Bekijk volle/desktop versie : Dagelijkse doelstellingen Ramadan

22-08-2009, 14:00
Okeej...ladies....ik zag al een aantal Ramadan-eettopics voorbij komen waarin leden aangeven wat ze van plan zijn om te maken....maaruh....Ramadan is geen Kerst (niet de oorspronkelijke betekenis van Kerst, maar hoe het nu gevierd wordt, namelijk: gezelligheid en eten).....

Ramadan is een religieuze maand en de bedoeling is dat je om vergiffenis vraagt en probeert om zoveel mogelijke goede daden te verrichten met het doel je imaan te doen groeien en dat je dit tempo ook vast houdt na de Ramadan...

Ik vind het vreemd dat men het vaak heel makkelijk topics vol kan maken met allerlei reacties over eten in de Ramadan, maar dat er nauwelijks topics bestaan over het religieuze en spirituele aspect van Ramadan....

Ik heb de afgelopen dagen DWVDMV niet in de gaten gehouden, dus ik weet niet of er al zo'n topic bestaat....ik ben geen perfecte moslima en ik geef toe dat ik elk jaar niet het maximale uit de Ramadan haal.....Het leek me dus een goed idee dat we in deze topic elkaar stimuleren om zoveel uit de Ramadan te halen....

Geef in deze topic aan wat je aan religieuze doelstellingen hebt. Hoeveel hizb of soera's ben je van plan om vandaag te lezen? Hoeveel extra gebeden ben je van plan om te verrichten? etc etc....en aan het einde van de dag: heb je je doelstellingen behaald?

Insha Allah kunnen we op deze manier elkaar stimuleren om het maximale uit Ramadan te halen...

07-09-2009, 22:52

ja precies we vergeten soms waar het echt om gaat