Bekijk volle/desktop versie : Nieuw boek: de uitverkorene door Fayza Oum'Hamed

Pagina's : 1 [2]

16-08-2009, 20:56

Citaat door Godvruchtig:
Zeg lihoudia kom je even poolshoogte nemen? Shitan.

Het gaat er niet om dat het verhaal van de moslima's dan minder erg wordt, het gaat mij er om dat je in de boekenwinkels iedere keer datzelfde ziet liggen. Terwijl er zo veel meer dames zijn die in hetzelfde schuitje zitten als Laila; Fawzia; Naïma; Karima en zo voorts. Same old. En uiteindelijk is het te verwijten aan de Islam, ûhû. Nee mannen daar ligt het probleem.

die mannen zijn wel opgegroeid in een bepaalde cultuur die doortrokken is door 1400 jaar islam.

Dit soort mannen kent natuurlijk goed dat vers, dat God de man boven de vrouw heeft doen uitmunten. Dat de man de voogd is over de vrouw en dat de vrouw de man moet gehoorzamen, zo niet mag desnoods de man haar tuchtigen.

16-08-2009, 21:00

Citaat door Leonidas:
die mannen zijn wel opgegroeid in een bepaalde cultuur die doortrokken is door 1400 jaar islam.

Dit soort mannen kent natuurlijk goed dat vers, dat God de man boven de vrouw heeft doen uitmunten. Dat de man de voogd is over de vrouw en dat de vrouw de man moet gehoorzamen, zo niet mag desnoods de man haar tuchtigen.

Geef mij even dat "vers". De islam is de eerste geweest die vrouwen hun rechten gaf, daarvoor leefde mensen in onwetendheid. Meisjes werden bij geboorte al levend begraven, hier in het westen fungeerde ze enkel als hoertjes. Ze waren niets waard.

Vrouwen staan boven de man als je enige kennis hebt over de islam. We worden op handen gedragen. De vrouw is meer dan een kijkdoosje tussen haar benen. Verdiep je in de islam zou ik zeggen. Want het riekt ook bij jou naar onwetendheid.

16-08-2009, 21:02

Citaat door Bada_Bing:
Ja ik hoop ook echt dat die tienduizenden moslima's in NL eens uit hun kelders ontsnappen.

Humor?

16-08-2009, 21:03

Citaat door Bada_Bing:
Ja ik hoop ook echt dat die tienduizenden moslima's in NL eens uit hun kelders ontsnappen.

Ik hoop dat je het ook echt meent want die moslima's verdienen hun vrijheid.

16-08-2009, 21:06

Citaat door Godvruchtig:
Geef mij even dat "vers". De islam is de eerste geweest die vrouwen hun rechten gaf, daarvoor leefde mensen in onwetendheid. Meisjes werden bij geboorte al levend begraven, hier in het westen fungeerde ze enkel als hoertjes. Ze waren niets waard.

Vrouwen staan boven de man als je enige kennis hebt over de islam. We worden op handen gedragen. De vrouw is meer dan een kijkdoosje tussen haar benen. Verdiep je in de islam zou ik zeggen. Want het riekt ook bij jou naar onwetendheid.

Als dat zo is dan is het even schandelijk als anderom, mannen en vrouwen zijn gelijk aan elkaar. Iedere ideologie die dit niet onderschrijft zou verboden moeten worden.

16-08-2009, 21:28

Citaat door gekkegeit:
Als dat zo is dan is het even schandelijk als anderom, mannen en vrouwen zijn gelijk aan elkaar. Iedere ideologie die dit niet onderschrijft zou verboden moeten worden.

Het is een feit, wij zetten leven op aarde en komen op de eerste plek. Je moeder; je moeder; je moeder. Daarna je pa. Want het paradijs ligt onder haar voeten.

16-08-2009, 23:11

Citaat door Godvruchtig:
Geef mij even dat "vers".

Koran 4:34 Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Jij ziet ik had het precies weergegeven!

Overigens vreemd dat ik, volgens jou als de onwetende, jou dat vers moet geven!

Citaat:
De islam is de eerste geweest die vrouwen hun rechten gaf, daarvoor leefde mensen in onwetendheid. Meisjes werden bij geboorte al levend begraven, hier in het westen fungeerde ze enkel als hoertjes. Ze waren niets waard.

Dit is wat de moslims wordt wijsgemaakt door de imams en ze maar al te graag geloven. Omdat veel moslims helemaal niet weten wat er precies in de koran staat, en al helemaal niet controleren, of er in andere godsdiensten de zaken wellicht beter waren/zijn geregeld. Blijven moslims in zalige onwetendheid dat geloven!

