Bekijk volle/desktop versie : Chronisch ziek en Ramadan



Pagina's : [1] 2 3 4

20-08-2009, 16:29
Hallo allemaal,

Wie van jullie die chronisch ziek zijn, denk daarbij aan suikerziekte, crohn enz. gaan meevasten?? Zo ja hoe doen jullie dat met medicijnen?

20-08-2009, 16:31


Ik heb de ziekte van crohn en heb altijd meegedaan.
Toen moest ik om de 8 weken aan het infuus in het zieken huis en nu moet ik sinds een paar weken zelf spuitjes zetten.
Ook ben ik nu net 5 weekjes zwanger maar ik denk dat ik gewoon mee doe.

De medicatie die ik nu heb kan ook in de avond.. Infuus was gewoon 1 dag inhalen.

20-08-2009, 16:33
ik heb ook een chronish ziekte maar niet erg als suikerziekte enzo, ik moet gewoon elk dag een tablet nemen, en dat doe ik in de avond
als ik dit medicijn vergeet dan moet ik wachten op de volgend dag, maar dan zal ik veel last krijgen als ik dat vergeet

20-08-2009, 16:35
Ik vind het altijd moeilijk met de ramadan. Ik heb astma, en het lijkt alsof ik in de ramadan meer last heb dan normaal. Heb tot nu toe altijd meegedaan, een keer kon ik het niet meer volhouden, kon gewoon geen adem halen en heb toen mijn medicijnen ingenomen. Heb er hamdolilah alleen in de ochtend last van.

Inshallah gewoon normaal mee doen dit jaar.

20-08-2009, 16:35



Citaat door Elnaatje:
Ik heb de ziekte van crohn en heb altijd meegedaan.
Toen moest ik om de 8 weken aan het infuus in het zieken huis en nu moet ik sinds een paar weken zelf spuitjes zetten.
Ook ben ik nu net 5 weekjes zwanger maar ik denk dat ik gewoon mee doe.

De medicatie die ik nu heb kan ook in de avond.. Infuus was gewoon 1 dag inhalen.



Wat goed van jou, ondervind je nu problemen sinds je zwanger bent? Ik ken iemand die ook Crohn heeft maar durft niet de stap te nemen om met haar medicijnen te stoppen en zwanger te raken.

Ik heb sinds een paar maanden suiker, ik spuit 2x per dag dus ik weet echt niet hoe ik dat ga aanpakken.

20-08-2009, 16:36

Citaat door NADIA.NADIA:
Wat goed van jou, ondervind je nu problemen sinds je zwanger bent? Ik ken iemand die ook Crohn heeft maar durft niet de stap te nemen om met haar medicijnen te stoppen en zwanger te raken.

Ik heb sinds een paar maanden suiker, ik spuit 2x per dag dus ik weet echt niet hoe ik dat ga aanpakken.

lees het artikel hierboven..

20-08-2009, 16:40

Citaat door NADIA.NADIA:
Wat goed van jou, ondervind je nu problemen sinds je zwanger bent? Ik ken iemand die ook Crohn heeft maar durft niet de stap te nemen om met haar medicijnen te stoppen en zwanger te raken.

Ik heb sinds een paar maanden suiker, ik spuit 2x per dag dus ik weet echt niet hoe ik dat ga aanpakken.



Ik ga maandag inshallah naar ziekenhuis om te kijken of ik mag stoppen met medicatie.
Over het algemeen is het zo dat als je in een klachtvrije periode zwanger raakt het ook zo je hele zwanger schap zal blijven.
Mocht je zwanger raken tijdens een opstoot dan zijn er meestal wel veel klachten.

Ik lag vaker in ziekenhuis aan het infuus.. Het beste daaraan was om oudere vrouwen te zien die meerdere kinderen hebben en de ziekte ook van jongs af aan hebben.

Stel haar aub gerust en het goed gaan!!

Ik ben trouwens wel direct na stoppen van medicatie ziek geworden en ben toen moeten overstappen naar de spuiten.

20-08-2009, 16:41

Citaat door Ikeafreak:
lees het artikel hierboven..



Ja meid bedankt voor het plaatsen, ik weet er alles van heb er met mijn internist over gehad en hij raadt het me ook sterk af! Iedereen om me heen met suiker vast zoals mijn tante en oom . Ik ben bang dat ik als zwakkeling wordt gezien. Ik vind het ook heel eng om te vasten, ik ben de afgelopen 3 maanden bijna 10 kilo afgevallen en nu met de ramadan voor de deur....

