Bekijk volle/desktop versie : wat te regelen allemaal



18-08-2009, 14:40
ik ben beetje zoekend nu,

bevalling is nieuw voor me dus ook zo de opvoeding en wat er achter aan komt...

wat moet je allemaal regelen...
wanneer moet ik me baby aangeven bij de gemeente,en ziekenfonds-kinderbijslag consulatiebureau (zoiets)...kan dat ook voor de bevalling allemaal?
dames geef me wat tips..wat ik allemaal moet doen

18-08-2009, 14:44


je krijgt van het ziekenhuis een formulier mee om je kind bij de gemeente aan te geven, binnen 3 dagen moet het.

kinderbijslag, hoef je ook niet door te geven, dat doet de gemeente voorzover ik weet, maar kijk anders op hun site (sociaalverzekeringsbank).

ziekenfonds moet je wel zelf doorgeven.

dit moet je dus allemaal doen na de bevalling ivm. naam/geboortedatum.

18-08-2009, 15:01
ziekenhuis? en als je nou thuis bevalt?

18-08-2009, 15:06

Citaat door Muisstilletjes:
ziekenhuis? en als je nou thuis bevalt?



dan van je VK

18-08-2009, 15:13


dus ik moet het zelf vragen aan de vk voor een formulier ..wat moet je dan met de formulier doen? opsturen naar de gemeente?of afgeven

18-08-2009, 15:23

Citaat door Muisstilletjes:
dus ik moet het zelf vragen aan de vk voor een formulier ..wat moet je dan met de formulier doen? opsturen naar de gemeente?of afgeven




je man doet de aangifte bij de gemeente in eigen persoon.

18-08-2009, 15:35
Je man moet naar de gemeente binnen 3 dagen met dat formulier en je paspoort,

consultatiebureau wordt vanzelf op de hoogte gesteld door de gemeente, en die bellen je dan vanzelf voor een intake.

De dame voor de hielprik komt zelf langs na een dagje of 4 om bloed af te nemen bij de kleine.

ziekenfonds moet je zelf doorgeven, meestal kan dit gewoon via internet.

bij een thuisbevalling krijg je het formulier gewoon van je VK

en kinderbijslag, daar krijg je vanzelf een formulier voor. Meestal is het sneller als je een Digi-D code hebt en dan via internet de kinderbijslag aanvraagt. Want als je het schriftelijk doet dan duurt het 6 weken, en via internet 2 a 3 weken.

Nog meer vragen ?

18-08-2009, 15:43
dat doet je man allemaal

18-08-2009, 15:51

Citaat door Muisstilletjes:
ik ben beetje zoekend nu,

bevalling is nieuw voor me dus ook zo de opvoeding en wat er achter aan komt...

wat moet je allemaal regelen...
wanneer moet ik me baby aangeven bij de gemeente,en ziekenfonds-kinderbijslag consulatiebureau (zoiets)...kan dat ook voor de bevalling allemaal?
dames geef me wat tips..wat ik allemaal moet doen



SPANNEND!!

als je gaat bevallen moet je binnen 3 werkdagen je baby aangeven bij de gemeente. dit kan tegenwoordig op werkdagen ook in het ziekenhuis.

als je dat doet dan gaat alles automatisch, je krijgt een brief van het ziekenfonds dat je je baby moet aanmelden, dat doe je door een handtekening te zetten en de brief terug te sturen.

je krijgt een brief van de kinderbijslag, deze moet je ook invullen terug opsturen.

je krijgt in het ziekenhuis drie enveloppen. ééntje voor de kraamzorg, die moet je gelijk bellen als je thuis aankomt en de envelop aan haar geven.

één envelop voor de huisarts, die moet je aan je huisarts geven of door de brievenbus gooien.

en één envelop voor de consultatiebureau/wijverpleegkundige. die moet je aan de wijkverpleegkundige geven wanneer ze komt om het hielprikje en het gehoorcontrole uit te voeren.

that's it.


wat betreft de bevalling, zorg ervoor dat je tas klaar ligt voor het ziekenhuis. of ga je thuis bevallen?

zorg ervoor dat je genoeg onderbroeken/t-shirts/pyama's bij je hebt.

