Bekijk volle/desktop versie : Hoe geef je de borst tijdens de ramadan



21-08-2009, 09:38
Ik kan helaas niet meedoen met de ramadan omdat ik borsvoeding moet geven
en dit is op arts advies
omdat mijn 1e kind een allergie heeft waardoor ze levenslang aan een dieet moet houden
raden zei mij aan om mijn dochtertje die nu 4 maanden is tot 9 maanden de borst te geven want ze zeggen dat zei 30% kans heeft om het ook te krijgen en ze hopen dan dat, als ze wat langer de borst krijgt het te voorkomen....ik hoop het insahallah.

maar nu kreeg ik te horen als je niet mee vast dat je elke dag een bedrag moet betalen aan iemand die niks heeft en dat 30/31 dagen lang
en later ook alles nog moet inhalen......klopt dit?

ik hoor graag van jullie

liefs

21-08-2009, 09:41


Ik geef ook volledige bv en ga inshAllah om de dag vasten, kijken of mijn melk zo niet al te snel terugloopt.
Hoe het zit qua inhalen en armenbelasting weet ik niet precies.. er zijn verschillende meningen over.

23-08-2009, 11:12
Ik weet van mezelf als ik alleen al niet genoeg water drink
de melk meteen terug loopt

Insahallah halen we alles weer in en betalen we ook de armenbelasting erbij

23-08-2009, 11:15
inshaAllah krijgt je kind het niet, moge Allah swt haar laten opgroeien tot een gezond godsvrezend engeltje!

hetgeen jij zegt klopt volgens mij, je moet het eens nagaan op islamqa

23-08-2009, 11:23


Ik dacht dat je de gemiste dagen gewoon moet inhalen! Armenbelasting is volgens mij als je van medicijnen afhankelijk bent en dat je nooit kan vasten. Allah ou a3lam!

ik geef trouwens ook borstvoeding maar ik heb gisteren gevast, ik heb er wel voor gekozen om bijvoeding te geven, dit kreeg ze ook al voor de Ramadan! Inshallah krijgt ze genoeg binnen.

succes dames die ook borstvoeding geven!

23-08-2009, 11:28
Allahoe a3lam. .maar voor zover ik weet moet je alleen armenbelasting betalen als je een ziekte hebt waardoor je je vasten zowiezo nooit kunt inhalen, bijvoorbeeld diabeten.
Als je borstvoeding geeft en daardooor niet vast, kun je het later inhalen.

23-08-2009, 12:23
mijn dochtertje is 5,5maand en ik geef haar ook nog de borst en ben bezig met de Ramadan, maar moest ik zien dat mijn melk snel mindert dan zal ik ook om de dag of zo vasten.
Ik zie wel

23-08-2009, 12:49
Je had je er ook op voorhand op kunnen voorbereiden door af te kolven en in te vriezen. En tijdens de ramadan gewoon ook geven en bijvoeden met het afgekolfde. In principe moet je gewoon meevasten, tenzij het echt niet anders kan. Dan moet je inderdaad geld geven aan armen en het later terug vasten! want er is verder niks mis met je, het is beter om te vasten. En Allah swt weet het beste.

23-08-2009, 13:47

Citaat door Sharifa__:
Je had je er ook op voorhand op kunnen voorbereiden door af te kolven en in te vriezen. En tijdens de ramadan gewoon ook geven en bijvoeden met het afgekolfde. In principe moet je gewoon meevasten, tenzij het echt niet anders kan. Dan moet je inderdaad geld geven aan armen en het later terug vasten! want er is verder niks mis met je, het is beter om te vasten. En Allah swt weet het beste.


De Fidyah is alleen opgelegd voor zij die door bijvoorbeeld chronische ziekte nooit kunnen vasten..

Indien iemand in essentie wel kan vasten, maar dit ten tijde van de ramadan om ziekte bijvoorbeeld of door zwangerschap niet kan. Dient zijn gemiste dagen achteraf in te halen.
Uiteraard is er niks mis met het geven van zakaat en ik moet het toch wel eens zijn met bovenstaand lid. Je kan je hierop voorbereiden.

23-08-2009, 20:09
Kolfen heb ik zo vaak geprobeerd...maar het lukt me maar niet of ik moet echt een uur lang door gaan om dat 120ml te krijgen

23-08-2009, 23:16

Citaat door yariamyariam:
Ik kan helaas niet meedoen met de ramadan omdat ik borsvoeding moet geven
en dit is op arts advies
omdat mijn 1e kind een allergie heeft waardoor ze levenslang aan een dieet moet houden
raden zei mij aan om mijn dochtertje die nu 4 maanden is tot 9 maanden de borst te geven want ze zeggen dat zei 30% kans heeft om het ook te krijgen en ze hopen dan dat, als ze wat langer de borst krijgt het te voorkomen....ik hoop het insahallah.

maar nu kreeg ik te horen als je niet mee vast dat je elke dag een bedrag moet betalen aan iemand die niks heeft en dat 30/31 dagen lang
en later ook alles nog moet inhalen......klopt dit?

ik hoor graag van jullie

liefs


Ik weet van mijn zus die tijdens haar zwangerschap niet kon vasten zij het later moest inhalen en fidya moest betalen. Lieve zuster neem het zekere voor het onzekere en betaal fidya.