20-08-2009, 16:43

Citaat door bazatoen:
Ik vind het altijd moeilijk met de ramadan. Ik heb astma, en het lijkt alsof ik in de ramadan meer last heb dan normaal. Heb tot nu toe altijd meegedaan, een keer kon ik het niet meer volhouden, kon gewoon geen adem halen en heb toen mijn medicijnen ingenomen. Heb er hamdolilah alleen in de ochtend last van.

Inshallah gewoon normaal mee doen dit jaar.



Inshallah gaat het goed komen

20-08-2009, 16:43
Mijn oma heeft suikerziekte en heeft zakken vol medicatie, maar ze vast ieder jaar mee. Soms zien we dat het echt niet goed gaat en zeggen haar ook dat ze haar vasten mag verbreken. Maar zij is zo koppig.

20-08-2009, 16:44

Citaat door NADIA.NADIA:
Ja meid bedankt voor het plaatsen, ik weet er alles van heb er met mijn internist over gehad en hij raadt het me ook sterk af! Iedereen om me heen met suiker vast zoals mijn tante en oom . Ik ben bang dat ik als zwakkeling wordt gezien. Ik vind het ook heel eng om te vasten, ik ben de afgelopen 3 maanden bijna 10 kilo afgevallen en nu met de ramadan voor de deur....

Psies wat jij omschrijft.. word in het artikel hierboven ook omschreven..
de schaamte om in je eentje niet te vasten etc etc..

Sorry meid je brengt je gezondheid in gevaar en je lichaam!
Iets wat verboden is in de islaam.. !
Je kunt niet mee vasten! doe het dan AUB ook niet.

Je raakt helemaal ontregelt en je zult je alleen ziek en zwak hierdoor voelen omdat je lichaam gewoon koolhydraten en insuline nodig heeft!

Allaahie shafiek!

20-08-2009, 16:45

Citaat door ZusjevanL:
Mijn oma heeft suikerziekte en heeft zakken vol medicatie, maar ze vast ieder jaar mee. Soms zien we dat het echt niet goed gaat en zeggen haar ook dat ze haar vasten mag verbreken. Maar zij is zo koppig.

Ja en weer een situatie met diabetes.

Het mag en kan gewoon niet!
deze mensen moeten dit accepteren
De complicaties die ze kunnen oplopen zijn vele malen erger dan diabetes alleen!

20-08-2009, 16:46



Citaat door NADIA.NADIA:
Ja meid bedankt voor het plaatsen, ik weet er alles van heb er met mijn internist over gehad en hij raadt het me ook sterk af! Iedereen om me heen met suiker vast zoals mijn tante en oom . Ik ben bang dat ik als zwakkeling wordt gezien. Ik vind het ook heel eng om te vasten, ik ben de afgelopen 3 maanden bijna 10 kilo afgevallen en nu met de ramadan voor de deur....

mij zusje heeft ook diabetis zij vast niet.. want lukt gewoon niet om te vasten...
want na het prikken moet je eten.

20-08-2009, 16:49

Citaat door Ikeafreak:
Ja en weer een situatie met diabetes.

Het mag en kan gewoon niet!
deze mensen moeten dit accepteren
De complicaties die ze kunnen oplopen zijn vele malen erger dan diabetes alleen!


We hebben zovaak met haar gepraat, maar we komen geen stap voorruit.

20-08-2009, 16:49

Citaat door Ikeafreak:
Psies wat jij omschrijft.. word in het artikel hierboven ook omschreven..
de schaamte om in je eentje niet te vasten etc etc..

Sorry meid je brengt je gezondheid in gevaar en je lichaam!
Iets wat verboden is in de islaam.. !
Je kunt niet mee vasten! doe het dan AUB ook niet.

Je raakt helemaal ontregelt en je zult je alleen ziek en zwak hierdoor voelen omdat je lichaam gewoon koolhydraten en insuline nodig heeft!

Allaahie shafiek!


ja wollah je hebt gelijk, het is ook schaamte! ik heb vanaf mijn 11de ofzo gevast en het voelt nu alsof ik een zonde ga plegen, terwijl het eigenlijk omgekeerd is

Bedankt door jou reactie ga ik me wat sterker voelen.

Pagina's : [1] 2 3 4