Bekijk volle/desktop versie : Moslimomroepen blijven op tv



Pagina's : [1] 2 3

20-08-2009, 19:10
Moslimomroepen blijven op tv

Uitgegeven: 20 augustus 2009 19:01
Laatst gewijzigd: 20 augustus 2009 19:01
AMSTERDAM - De islamitische omroepen NMO en NIO mogen blijven uitzenden. Dat heeft het Commissariaat voor de Media donderdag bekendgemaakt.
© ANP

De moslimomroepen dreigden hun zendtijd te verliezen vanwege de vele onderlinge ruzies en onenigheid in het bestuur.

Eind juni had minister van Media Ronald Plasterk (PvdA) de omroepen een ultimatum gesteld: binnen zes weken moest er een oplossing zijn, anders zou de stekker eruit gaan.

Terugtreding bestuur

De oplossing is nu gevonden in het terugtreden van het volledige bestuur van de stichting achter beide omroepen, de Stichting Verzorging Islamitische Zendtijd.

Het Commissariaat voor de Media is nu op zoek naar een nieuw bestuur.

Voorzitter Tineke Bahlmann van het Commissariaat zegt 'heel blij' te zijn dat er een oplossing is gevonden.

Alle rust

"Nu kunnen de programmamakers van de islamitische omroepen in alle rust verder met het maken van mooie programma's."

De NMO en de NIO verzorgen ongeveer een uur televisie per week.

Dure procedures

In juni bleek dat de twee omroepen in twee jaar tijd 450 duizend euro hadden uitgegeven aan onderlinge juridische procedures en accountantscontroles, op een totaalbudget van 5,3 miljoen euro per jaar.
© Novum

ZIE OOK:

Bron

20-08-2009, 20:09


wellicht kunnen ze eens een keer kijken naar de mogelijkheid om het vrijdagmiddag gebed op tv te krijgen want dat zou heel erg mooi zijn. op zondag ochtend worden ook de kerkdiensten op diverse tv zenders uitgezonden dus ik zie er ook geen problemen in. de mensen die dan op vrijdag niet naar de moskee kunnen om welke (medische) reden dan ook kunnen zo dan toch het vrijdagmiddag gebed mee krijgen. zijn er nog meer mensen die het interessant zouden vinden als het vrijdagmiddag gebed op tv word uitgezonden? ik ben daar wel benieuwd naar. wellicht kan er een of andere actie op gezet worden.

20-08-2009, 20:17

Citaat door storyteller:
wellicht kunnen ze eens een keer kijken naar de mogelijkheid om het vrijdagmiddag gebed op tv te krijgen want dat zou heel erg mooi zijn. op zondag ochtend worden ook de kerkdiensten op diverse tv zenders uitgezonden dus ik zie er ook geen problemen in. de mensen die dan op vrijdag niet naar de moskee kunnen om welke (medische) reden dan ook kunnen zo dan toch het vrijdagmiddag gebed mee krijgen. zijn er nog meer mensen die het interessant zouden vinden als het vrijdagmiddag gebed op tv word uitgezonden? ik ben daar wel benieuwd naar. wellicht kan er een of andere actie op gezet worden.


Dat lijkt me echt prachtig! En 2 uur per week vind ik veeste weinig. Een hele middag zou er meer op lijken!

20-08-2009, 20:38

Citaat door anti-onrecht:
Dat lijkt me echt prachtig! En 2 uur per week vind ik veeste weinig. Een hele middag zou er meer op lijken!


Tsk tsk, laat ze eerst maar eens hier een goede invulling aan geven, niet beginnen te graaien...

20-08-2009, 20:40



Citaat:
Het Commissariaat voor de Media is nu op zoek naar een nieuw bestuur.
Waar kan ik solliciteren ?

20-08-2009, 20:42

Citaat door Horus:
Tsk tsk, laat ze eerst maar eens hier een goede invulling aan geven, niet beginnen te graaien...


mag een mens niet dromen?

