Bekijk volle/desktop versie : 'Islamscholen sluiten andere culturen uit'



Pagina's : [1] 2 3 4

15-08-2009, 15:16
'Islamscholen sluiten andere culturen uit'

Binnen orthodoxe islamitische scholen is totaal geen ruimte voor andere culturen en geloven. Tot die conclusie komt Hennie Metsemakers, een onderwijzeres die een jaar gewerkt heeft op de As Siddieqschool in Amsterdam.

Metsemakers vertelt haar ervaringen in het Parool van vandaag, als reactie op de oproep van stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch om orthodoxe bewegingen van subsidie te voorzien. "We moesten apart eten in de pauzes. Ook werden we anders begroet, en als ongelovig bestempeld", aldus Metsemakers, die ook de onderwijsinspectie heeft ingeschakeld.

Verboden

Metsemakers kreeg naar eigen zeggen de opdracht om kinderen wijs te maken dat het christendom zou worden afgeschaft. "Rond de kerst had ik grachtenhuizen met lichtjes in de klas gezet, om iets te vertellen over het feest zonder het over kerstmis te hebben. Dat werd me verboden", aldus de onderwijzeres in de krant.

Bron

Knap om dat na een ervaring van één school te kunnen stellen...

15-08-2009, 15:20


waarom open jij nou ook een topic hier over terwijl er al 2 draaien?

krijg je geen aandacht thuis?

15-08-2009, 15:21
Teveel tijd over, net als jij...

Maar zal hem zo even sluiten, thx voor de melding...

ps. waar staat die dan?!?

15-08-2009, 15:22
Waarom zouden in godsnaam anders-gelovigen naar orthodoxe islamitische scholen willen ?

15-08-2009, 15:24



Citaat door Korsakov:
waarom open jij nou ook een topic hier over terwijl er al 2 draaien?

krijg je geen aandacht thuis?

Meisje..... wat heb jij vandaag ?


Sta je al zo lang droog ?

15-08-2009, 15:24

Citaat door truebeauty:
Waarom zouden in godsnaam anders-gelovigen naar orthodoxe islamitische scholen willen ?


Omdat er ook moslims op christen scholen zitten misschien?!? is dat speciaal onderwijs dat orthodoxe?!? of betalen we daar als belasting betaler ook aan mee...

15-08-2009, 15:25
De 11-jarige Mohamed Bouchkhachakhe, die december vorig jaar van de christelijke Pniëlschool werd gestuurd na een conflict over bidden, blijft voorlopig thuis.

15-08-2009, 15:28

Citaat door Toriko:
De 11-jarige Mohamed Bouchkhachakhe, die december vorig jaar van de christelijke Pniëlschool werd gestuurd na een conflict over bidden, blijft voorlopig thuis.


Nou, dat verhaal zat even anders, die topic is er nog wel ergens...

Vader was niet helemaal eerlijk geweest...

15-08-2009, 15:28

Citaat door Horus:
Omdat er ook moslims op christen scholen zitten misschien?!? is dat speciaal onderwijs dat orthodoxe?!? of betalen we daar als belasting betaler ook aan mee...

Ik zat een paar jaar op een Christelijke school. Omdat er geen plek was op een openbare school.
Ik kan alle Jezus-liedjes nog uit mijn hoofd.

Maar waarom wil een anders-gelovige op één van de weinig orthodoxe islamitische scholen ?

15-08-2009, 15:29

Citaat door Horus:
Nou, dat verhaal zat even anders, die topic is er nog wel ergens...

Vader was niet helemaal eerlijk geweest...


tuurlijk christenen hebbe altijd gelijk nooit jullie schuld !!

15-08-2009, 15:30

Citaat door truebeauty:
Meisje..... wat heb jij vandaag ?


Sta je al zo lang droog ?


Het is maar hoe je het wilt lezen, val ik in ieder geval op

15-08-2009, 15:30

Citaat door truebeauty:
Waarom zouden in godsnaam anders-gelovigen naar orthodoxe islamitische scholen willen ?



Heel scherp!

15-08-2009, 15:32



Citaat door Toriko:
tuurlijk christenen hebbe altijd gelijk nooit jullie schuld !!


Ik ben geen christen, dit gaat niet over gelijk of ongelijk, maar dat het een ander verhaal is. Lees de topic maar, dan snap je wel wat ik bedoel. Ik denk dat als iemand gelovig is, dat dit niet per definitie zegt dat je gelijk hebt...

Maar wat is het in het verhaal wat je zo stoort...

15-08-2009, 15:34

Citaat door truebeauty:
Ik zat een paar jaar op een Christelijke school. Omdat er geen plek was op een openbare school.
Ik kan alle Jezus-liedjes nog uit mijn hoofd.

Maar waarom wil een anders-gelovige op één van de weinig orthodoxe islamitische scholen ?


Ik kan wel een paar bedenken, wat ik me meer afvraag, is waarom die vrouw dat naar buiten brengt...

Of de manier waarop, zij als docent kan weten hoe dit gaat rollen en als het een verkeerde manier van varen is, dan moet ze daar aangifte bij doen bij die instanties...

Wat is er zo bijzonder aan een orthodoxe school dan?!?

15-08-2009, 15:36

Citaat door Al-Maghrebiyah:
Iets vertellen zonder het erover te hebben, je moet het maar kunnen. Het is wel duidelijk waarom ze daar ging werken.


Dat is teveel onderbuikgevoel...

Pagina's : [1] 2 3 4