Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : half nederlands, half marokkaans

soumia83
15-11-2002, 11:13

Salaam allemaal, hier ben ik weer. Voor degene die het nog niet weten ik ben half nederlands en half marokkaans. Veel mensen denken dat dit een moeilijke situatie is. Dit valt echt reuze mee ( eigenlijk ligt het aan het soort type vader dat je hebt, streng en ouderwets of mild en modern) Mijn vader is wel mild maar ook nog wel een beetje ouderwets. Ik weet eigenlijk niet of hier nog meer half marokkaanse meisjes of jongens zijn. Zo ja, zou ik eigenlijk wel willen weten hoe hun tegen het cultuurverschil aankijken en hoe hun er mee omgaan. Als je wilt reageren of vragen wilt stellen kan dat natuurlijk ook altijd. Anyway ik hoor het wel als er iemand reageert. Beslema xxxxxxx Soumia Ferkouche Live your own life

s.elhabri
19-11-2002, 15:34
ja jasmeen die vragen zitten me ook dwars verlaar jezelf een beetje nader dan begrijpen wij het ook

soumia83
21-11-2002, 14:13
hoi Yasmeen, Mijn vader is marokkaans, ik ben niet streng islamitische opgevoed. Mijn vader en mijn moeder laten mij geheel vrij in mijn keuze om bijv. mee te vasten, het wel of niet dragen van een hoofddoek ( ik draag geen hoofddoek) etc. Mijn vader heeft mij niet twee talig opgevoed. Ik kan dus niet vloeiend arabische spreken. Ik heb wel een aantal jaar op arabische les gezeten maar daar heb ik niet veel van opgestoken. Verder heb ik al het arabisch van mijn marokkaanse vrienden geleerd. Mijn vader heeft mij en mijn twee zusjes wel soerads geleerd dus die kennen we wel. Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel beslema xxxx Soumia Ferkouche Live your own life

al_hamka
25-11-2002, 19:31
Origineel gepost door soumia83 Salaam allemaal, hier ben ik weer. Voor degene die het nog niet weten ik ben half nederlands en half marokkaans. Veel mensen denken dat dit een moeilijke situatie is. Dit valt echt reuze mee ( eigenlijk ligt het aan het soort type vader dat je hebt, streng en ouderwets of mild en modern) Mijn vader is wel mild maar ook nog wel een beetje ouderwets. Ik weet eigenlijk niet of hier nog meer half marokkaanse meisjes of jongens zijn. Zo ja, zou ik eigenlijk wel willen weten hoe hun tegen het cultuurverschil aankijken en hoe hun er mee omgaan. Als je wilt reageren of vragen wilt stellen kan dat natuurlijk ook altijd. Anyway ik hoor het wel als er iemand reageert. Beslema xxxxxxx Soumia Ferkouche Live your own life Heeeeeyyy Meidddd Ik ben ook half Marokkaans en half Nederlands. Mijn vader is Marokkaans zoals bijna in alle gevallen. Hij heeft me eigenlijk nooit iets verboden... raar maar waar. Ooh ja 1 ding en dat is uitgaan maar dat kan ik wel een beetje begrijpen. Aan de cultuurverschillen kan ik me wel eens flink aan ergeren. De Nederlanders beschouwen je als Marokkaantje en soms de Marokkaantjes je als Nederlands. Ik gedraag me gewoon als een Marokkaanse maar natuurlijk ben ik ook gedeeltelijk Nederlands opgevoed. Soms kan het dus wel moeilijk zijn... Maar verder vind ik het :goedzo: heeel leuk om een halfje te zijn :D ** SouSou **

Latifa24
26-11-2002, 20:47

ik ben ook een halfbloed mijn vader is ook een marokkaan wij spreken wel vloeiend arabisch mijn man is een marokkaan uit marokko ik denk dat ik me zeker100%marokkaan voel aan het feit dat ik een marokkaanse man. Heb wij zijn streng opgevoed alhamdoelillah. Wij hebben geen keuze gehad gelukkig dat we mochten kiezen wat voor geloof we kregen.Wij zijn geboren moslims ik bid ook altijd.Mijn zussen zijn ook met een marokkaan getrouwd en mijn broer met een marokkanse vrouw.Mijn dochter is dus een kwart Nederlandse.En ze kan alleen Marokkaans, Nederlands leert ze straks wel op school!Onze ouders zijn echt trots op ons mijn vader zegt altijd LARDALIEK!!!!!!!

missenna
29-11-2002, 13:16
Hoi Yasmeen! En alle anderen op deze site! Ik ben zelf Nederlandse en ben in deze discussie geinteresserd, omdat mijn vriend Marokkaans is en mijn kinderen inshallah dus ook halfbloed zullen worden. Een vraagje: Als je half Marokkaans bent wordt je toch geboren als moslim? Missenna

al_hamka
30-11-2002, 01:07
Origineel gepost door missenna Hoi Yasmeen! En alle anderen op deze site! Ik ben zelf Nederlandse en ben in deze discussie geinteresserd, omdat mijn vriend Marokkaans is en mijn kinderen inshallah dus ook halfbloed zullen worden. Een vraagje: Als je half Marokkaans bent wordt je toch geboren als moslim? Missenna Volgens mij wel ja... De vader is moslim, en meestal is zijn vrouw dan bekeerd tot de Islam. De kinderen worden dan automatisch ook moslim. VOLGENS MIJ. Ik weet het niet precies hoor :(

al_hamka
30-11-2002, 01:09
Ooww jhaa... ennuh misschien kun je beter kijken bij Islam & Huwelijk. Daar zijn wel goede moslims die je meer kunnen uitleggen (met bewijzen) :goedzo: ** SouSou ** :zwaai:

Mazlout
30-11-2002, 01:33
ELK kind wordt geboren als moslim, later blijft / wordt het o.a. door externe invloeden moslim of wat anders....

Jemal2002
30-11-2002, 03:04
Origineel gepost door Mazlout ELK kind wordt geboren als moslim, later blijft / wordt het o.a. door externe invloeden moslim of wat anders.... dat is de goede antwoord :goedzo

serieusboy
01-01-2003, 21:49
hallo alemaal.ikben een jong marokaan man uit a.dam oost.ikwoon allen en ben vrijgezel.ik werk en zoek naar vaste relatie met een marikaanse meide. ben je het?stur bericht naar (serieusboy@hotmail.com)of sms naar me nummer(0650893578)ikheet lhassan uit agadir.doei tot snel.

serieusboy
01-01-2003, 22:39
welke marokaanse vrijgezelmeide wilt serieuse relatie??stur sms naar(0650893578)of bericht naar (serieusboy@hotmail.com)doei.

serieusboy
01-01-2003, 22:49

eyy meiden.ik ben een marokaan jong-man uit amsterdam.ik woon allen en ben vrijgezel.maar te veel marokaanse meiden van amsterdam zijn vriendinen van surinamse mensen en als een marokan komt ze zegt, lla hij is dit of dat.waarom dan?? als je hebt antword stur bericht naar (serieusboy@hotmail.com)of sms naar(0650893578)bsslama aalikom

Miss_Nabbila
29-10-2003, 10:25
ik ben ook half nederlands half marokaans mijn vader nederlander mijn moeder marokaan