20-08-2009, 20:47

Citaat door anti-onrecht:
Dat lijkt me echt prachtig! En 2 uur per week vind ik veeste weinig. Een hele middag zou er meer op lijken!


met de vrijdagmiddag preek erbij zitten we al op drie uur en daarnaast zou er op zaterdag avond/zondag middag wel wat meer islamitische programma's/documantaires en/of arabische films mogen komen dat zou ook wel interessant zijn.

20-08-2009, 20:47

Citaat door anti-onrecht:
mag een mens niet dromen?


Nou ja, dat van die vrijdag middag, waarom niet als ze de zendtijd hebben...

Of denk je dat mensen daar tegen zouden zijn, kan me dat bijna niet voorstellen...

20-08-2009, 20:49

Citaat door ramereth:
Waar kan ik solliciteren ?


Hoezo, heet je toevallig tariq ramadan

Tijd over enzo, trouwens heb hem horen kletsen en hij had wel wat punten vond ik zo...

20-08-2009, 20:50

Citaat door Horus:
Nou ja, dat van die vrijdag middag, waarom niet als ze de zendtijd hebben...

Of denk je dat mensen daar tegen zouden zijn, kan me dat bijna niet voorstellen...


meer leden, meer zendtijd. meer zendtijd, meer mogelijkheden. als wij moslims een vrijdagmiddag gebed op tv willen krijgen dan moeten wij daar handtekeningen voor inzamelen en dit bij een of andere instantie/overheid instelling aanbieden. maar ja, hoe regel je zoiets misschien zijn er hier mensen die het wel weten.

20-08-2009, 20:51

Citaat door ramereth:
Waar kan ik solliciteren ?


dat lijkt mij ook wel wat

20-08-2009, 21:08

Citaat door Horus:
Nou ja, dat van die vrijdag middag, waarom niet als ze de zendtijd hebben...

Of denk je dat mensen daar tegen zouden zijn, kan me dat bijna niet voorstellen...


Tja.. tegenwoordig weet je het niet meer.. als Islam ter sprake komt vindt men alles verdacht.. mischien komen ze met een tegenargument als.. ''Nederland islamiliseert, dit is het bewijs mensen, als wij het vrijdaggebed op onze nederlandse zenders -door de Nederlandse overheid gesubsideert- toestaan dan verliezen we ons identiteit''.. ofzoiets

20-08-2009, 21:42



Citaat door anti-onrecht:
Tja.. tegenwoordig weet je het niet meer.. als Islam ter sprake komt vindt men alles verdacht.. mischien komen ze met een tegenargument als.. ''Nederland islamiliseert, dit is het bewijs mensen, als wij het vrijdaggebed op onze nederlandse zenders -door de Nederlandse overheid gesubsideert- toestaan dan verliezen we ons identiteit''.. ofzoiets


ik ben het niet met je eens. het is nu toch ook toegestaan om op vijf zenders tegelijk een kerkdienst uit te zenden. waarom zou een uurtje voor ons dan ook niet kunnen. het uitzenden van het vrijdagmiddag gebed geeft ook meer openheid en het is wellicht meer interessant dan de kerkdiensten die nu worden uitgezonden. nederland islamiliseerd zo wie zo of er nu wel of geen preek op tv word uitgezonden.

20-08-2009, 22:14

Citaat door storyteller:
met de vrijdagmiddag preek erbij zitten we al op drie uur en daarnaast zou er op zaterdag avond/zondag middag wel wat meer islamitische programma's/documantaires en/of arabische films mogen komen dat zou ook wel interessant zijn.

het zou wel bijdragen aan de nodige diversiteit op het gebied van programma-aanbod. eerst maar eens zorgen dat er een bestuur is waar alle neuzen dezelfde kant uit wijzen.

20-08-2009, 22:38
ik zou het allemaal prima vinden...een preek van fawaz, en dan weer 1 van Al Moumie, en allemaal goed ondertiteld in het Nederlands, zodat we goed kunnen horen wat ze zeggen.

Prachtig, jongen, die openheid.
Tja, er is natuurlijk niks op tegen om een particuliere zender op te zetten, en dan aan betaal TV te doen....God mag wel een duitje kosten denk, Hij geeft ons elke dag ons leven!

Als je d'r tenminste niet zelf een eind aanmaakt

Pagina's : [1] 2 3