Bekijk volle/desktop versie : Studie wie heeft er 21+ toets gedaan voor HBO



Pagina's : [1] 2

23-08-2009, 20:02
Salaam allemaal


ik wil een 21+ toets doen voor HBO , maar wil graag wel wat ervaringen horen en hoe het is gegaan. en loop je zeg maar niet een achterstand aangezien hun van de MBO of havo komen .

Alvast bedankt,

23-08-2009, 20:09


niemand???????????????????

23-08-2009, 20:35

Citaat door youknowwho:
Salaam allemaal


ik wil een 21+ toets doen voor HBO , maar wil graag wel wat ervaringen horen en hoe het is gegaan. en loop je zeg maar niet een achterstand aangezien hun van de MBO of havo komen .

Alvast bedankt,

vast wel

23-08-2009, 20:42
Ja ik heb deze onlangs gemaakt op 20 en 21 augustus op de Haagse Hogeschool.


Het ging naar mijn gevoel redelijk goed.
Ik moet eerlijk aangeven dat het nivo van de toetsen best laag lag vergeleken met wat ik verwacht had.

Het is een toets voor de HBO maar ik had meer het gevoel dat ik 3-havo toetsen aan het maken was.

Ik moest de vakken Engels,Nederlands en Algemene Economie maken.Dit verschilt dan ook per opleiding.

23-08-2009, 20:45


lk heb les gegeven voor een 21+ toetscursus, Wiskunde B en Natuurkunde. Je maakt zo'n 21 + toets niet even, je moet wel echt 'leren' voor de BETA vakken. Nederland en Engels stellen niets voor, en economie ook niet echt (voor zover ik het heb ingezien).

23-08-2009, 20:46

Citaat door Figurante:
lk heb les gegeven voor een 21+ toetscursus, Wiskunde B en Natuurkunde. Je maakt zo'n 21 + toets niet even, je moet wel echt 'leren' voor de BETA vakken. Nederland en Engels stellen niets voor, en economie ook niet echt (voor zover ik het heb ingezien).


Ja precies zoals je het zegt... NE,EN en AE was te doen zonder

23-08-2009, 20:50
Daarnaast krijg je precies te weten welke onderwerpen er aan bod komen op zo'n 21+ toets en ook diverse literatuur wordt aangeraden. Het kan haast niet mis gaan met je leerwerk.

Zoals ik al zei, Wiskunde B, Natuurkunde en Scheikunde vereisen wel wat meer intelligentie. Het is dan ook handig 'basisboeken' aan te schaffen voor deze vakken.

Succes, mochten we je kunnen helpen, horen we het graag!

23-08-2009, 22:49

Citaat door Figurante:
lk heb les gegeven voor een 21+ toetscursus, Wiskunde B en Natuurkunde. Je maakt zo'n 21 + toets niet even, je moet wel echt 'leren' voor de BETA vakken. Nederland en Engels stellen niets voor, en economie ook niet echt (voor zover ik het heb ingezien).



Wat goed van je

24-08-2009, 17:03

Citaat door Jeweetog:
Wat goed van je




nog iemand anders???

25-08-2009, 00:05
hartsikke bedankt allemaal voor jullie reacties. wat ik nog even wilde weten is of die vakken waarin je toetst verschillend zijn of zijn het standaard vakken zoals nl,engels wiskunde enz. want ik zie scheikunde natuurkunde staan allemaal. dat heb ik nooit gehad.

25-08-2009, 00:06

Citaat door Figurante:
Daarnaast krijg je precies te weten welke onderwerpen er aan bod komen op zo'n 21+ toets en ook diverse literatuur wordt aangeraden. Het kan haast niet mis gaan met je leerwerk.

Zoals ik al zei, Wiskunde B, Natuurkunde en Scheikunde vereisen wel wat meer intelligentie. Het is dan ook handig 'basisboeken' aan te schaffen voor deze vakken.

Succes, mochten we je kunnen helpen, horen we het graag!




dankjewel meid

01-09-2009, 12:30

Citaat door youknowwho:
hartsikke bedankt allemaal voor jullie reacties. wat ik nog even wilde weten is of die vakken waarin je toetst verschillend zijn of zijn het standaard vakken zoals nl,engels wiskunde enz. want ik zie scheikunde natuurkunde staan allemaal. dat heb ik nooit gehad.



het ligt er maar net aan, voor wat voor opleiidng je gaat kiezen... uit behulp daarvan kun je diverse vakken krijgen...


ik ga in Januari ook een 21+test maken voor de opleiding sjd...

ik zat te denken aan 2 scholen..

inholland (krijg je de vakken nl/eng/maatschappijleer) zonder herkansingen
hro (hier krijg je de vakken nl/eng/maatsch/geschiedenis) met herkansingen



wat wil jij voor opleiding gaan volgen en waar?

01-09-2009, 12:55


Ligt inderdaad aan welke opleiding je kiest, aan de hand daarvan zul je moeten toetsen in 3 of 4 verschillende vakken.
Ikzelf heb de 21+ gemaakt dit jaar voor HRO, Informatica.
Ik moest dus Engels, Nederlands en Wiskunde toetsen. Nederlands en Engels niet voor geleerd gewoon lekker makkelijk gehaald.

Wiskunde (B) daartegenover was zeer moeilijk. Gelukkig bestond de toets uit meerkeuzevragen en leek het veel op de voorbeeld examen, daardoor had ik het gehaald .

De wiskunde examens 21+ van HRO bestaan uit 2 niveaus zeg maar, wiskunde voor technische opleidingen en wiskunde voor economische opleidingen. De laatstgenoemde is volgens mij vrij makkelijk, de eerste is vrij moeilijk.
Allemaal nieuw voor mij .

01-09-2009, 12:58

Citaat door koekoek:
Ligt inderdaad aan welke opleiding je kiest, aan de hand daarvan zul je moeten toetsen in 3 of 4 verschillende vakken.
Ikzelf heb de 21+ gemaakt dit jaar voor HRO, Informatica.
Ik moest dus Engels, Nederlands en Wiskunde toetsen. Nederlands en Engels niet voor geleerd gewoon lekker makkelijk gehaald.

Wiskunde (B) daartegenover was zeer moeilijk. Gelukkig bestond de toets uit meerkeuzevragen en leek het veel op de voorbeeld examen, daardoor had ik het gehaald .

De wiskunde examens 21+ van HRO bestaan uit 2 niveaus zeg maar, wiskunde voor technische opleidingen en wiskunde voor economische opleidingen. De laatstgenoemde is volgens mij vrij makkelijk, de eerste is vrij moeilijk.
Allemaal nieuw voor mij .




ahh netjes van je...

zo te horen van vele is het makkelijk te doen, als je, je zelf ff schrap in de schoenen plaatst...



hoe bevalt de opleiding tot nu toe en in welke jaar zit je?

01-09-2009, 13:02

Citaat door Diva_butterfly:
ahh netjes van je...

zo te horen van vele is het makkelijk te doen, als je, je zelf ff schrap in de schoenen plaatst...



hoe bevalt de opleiding tot nu toe en in welke jaar zit je?


Ik begin net . Volgende week beginnen de echte lessen zeg maar, deze week is meer een introductieweek.

Pagina's : [1] 2