18-08-2009, 15:58

Citaat door Madame_Louisa:
Je man moet naar de gemeente binnen 3 dagen met dat formulier en je paspoort,

consultatiebureau wordt vanzelf op de hoogte gesteld door de gemeente, en die bellen je dan vanzelf voor een intake.

De dame voor de hielprik komt zelf langs na een dagje of 4 om bloed af te nemen bij de kleine.

ziekenfonds moet je zelf doorgeven, meestal kan dit gewoon via internet.

bij een thuisbevalling krijg je het formulier gewoon van je VK

en kinderbijslag, daar krijg je vanzelf een formulier voor. Meestal is het sneller als je een Digi-D code hebt en dan via internet de kinderbijslag aanvraagt. Want als je het schriftelijk doet dan duurt het 6 weken, en via internet 2 a 3 weken.

Nog meer vragen ?

het begint aardig bij me te jeuken ben bang dat ik iets vergeet

dus als ik het goed heb,moet ik binnen drie dagen baby aangeven bij de gemeente dat gebeurd door me man,ik krijg een formulier van me vk aangezien ik thuis ga bevallen inshaa Allaah..en die formulier stuur ik op..naar wie???

en kan ik nu ook al die formulier krijgen of net nog voor de bevalling?
zodra ik dus die formulier opstuur dan krijg ik vanzelf brieven thuis opgestuurd van de kinderbijslag en ziekenfonds?

en kan ik me baby ook rond de week 35 aangeven bij de gemeente?of moet het persé na de bevalling?

18-08-2009, 15:59

Citaat door Casavie87:
SPANNEND!!

als je gaat bevallen moet je binnen 3 werkdagen je baby aangeven bij de gemeente. dit kan tegenwoordig op werkdagen ook in het ziekenhuis.

als je dat doet dan gaat alles automatisch, je krijgt een brief van het ziekenfonds dat je je baby moet aanmelden, dat doe je door een handtekening te zetten en de brief terug te sturen.

je krijgt een brief van de kinderbijslag, deze moet je ook invullen terug opsturen.

je krijgt in het ziekenhuis drie enveloppen. ééntje voor de kraamzorg, die moet je gelijk bellen als je thuis aankomt en de envelop aan haar geven.

één envelop voor de huisarts, die moet je aan je huisarts geven of door de brievenbus gooien.

en één envelop voor de consultatiebureau/wijverpleegkundige. die moet je aan de wijkverpleegkundige geven wanneer ze komt om het hielprikje en het gehoorcontrole uit te voeren.

that's it.


wat betreft de bevalling, zorg ervoor dat je tas klaar ligt voor het ziekenhuis. of ga je thuis bevallen?

zorg ervoor dat je genoeg onderbroeken/t-shirts/pyama's bij je hebt.

en hoe moet ik dat regelen dat iemand een prikje laat doen bij de kleine?
en komen ze aan huis in dagen dat je kraamzorg hebt of moet je zelf naar de consulatiebureau?

18-08-2009, 16:03
Kind inschrijven in jullie familie boekje ( elhemedania) bij de marokaanse consulaat en verzekeren bij de bank chaabi...

18-08-2009, 16:06



Citaat door Muisstilletjes:
en hoe moet ik dat regelen dat iemand een prikje laat doen bij de kleine?
en komen ze aan huis in dagen dat je kraamzorg hebt of moet je zelf naar de consulatiebureau?



muisstilletjes, maak je niet zo druk. alles gebeurd automatisch. jij hoeft helemaal niets te doen. zij vertellen je precies wat je moet doen, dus een handtekening zetten ofzo. snap je?

de wijkverpleegkundige komt, want de kraamverzorgster gaat haar bellen. ze komen binnen 4 dagen. jij hoeft helemaal nergens naar toe.

geniet nou maar van je zwangerschap nu het nog kan en ga vooral goed uitrusten.

18-08-2009, 16:30
ik wil niet iets vergeten dadelijk ben ik wat vergeten

mag je je baby ook aangeven voor de bevalling

18-08-2009, 19:40

Citaat door Muisstilletjes:
ik wil niet iets vergeten dadelijk ben ik wat vergeten

mag je je baby ook aangeven voor de bevalling



ik ken het gevoel. je kan een baby nooit aangeven voor de bevalling. er kan nog van alles gebeuren tijdens de bevalling (allahi7fad).