Enige tijd geleden kwam er ook al een moslim met precies dezelfde kreet; vrouwen kregen pas rechten, zoals erfenis, in de islam.
Ik heb hem documenten laten zien uit de 7e eeuw uit Frankrijk waar bleek dat vrouwen al wettelijk vastgestelde rechten had, ook m.b.t. erfrecht.
Stukken laten zien uit een wetenschappelijk boeken over de rechten van de vrouwen in Perzie (zoroastrisme) en het christelijke Byzantijnse Rijk, eeuwen voor de islam ontstond. In beide gevallen hadden vrouwen veel meer rechten dan de vrouwen in de islam! Vooral in het christelijke byzantijnse rijk hadden de vrouwen op alle gebieden gelijke rechten!

Dus dat verhaaltje dat in het westen vrouwen slechts hoertjes waren is echt beneden alle peil en bij gebrek aan enige kennis terzake.
Wat was en is de status van vrouwen volgens de islam.

Mannen mogen tot 4 vrouwen hebben, vrouwen slechts 1 man. Mannen mogen naast seks met die 4 vrouwen ook seks hebben met zoveel slavinnen als zij willen!
Zoals je weet heeft de koran slavernij en slavenhandel nergens afgeschaft.
en dan durf je te schrijven over de westerse vrouwen die allemaal hoertjes waren en rechtenloos?!

Moslim behoeft alleen maar drie keer tegen zijn vrouw te zeggen dat hij van haar scheidt en ze kan vertrekken!

Citaat:

Weer dat sprookje. Zie dat vers dat ik gaf.
God heeft de man superieur aan de vrouw geschapen. Man is voogd van de vrouw. Deugdzame vrouwen zijn die hun man gehoorzamen!
Een voogd wordt boven kinderen geplaatst die niet zelf hun wil kunnen bepalen en hun handelen kunnen overzien. De voogd treedt derhalve in hun rechten en neemt voor hen de noodzakelijke beslissingen!
Zo ziet de islam dus de vrouw en dan schrijf je nog, dat de vrouw op handen wordt gedragen!
Nee, de vrouw moet de man gehoorzamen! En als zij dat niet doet moet hij haar terechtwijzen en als zij dan nog niet haar man gehoorzaamd moet hij haar tuchtigen! Er is dus niet eens sprake van een gelijke verhouding, laat staan de de man de vrouw in de islam op handen draagt!

16-08-2009, 23:15

Citaat door Karimatoen:
Weer zo een blablabla verhaal, waar de oerhallandien zich in kunnen verkneukelen net als het sprookje van Roodkapje.

Het heeft de magische woorden: hoofddoek (wellicht rood), import (reis vanuit het bos), boze wolf (man), schoonfamilie (heksen en tovenaars).
Meteen isollatie, onderdrukking en een volle lading Marokkaanse tint eraan geven en het verhaal kan niet meer stuk.

Mijn complimenten voor jouw inzicht en creatieve vertaling daarvan ...

24-12-2009, 02:28

Citaat door Bada_Bing:
Zulke families moeten ze.......

Laat maar.

je hebt gelijkk

02-03-2010, 16:08

Citaat door Karimatoen:
Weer zo een blablabla verhaal, waar de oerhallandien zich in kunnen verkneukelen net als het sprookje van Roodkapje.

Het heeft de magische woorden: hoofddoek (wellicht rood), import (reis vanuit het bos), boze wolf (man), schoonfamilie (heksen en tovenaars).
Meteen isollatie, onderdrukking en een volle lading Marokkaanse tint eraan geven en het verhaal kan niet meer stuk.

Ik vraag me af of je het boek zelf hebt gelezen, ik vermoed van niet! Anders zou je niet zo praten, het is een angstaanjagend verhaal van een vrouw die niks te maken heeft met sprookjes of andere doeleinden

En dat dit gewoon achter elke voordeur in NL kant plaatsvinden heeft me erg geschokt en het gaat om iemands leven hier, niet over een boek, daar kun je niet zo nonchalant over praten

02-03-2010, 16:15

Citaat door Leonidas:

Nou ik denk toch echt dat het aan een 'mannencultuur', de man is van nature sterke en heeft door de geschiedenis heen altijd boven de vrouw gestaan in welke cultuur en regilie dan ook. Juist omdat de mannen altijd de baas zijn geweest hebben zij die cultuur gecreeerd. Maar ook de religies, die toch door de mensen zijn gecreeerd, zijn door mannen naar hun hand gelegd. Voordat de islam uberhaupt bestond, stond de man ook al boven de vrouw.

02-03-2010, 16:17
hahah ja precies

Pagina's : 1 [2]