Bekijk volle/desktop versie : marokkaanse vrouwen zijn te nederig tegenover hun man



15-08-2009, 19:21
Let op!! Dit is een stelling!


In de islam moet je je man gehoorzamen. Veel marokkaanse vrouwen nemen dit iets te letterlijk. Geen weerwoord en altijd doen wat hij wil.

Mee eens of niet?

15-08-2009, 19:24


hier dus echt niet mee eens, de meesten die ik zie..doen juist het tegenovergestelde!

15-08-2009, 19:26
hmm dat is graag wat de niet moslims/marokkanen/etc willen denken omdat dat veel sappiger ' nieuws' is

15-08-2009, 19:27
mee eens tot een bepaalde punt.als hij eisen gaat stellen die tegen het geloog ingaan dan ga ik er wel op in,verder als ik het ergens niet mee eens ben zeg ik het wel tegen hem. maar ik ga niet tegen hem in.

15-08-2009, 19:27


Gehoorzaam zijn oké, maar hij moet mij ook gehoorzamen. Met andere woorden, ik luister naar hem en hij naar mij. Dus we zijn elkaars gelijken.

15-08-2009, 19:36
Mee eens, althans, ik doel dan op de Marokkaanse man over het algemeen (vader, broer, oom e.d.). Het feit dat vrouwen 10 keer harder moeten werken dan een vrouw vind ik onzin. Voorbeeld: als je thuis gezamenlijk gaat eten, vrouw kookt, zet eten op tafel, ruimt op en wast af, zet thee etc. Waarom kunnen die mannen niet hun handen wapperen??? Ze hebben toch geen handicap?? Moet wel zeggen dat dit niet bij elk gezin zo aan toe gaat, maar bij de meerderheid wel! Ergens vind ik dat mensen de islam misbruiken voor hun eigen doelen, met als boosdoener de Marokkaanse cultuur.

15-08-2009, 19:37

Citaat door HoneyBee:
Gehoorzaam zijn oké, maar hij moet mij ook gehoorzamen. Met andere woorden, ik luister naar hem en hij naar mij. Dus we zijn elkaars gelijken.



15-08-2009, 20:58
Nee niet mee eens. Ik heb een belgische collega en sorry dat ik het zo moet zeggen maar zij 'knielt' bijna voor haar echtgenoot. Als ik het zo mag noemen? Mohim een man verdient dat om zo'n vrouw te hebben als hij enorm veel respect heeft voor zijn vrouw.

15-08-2009, 23:12
hahah no way....

15-08-2009, 23:22

Citaat door Surfster:
Let op!! Dit is een stelling!


In de islam moet je je man gehoorzamen. Veel marokkaanse vrouwen nemen dit iets te letterlijk. Geen weerwoord en altijd doen wat hij wil.

Mee eens of niet?



Totally not.!

Last week was er een docu op tv.
Er werd gezegd dat Aicha RA juist zo geliefd was bij de profeet omdat ze de profeet vragen stelde en voor haar zelf opkwam.
Ze was iemand die zich niet schaamde en wilde weten waarom haar bijvoorbeeld iets werd opgedragen, mashallah.

Sommige vrouwen nemen dat gewoon te serieus en laten de rest van de takenpakket op een laag pitje, helaas.!

15-08-2009, 23:25
ik vind by the way dat gehoorzamen aan je man een kenmerk van een gelovige vrouw is, maar behalve wanneer hij tegen de islam ingaat.., zoals andere lid ook al zei..het moet van beiden kanten komen...

15-08-2009, 23:29
mij valt het op dat er redelijk wat extremen te vinden zijn in onze gemeenschap; vrouwen die absoluut gehoorzaam zijn before the all seeing eye of their husbands en vrouwen die totaal lak hebben aan het "gezag" van hun man.

En daartussen vind je alle vrouwen die heus wel bereid zijn en in staat zijn om met hun man te overleggen, rekening te houden en concessies te doen.

15-08-2009, 23:37


Niet mee eens. Een man trouwt hopelijk ook om je intelligentie en heeft tevens het vertrouwen dat je weet hoe je je dient te gedragen als een eervolle vrouw. In een huwelijk hoef je het niet altijd eens te zijn met elkaar, zolang wel die ruimte van discussie er is en dat ook met respect gaat. Samen komen je er inshallah wel uit. Tenzij het natuurlijk tegen de regels van de islam is. Maar vind het raar om te denken dat een vrouw haar denkvermogen automatisch kwijt raakt bij het tekenen van de zoewzija.