Bekijk volle/desktop versie : Leerlingen vaker anti-islamitisch



20-05-2004, 21:04

Citaat door GooGooDoll:
LEIDEN - Leraren maatschappijleer en geschiedenis krijgen vaker te maken met anti-islamitische dan met anti-joodse uitspraken van leerlingen. De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.

Dat blijkt uit een onderzoek naar geweld op school dat bureau Research voor Beleid deed in opdracht van het ministerie van Onderwijs. In het praktijkonderwijs en het vmbo komen de grievende opmerkingen het vaakst voor


Uitgegeven: 20 mei 2004 20:32

Bron: Nu.nl
.

20-05-2004, 21:09


De islam heeft gewoon een goede pr-man nodig. Pr-vrouw mag ook, maar dan liever niet in burqa.

20-05-2004, 21:18

Citaat:
Origineel gepost door tonk
De islam heeft gewoon een goede pr-man nodig. Pr-vrouw mag ook, maar dan liever niet in burqa.
Is de Burqa islamitisch dan?

20-05-2004, 21:26

Citaat:
Origineel gepost door Kashmir_Jihadi
en ja de burqa is islamitisch!
Nee hoor ..

20-05-2004, 21:26


Hey dit begrijp ik niet!! Ik heb deze topic toch geplaatst!?????????????

En nu staat het onder een andere naam??

20-05-2004, 21:48
Moslims onderling komen er al niet uit wat nou islamitisch is en wat niet. Laat staan een niet moslim.
En uit onwetendheid, komen domme uitspraken.

20-05-2004, 21:50

Citaat:
Origineel gepost door GooGooDoll
LEIDEN - Leraren maatschappijleer en geschiedenis krijgen vaker te maken met anti-islamitische dan met anti-joodse uitspraken van leerlingen. De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.

Dat blijkt uit een onderzoek naar geweld op school dat bureau Research voor Beleid deed in opdracht van het ministerie van Onderwijs. In het praktijkonderwijs en het vmbo komen de grievende opmerkingen het vaakst voor


Uitgegeven: 20 mei 2004 20:32

Bron: Nu.nl
Dit soort berichten mag je van sommige mensen niet posten.........want dan kruip je weer in je slachtofferrol

20-05-2004, 22:30
het is ook wel erg tegenstrijdig wat er op school geleerd moet worden over de holocaust en dat dit nooit meer mag gebeuren. als je vervolgens de t.v. aanzet en ziet dat de "slachtoffers" van die holocaust er zelf maar al te lustig op los slachten.

21-05-2004, 10:23

Citaat:
Origineel gepost door RitaMaria
[B]Is de Burqa islamitisch dan? [/B]
Het wel altijd moslima's die hem dragen, voor zover ik weet.
Een moslima in burqa lijkt mij nou niet direct zo'n geschikte pr-dame voor de islam.
Maar eigenlijk deed ik de toevoeging 'maar dan liever niet in burqa' alleen omdat er op dit moment een actueel topic is over burqa's.

21-05-2004, 10:27
Maar ondertussen wel een kwalijke ontwikkeling.
Joden zijn erg alert wat dat betreft en zitten er meteen bovenop als er iets anti-semitisch gebeurt. Het wordt tijd dat moslims ook wat alerter worden. Of heb ik iets gemist en zijn ze dat al?

21-05-2004, 10:42

Citaat:
Origineel gepost door tonk
Het wel altijd moslima's die hem dragen, voor zover ik weet.
Een moslima in burqa lijkt mij nou niet direct zo'n geschikte pr-dame voor de islam.
Maar eigenlijk deed ik de toevoeging 'maar dan liever niet in burqa' alleen omdat er op dit moment een actueel topic is over burqa's.
In sommige landen (Afghanistan) is de burqa een
geaccepteerd kledingstuk, in andere islamitische landen wordt
de term burqa niet of nauwelijks begrepen...

21-05-2004, 17:13
Steeds vaker worden docenten maatschappijleer en geschiedenis tijdens hun lessen geconfronteerd met anti-islamitische en anti-joodse uitlatingen van leerlingen. Een onderzoek naar geweld op school, dat het bureau Research voor Beleid deed onder 11.000 onderwijzers, laat dit zien. Het onderzoek is gedaan in opdracht van het ministerie van Onderwijs.

Ongeveer de helft van de leraren hoorde verleden jaar kwetsende opmerkingen over joden en het bagatelliseren van de holocaust. Het aantal anti-islamitische opmerkingen was nog groter: zeker zeventig procent van de docenten hoorde één of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.

De opmerkingen worden het vaakst gemaakt in het vmbo-onderwijs. Geweld vindt het meeste plaats in het speciaal (basis)onderwijs en het praktijkonderwijs. Het onderzoek wijst uit dat dit niet komt door gebrekkig kennis van het personeel, maar dat de omgang van leerlingen op deze scholen onder elkaar minder goed is.

------------

Hoezo alleen onder leerlingen, het is een ontegenzeggelijke feit dat wereldwijd een diepe anti-islam gevoel systematisch en structureel opgewekt wordt door machten die hier baat bij hebben..

23-05-2004, 14:01



Citaat:
Origineel gepost door GooGooDoll
LEIDEN - Leraren maatschappijleer en geschiedenis krijgen vaker te maken met anti-islamitische dan met anti-joodse uitspraken van leerlingen. De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.

Dat blijkt uit een onderzoek naar geweld op school dat bureau Research voor Beleid deed in opdracht van het ministerie van Onderwijs. In het praktijkonderwijs en het vmbo komen de grievende opmerkingen het vaakst voor


Uitgegeven: 20 mei 2004 20:32

Bron: Nu.nl
Nou Nou wat een verrassing, het verbaast mij helemaal niets.
Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is wat het Min. van onderwijs nu gaat doen. ze zullen het onderzoek toch niet voor niets gedaan hebben.. .. Misschien komt het christelijk/joods normen en waarden debat van JPB dan toch nog van pas....

23-05-2004, 14:11

Citaat:
Origineel gepost door klonbyz
Dit soort berichten mag je van sommige mensen niet posten.........want dan kruip je weer in je slachtofferrol
De helft van de leraren hoorde het afgelopen jaar in de klas kwetsende opmerkingen over joden en kent leerlingen die de holocaust bagatelliseren. Nog meer leraren (70 procent) hoorden een of meerdere keren grievende uitlatingen over de islam.


Er zijn hier twee partijen slachtoffer, 50% tegen de joden en 70% tegen de islam. Beide percentages vind ik erg veel, voor een groep jeugdige VMBO'ers die gewoon hier in Nederland zijn geboren en geen enkele oorlog hebben meegemaakt.

23-05-2004, 17:29
Begin me trouwens wel af te vragen wie er straks wordt afgerekend op dit gedrag, de VMBO-er of de ouders.....