

Je moet gewoon sterk zijn en niet aan etendenken maar bezig zijn.s

24-08-2009, 11:14
Bij mij valt het mee hoor..

24-08-2009, 11:22



Citaat door sisi25:
Hoe vergaat het jullie???Is het zwaar opeens geen water, koffie of thee...en al helemaal met deze warmte!

Of irritant al die vragen....Ik ben namelijk enige buitenlander op de hele afdeling en dat is minder..!

allah ey hawna...


Al-7amdoe li-Lah, ik werk enkel voor en met moslims welk een bewuste keuze is natuurlijk.

Weet je wat het is met niet-moslims? Zij kunnen er vaak niet bij dat wij dit volhouden. Voor ons is dit, insja Allah, makkelijk vol te houden omdat Allah ons zegent tijdens Ramadan.

Wanneer ik bv. tegen de middag niets gegeten heb krijg ik meestal honger of wanneer het zo warm is als nu krijg ik meestal na een paar uur dorst. Tijdens Ramadaan verdwijt deze honger en dorst en is vaak bij het aanbreken van de iftaar deze honger en dorst nog steeds niet op komen spelen.

Maar wanneer een niet-moslim uit solidairiteit wilt meevasten dan vergaat deze al tegen de middag van de honger en de dorst en klaagt het steen en been. Vaak vragen zij dan nog de retourische vraag: "maar water alleen mag toch wel?".

Soeb-7aan Allah. Allah vergemakkelijkt ons in het vasten daar de niet-moslims dit vaak niet kunnen volhouden, als doen zij slechts een week mee. Vandaar waarschijnlijk deze vragen die je naar je hoofd krijgt geslingerd. Je hebt natuurlijk ook niet-moslims die uit jaloezie of afgunst expres irritante vragen herhaaldelijk blijven stellen maar deze kan je het beste negeren, alsof zij lucht zijn.

Succes.

24-08-2009, 11:25
honger en dorst valt wel mee. Ben wel moe. Ik heb geen zin om aan uitdagende projecten te beginnen. Gewoon wat routine zaken doen waar je niet te veel bij moet nadenken.
Het is gewoon nog effe wennen de eerste werkdagen.

24-08-2009, 11:38
"Mag je ooook geen waterrr" Hallooo laat me met rust...

Daarnet ook een collega.. Hij weet dat ik vast gaat ie voor me neus een gebakje lopen eten en overdrijven hmmm heeeeeeeeeeerlijkk heeeeeeeerlijkk Hade elhollandiejien sh7aal ji3anien!!

Ik heb hmld geen honger of dorst maar erger me dood aan me collega's..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7