Bekijk volle/desktop versie : Stel je voor..Wat zou je doen?



Pagina's : [1] 2 3

13-08-2009, 11:47
[Stel je hebt een relatie met iemand, julie zijn gelukkig het is allemaal leuk lief en aardig jullie houden veel van elkaar. En dan realiseer je je ineens dat het hartstikke fout is wat jullie doen (haramrelatie) en dat je hartstikke veel zondes begaat. En jullie zijn er allebei nog niet aan toe om te trouwen dus dat is ook geen optie. Wat ga je dan doen? Ga je ermee door of wat?]

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen..

13-08-2009, 11:47



Citaat door riffiagirl_mina:
[Stel je hebt een relatie met iemand, julie zijn gelukkig het is allemaal leuk lief en aardig jullie houden veel van elkaar. En dan realiseer je je ineens dat het hartstikke fout is wat jullie doen (haramrelatie) en dat je hartstikke veel zondes begaat. En jullie zijn er allebei nog niet aan toe om te trouwen dus dat is ook geen optie. Wat ga je dan doen? Ga je ermee door of wat?]

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen..

geniet van je leven


haram dit haram dat... je houdt van mekaar... allah zal het niet erg vinden

13-08-2009, 11:48
Als ik had gelooft was ik er niet aan aan begonnen in eerste instantie

13-08-2009, 11:49

Citaat door ADHDtje:
geniet van je leven


haram dit haram dat... je houdt van mekaar... allah zal het niet erg vinden


dus je gaat ermee door terwijl je weet dat het fout is? ga je je dan niet schuldig voelen?

13-08-2009, 11:50



Citaat door Lady__b:
Als ik had gelooft was ik er niet aan aan begonnen in eerste instantie


wat gelooft? ik snap je niet meid leg is uit

13-08-2009, 11:51
bij mij is dit dus echte realiteit
ik ga insha'Allah trouwen dan maar wat jong

anders zou ik echt grenzen stellen, bij alles waarbij we zondes maken gaat door mn hoofd dat het fout is en dan geniet je ook niet meer en Allah ziet alles desnoods zou ik het uitmaken als ik echt jong zou zijn

13-08-2009, 11:51

Citaat door riffiagirl_mina:
wat gelooft? ik snap je niet meid leg is uit

Zoals ik het zeg.. Jij bent een moslim toch jij gelooft in Allah en dat je geen relaties mag nemen, als dat bij mij het geval was geweest had ik er nooit aan begonnen.

13-08-2009, 11:54

Citaat door riffiagirl_mina:
[Stel je hebt een relatie met iemand, julie zijn gelukkig het is allemaal leuk lief en aardig jullie houden veel van elkaar. En dan realiseer je je ineens dat het hartstikke fout is wat jullie doen (haramrelatie) en dat je hartstikke veel zondes begaat. En jullie zijn er allebei nog niet aan toe om te trouwen dus dat is ook geen optie. Wat ga je dan doen? Ga je ermee door of wat?]

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen..


Als je intentie tijdelelijk relatie/spelletje is dan is dat fout en heeft het geen zin om de relatie voort te zetten, indien het jullie intentie is om ooit te trouwen... waarom niet meteen verloven??

13-08-2009, 11:56

Citaat door NL-moslima:
bij mij is dit dus echte realiteit
ik ga insha'Allah trouwen dan maar wat jong

anders zou ik echt grenzen stellen, bij alles waarbij we zondes maken gaat door mn hoofd dat het fout is en dan geniet je ook niet meer en Allah ziet alles desnoods zou ik het uitmaken als ik echt jong zou zijn


Ik zit ook in dezelfde situatie en ik ben 19 en hij 20 dus te jong om te trouwen

13-08-2009, 11:57

Citaat door LADY_JEN:
Als je intentie tijdelelijk relatie/spelletje is dan is dat fout en heeft het geen zin om de relatie voort te zetten, indien het jullie intentie is om ooit te trouwen... waarom niet meteen verloven??


verloven zegt ook niks dan ben je alsnog haram bezig

13-08-2009, 11:57

Citaat door Lady__b:
Zoals ik het zeg.. Jij bent een moslim toch jij gelooft in Allah en dat je geen relaties mag nemen, als dat bij mij het geval was geweest had ik er nooit aan begonnen.


ow zo je bent geen moslim wist ik niet je hebt wel gelijk maar als je ineens verliefd word weet je soms niet meer waar je mee nezig bent

13-08-2009, 11:57

Citaat door LADY_JEN:
Als je intentie tijdelelijk relatie/spelletje is dan is dat fout en heeft het geen zin om de relatie voort te zetten, indien het jullie intentie is om ooit te trouwen... waarom niet meteen verloven??


dat is geen optie we zijn te jong

13-08-2009, 11:58



Citaat door NL-moslima:
verloven zegt ook niks dan ben je alsnog haram bezig


is dat zo?

13-08-2009, 11:58
Als de intentie er is om hopelijk samen te eindigen, dan weet niet welke deuren er voor jullie beide open zullen gaan, om jullie intentie te verwezenlijken. Dus Gair insha allah.

Maar als het een relatie is, waarbij je de hele dag door rond slentert op straat en intiem met elkaar bent, maar eigenlijk helemaal niet aan trouwen denkt, dan moet je ermee stoppen. En denk niet dat het niet goed met je zal komen, want dat zal het zeker. Heb geduld en je zal beloont worden insha allah.

13-08-2009, 11:59

Citaat door riffiagirl_mina:
[Stel je hebt een relatie met iemand, julie zijn gelukkig het is allemaal leuk lief en aardig jullie houden veel van elkaar. En dan realiseer je je ineens dat het hartstikke fout is wat jullie doen (haramrelatie) en dat je hartstikke veel zondes begaat. En jullie zijn er allebei nog niet aan toe om te trouwen dus dat is ook geen optie. Wat ga je dan doen? Ga je ermee door of wat?]

Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen..


Dat is precies het probleem waar ik mee zit..

Wij willen nu dus gewoon gaan verloven...
alleen zijn bang voor de reactie van onze ouders...

het is een moeilijke situatie..

En ik wil hem echt niet LATEN gaan...

Pagina's : [1] 2 3