Bekijk volle/desktop versie : knoflook in de ramadan??



22-08-2009, 13:35
Goedemiddag Dames

Allereerst Ramadan moubarek voor jullie alle, ik wens jullie allemaal een gezegende ramadan toe

Nou vraag ik me toch steeds af of knoflook nou wel of niet mag in de ramadan...
Ik ben iemand ik kook graag met knoflook, maar me ma zegt dat het niet mag tijdens de ramadan omdat de smaak sterk in je mond blijft.

Wie kookt er wel gewoon met knoflook

Groetjes Marakchia

22-08-2009, 13:36


ik vraag me hetzelfde af..normaal doe ik het ook in de harira..

22-08-2009, 13:42

Citaat door nadinia_24:
ik vraag me hetzelfde af..normaal doe ik het ook in de harira..



Ik gebruik het ook vaak, maar ik doe het niet zo dat het echt sterk smaakt in het eten. Dus die nasmaak blijft niet zeg maar.

Maar toch mag ik het niet gebruiken van me moeder

22-08-2009, 13:45

Citaat door MaRaKcHiA:

Ik gebruik het ook vaak, maar ik doe het niet zo dat het echt sterk smaakt in het eten. Dus die nasmaak blijft niet zeg maar.

Maar toch mag ik het niet gebruiken van me moeder


The same here gisteren had ik de neiging om het toch te doen(ik had gevast)..maar toch maar niet gedaan omdat me moeder zegt dat het niet toegstaan is maar me opa zegt weer van wel...

ik hoorde als je de moskee bezoekt dan kan je liever geen knoflook in je eten bereiden...allah oe a3lam

22-08-2009, 14:10


Ja de een zegt dat het wel mag, de ander weer niet. Ik weet het ook niet

22-08-2009, 14:16

Citaat door MaRaKcHiA:
Ja de een zegt dat het wel mag, de ander weer niet. Ik weet het ook niet



bij twijfel kun je het beter laten. Als iemand van het gezin naar de moskee gaat, kun je het beter niet gebruiken. Het is lekker om te eten, maar de stank is niet te harden als er veel moskeegangers het op hebben. Ik spreek uit ervaring..........

22-08-2009, 14:30

Citaat door MaRaKcHiA:
Ja de een zegt dat het wel mag, de ander weer niet. Ik weet het ook niet
knoflook is makroeh in ramadan zo ver ik weet

22-08-2009, 23:35
ok dus dan klopt het toch..ik heb het verder ook niet gebruikt, was gewoon nieuwsgierig