Bekijk volle/desktop versie : Wat zou jij doen?



18-08-2009, 13:20
Je bent smoorverliefd op een jongen en wil niets liever dan de rest van je leven met hem delen. Je moeder is er echter op tegen dat je jouw toekomst met deze persoon wilt delen, aangezien hij volgens haar veel te ver weg woont. Ze vertelt je dat de zoon van haar beste vriendin veel beter bij jou past. Hij is zelfstandig, woont op zichzelf (en in de buurt), is hoog opgeleid en heeft een goed hart.

Zou jij voor de liefde van je leven gaan of zou jij de 'weld a ness' toch een kans geven, puur omdat je jouw moeder niet wilt teleurstellen.

18-08-2009, 13:23


Ga voor wat je moeder wilt.

18-08-2009, 13:25
tja, ik denk als je verliefd bent dat je toch niet naar je moeder gaat luisteren.

18-08-2009, 13:28
Dat hij ver woont, vind ik geen goede reden om hem af te wijzen. Als dat alles is wat die vent mankeert, dan kies ik er helaas voor om mijn moeder teleur te stellen.

(Niet dat ik denk dat mijn moeder met zoiets een probleem heeft)

18-08-2009, 13:29


erg moeilijk,
steun van je moeder is erg belangrijk, incha allah maak je een goede keuze,

hou je van die jongen op wie je verlieft bent weet je zeker dat je gelukkig wordt en dat hij je gelukkig kan maken, ga verder met helm en vecht ervoor..

twijfel je verricht je salaat en vraag allah om hulp gebed istaghra incha allah dat je een goede keuze maakt..

praat met je moeder en vraag of je die jongen e.v.t. mag leren kennen praten door de tel

18-08-2009, 13:32

Citaat door wassila83:
erg moeilijk,
steun van je moeder is erg belangrijk, incha allah maak je een goede keuze,

hou je van die jongen op wie je verlieft bent weet je zeker dat je gelukkig wordt en dat hij je gelukkig kan maken, ga verder met helm en vecht ervoor..

twijfel je verricht je salaat en vraag allah om hulp gebed istaghra incha allah dat je een goede keuze maakt..

praat met je moeder en vraag of je die jongen e.v.t. mag leren kennen praten door de tel


ja daar ben ik het mee eens

18-08-2009, 13:39

Citaat door berkoeka:
Dat hij ver woont, vind ik geen goede reden om hem af te wijzen. Als dat alles is wat die vent mankeert, dan kies ik er helaas voor om mijn moeder teleur te stellen.

(Niet dat ik denk dat mijn moeder met zoiets een probleem heeft)


Gelijk heb je. Ze is helemaal weg van de zoon van haar vriendin, dus ziet niet in dat het verkeerd is om iemand puur om de afstand af te wijzen. Verder weet ze vrij weinig over hem.

18-08-2009, 13:41
Als je vriendje serieus was, was hij hem voor geweest. In plaats daarvan word je nu weggekaapt voor zijn neus. Als hij aantrekkelijk is dan zou ik er voor gaan.

18-08-2009, 13:42
Kan hij niet dichtbij komen wonen?! Dan ben jij blij en je moeder.

18-08-2009, 13:43

Citaat door berkoeka:
Dat hij ver woont, vind ik geen goede reden om hem af te wijzen. Als dat alles is wat die vent mankeert, dan kies ik ervoor om mijn moeder teleur te stellen.
(Niet dat ik denk dat mijn moeder met zoiets een probleem heeft)



ik zou het absoluut niet kunnen om mijn ouders teleur te stellen..
ik ben nu ook hmdl getrouwd met hun zegen en met een persoon die ook zij wilden..

18-08-2009, 13:46

Citaat door berkoeka:
Dat hij ver woont, vind ik geen goede reden om hem af te wijzen. Als dat alles is wat die vent mankeert, dan kies ik er helaas voor om mijn moeder teleur te stellen.

(Niet dat ik denk dat mijn moeder met zoiets een probleem heeft)


Citaat door wassila83:
erg moeilijk,
steun van je moeder is erg belangrijk, incha allah maak je een goede keuze,

hou je van die jongen op wie je verlieft bent weet je zeker dat je gelukkig wordt en dat hij je gelukkig kan maken, ga verder met helm en vecht ervoor..

twijfel je verricht je salaat en vraag allah om hulp gebed istaghra incha allah dat je een goede keuze maakt..

praat met je moeder en vraag of je die jongen e.v.t. mag leren kennen praten door de tel


Het is echt heel moeilijk als je ouders niet achter jouw beslissing staan. Zoals je zelf al zegt is de steun van je moeder echt van uiterst belang. Mijn moeder is zo koppig en luistert alleen naar wat ze zelf wilt horen.

Ik heb het gebed al enkele keren verricht, maar nog steeds ben ik erg in de war. Ik ben er echt werkelijk klaar voor om te trouwen, maar als mensen om mij heen zo moeilijk doen dan begin ik er steeds meer over te twijfelen..

18-08-2009, 13:59

Citaat door wassila83:
ik zou het absoluut niet kunnen om mijn ouders teleur te stellen..
ik ben nu ook hmdl getrouwd met hun zegen en met een persoon die ook zij wilden..


Tja, ik ben van mening dat ik zelf wel weet wat goed voor mij is en dat mijn ouders daar vertrouwen in moeten hebben.

Als mijn moeder goede redenen zou geven zoals dat hij drinkt, niet bidt, gokt, een strafblad heeft, dat hij qua karakter niet bij mij past, dat hij bekend staat als een rokkejager, dat hij geen baan heeft etc. etc., dan zou het een ander verhaal zijn geweest.

Dat hij ver woont (in hetzelfde land!), vind ik echt geen goede reden en al helemaal niet als het voor de rest een leuke man is. Er bestaat altijd de mogelijkheid om te bellen of de trein/auto/bus/tram te pakken.


Citaat door Delessy:
Gelijk heb je. Ze is helemaal weg van de zoon van haar vriendin, dus ziet niet in dat het verkeerd is om iemand puur om de afstand af te wijzen. Verder weet ze vrij weinig over hem.


Ik weet niet hoe het zit met jullie plannen, maar misschien dat zij er anders over gaat denken als hij langskomt.

18-08-2009, 14:01


Nou voordat je op de zaken voorop loopt.

Heeft die zoon van de vriendin je hand gevraagd?
Jouw nummer gevraagd? Toont hij interesse in jou?

Meestal is dit tussen de moeders helemaal rond en weten de kinderen van niks.

18-08-2009, 14:23

Citaat door Delessy:
Je bent smoorverliefd op een jongen en wil niets liever dan de rest van je leven met hem delen. Je moeder is er echter op tegen dat je jouw toekomst met deze persoon wilt delen, aangezien hij volgens haar veel te ver weg woont. Ze vertelt je dat de zoon van haar beste vriendin veel beter bij jou past. Hij is zelfstandig, woont op zichzelf (en in de buurt), is hoog opgeleid en heeft een goed hart.

Zou jij voor de liefde van je leven gaan of zou jij de 'weld a ness' toch een kans geven, puur omdat je jouw moeder niet wilt teleurstellen.



en dit is de reden waarom jou moeder hem niet als schoonzoon wilt?

OMG, waar gaat het heen met ons moslims.

meid, volg jouw hart zou ik zeggen.