Bekijk volle/desktop versie : Ramadan en de pil



22-08-2009, 13:16
Salaam dames,

Ik zit met een grote vraag! Nou hoor ik van een vriendin van mij dat ze de pil doorslikt tijdens de Ramadan, om niet ongesteld te worden en zo de hele maand Ramadan te vasten.

Zelf gebruik ik geen pil en krijg ik het dit jaar van mijn vriendin, zodat ik ook de hele maand kan vasten. Mijn vraag is: Is het toegestaan in de Islam om de pil door te slikken en zo ja is het dan niet schadelijk voor mijn lichaam als ik de menstruatie uitstel???????????

22-08-2009, 13:31


Ik heb van mijn zussen altijd gehoord dat je de pil niet mag doorslikken tydens de Ramadan.

22-08-2009, 13:38
Allereerst mag je de pil niet doorslikken tijdens de Ramadan, en ten tweede, je krijgt de pil van je vriendin? Dit gaat via de huisarts alleen hij/zij weet welke pil bij je past dus laat anderen niet voor apotheek spelen als ze er geen verstand van hebben.

22-08-2009, 14:32
je hoort van alles van iedereen, iedereen heeft wel een mening.

ik slik normaal ook de pil, maar ben er in de maand ramadan mee gestopt, gewoon uit zekerheid, om zo mijn maand niet te verpesten.

anders wordt je niet ongesteld, en dat ongesteldheid heb je wel van rabbi gekregen.

dus uit zekerheid, ga ik gewoon vasten en wanneer ik ongeste wordt, don t know, maar danhaal ik die dagen wel later in

22-08-2009, 14:33


Vraag:

Is het voor de vrouw toegestaan om tijdens de Ramadan door te gaan met de pil? Dat wil zeggen dat ze voor een keer haar menstruatieperiode overslaat, zodat zij het vasten en het bidden niet hoeft te onderbreken, aangezien het wel toegestaan is tijdens de Hadj. Geldt dat dan ook voor het vasten tijdens Ramadan?


Antwoord:
Hier is niets op tegen onder de voorwaarde dat de vrouw hierdoor geen schade ondervindt. Als zij de pil gebruikt om een menstruatieperiode over te slaan is dit geen probleem, zoals Sheich al-Islaam ibnoe Taymiyah en ook andere geleerden oordeelden.

Sheich 'Abd Allah ibnoe Hoemaid



http://ramadan.al-yaqeen.com/?page=vragen&id=394

22-08-2009, 14:34
Vraag:
Is het toegestaan voor de vrouw om pillen in te nemen om de menstruatie daarmee tijdens de Ramadan te onderdrukken?


Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Het is toegestaan voor een vrouw om pillen in te nemen om daarmee de menstruatie te onderdrukken, zolang de betrouwbare doktoren en medici hier geen gevaar voor haar gezondheid in zien en dit geen schade toebrengt aan haar baarmoeder. Het is echter beter om dit niet te doen./ Allah heeft haar immers toegestaan om te eten tijdens de menstruatie gedurende de maand Ramadan en heeft haar in staat gesteld om de gemiste dagen op een later tijdstip in te halen. Dit zou voor haar dan ook voldoende moeten zijn.

En Allah weet het beter.


Permanente commissie voor het geven van Fataawa, bestaande uit:

Zijne Eminentie sheich Bin Baaz

Zijne Eminentie sheich cAbdur Razzaak cAfiefi

Zijne Eminentie sheich cAbdullah ibnoe Qacoed

Zijne Eminentie sheich cAbdullah ibnoe Ghadyaan

http://www.al-yaqeen.com/nieuw/va/vraag.php?id=404

22-08-2009, 18:07
Oke dus het mag wel, mits je lichaam daar geen problemen ondervindt!

Bedankt dames voor jullie toelichtingen

22-08-2009, 18:30

Citaat door ouafaetoen:
je hoort van alles van iedereen, iedereen heeft wel een mening.


Dat is dus ook de probleem, iedereen is een professor als het over de islam gaat

Daarom is het vooral nu belangrijk om altijd bronnen te vragen!