Bekijk volle/desktop versie : Gescheiden schoonouders.....



Pagina's : [1] 2

13-08-2009, 10:32
Wie van jullie hebben er gescheiden schoonouders. Hoe gaan jullie hiermee om?

13-08-2009, 11:04


Dat komt ook niet vaak voor

Heb er gelukig geen ervaring mee..

Up!

13-08-2009, 11:10

Citaat door theresa:
Wie van jullie hebben er gescheiden schoonouders. Hoe gaan jullie hiermee om?

ik

en de vader is natuurlijk direct hertrouwd en zijn ma niet is nooit hertrouwd


en ja enige nadeel is dat zijn moeder die alleen is volledig op hem hangt en alle tijd met hem wil spenderen

en de andere ja wat moet ik zeggen haar intereseert me niet ze is zijn moeder niet dus ja en ze behnadelt mij niet als haar schoondoechter maar als de vrouw van ..

en dat merk je aan alles

ook aan adam

en wat ook nog erger is als ze een fikse ruzie hebben en niet met elkaar praten

13-08-2009, 11:12

Citaat door aytoesia:
ik

en de vader is natuurlijk direct hertrouwd en zijn ma niet is nooit hertrouwd


en ja enige nadeel is dat zijn moeder die alleen is volledig op hem hangt en alle tijd met hem wil spenderen

en de andere ja wat moet ik zeggen haar intereseert me niet ze is zijn moeder niet dus ja en ze behnadelt mij niet als haar schoondoechter maar als de vrouw van ..

en dat merk je aan alles

ook aan adam

en wat ook nog erger is als ze een fikse ruzie hebben en niet met elkaar praten

Wie ruzie hebben?

13-08-2009, 11:15


ik ken mijn schoonvader niet, en wil hem ook niet kenne, mijn man kent zijn vader ook niet.

13-08-2009, 11:16
Ik kan je een tip meegeven. Sta ver buiten hun problemen en scheiden! Laat hun kinderen er zich meebemoeien . Jij hebt er niets over te zeggen.

Het valt reuze mee om, koulshi mekteb dyalou, soms is het lastig met feesten en bevallingen etc.

13-08-2009, 11:21

Citaat door Mozhima1:
Wie ruzie hebben?

mijn man en zijn stiefma

en zijn ma en zijn stiefma

het is al jaren een batle

zij ( echte moeder ) heeft het gevoel dat ze haar kinderen van haar afpakken en de andere gefet er niets om
ik hoor weleens roddel vanuit ieder hoek maar knik beleef en zeg er verder niets over ik ga me daar niet mee bemoeien

straks heb ik het gedaan

maar als je aardig bent voor de een dan is de ander boos en andersom

dus ja wat moet je ...

ik doe nu niets meer speciaals ik ben gewoon oppervlakkig mogelijk

ze zijn nog zo betrokken met elkaar omdat mijn schoonvader haar nog steeds na al die jaren onderhoudt


13-08-2009, 11:24

Citaat door aytoesia:
mijn man en zijn stiefma

en zijn ma en zijn stiefma

het is al jaren een batle

zij ( echte moeder ) heeft het gevoel dat ze haar kinderen van haar afpakken en de andere gefet er niets om
ik hoor weleens roddel vanuit ieder hoek maar knik beleef en zeg er verder niets over ik ga me daar niet mee bemoeien

straks heb ik het gedaan

maar als je aardig bent voor de een dan is de ander boos en andersom

dus ja wat moet je ...

ik doe nu niets meer speciaals ik ben gewoon oppervlakkig mogelijk

ze zijn nog zo betrokken met elkaar omdat mijn schoonvader haar nog steeds na al die jaren onderhoudt

afzijdig houden is het verstandigste lijkt me.
schoonvader onderhoudt nog exvrouw?

13-08-2009, 11:35
mijn zus heeft hier ook last van
althans last,haar schoonvader woont ergens in spanje
en haar schoonmoeder bij hun om de hoek, haar schoonvader is ook hertrouwt
ze ziet haar schoonvader niet vaak,omdat hij verweg woont
maar hij zoekt wel vaak contact met ze op
tsja,je kunt er zelf niks aandoen,dus je zult je bij de
situatie neer moeten leggen

13-08-2009, 11:40

Citaat door Mozhima1:
Wie ruzie hebben?


Citaat door Mozhima1:
afzijdig houden is het verstandigste lijkt me.
schoonvader onderhoudt nog exvrouw?

ja maandelijk stuurt hij haar geld

en ja dat doe ik ook ik bemoei me nergens mee alleen jammer dat zijn stiefma zo sneaky is en me niet aardig vind en waarom weet ik niet

en ja hoeft eigenlijk ook niet enige dat telt is zijn ma en zijn pa voor derest heb ik letterlijk en figuurlijk scheit aan r

ze belt nooit ze komt nooit

13-08-2009, 11:49
mijn schoonouders zijn ook al uit elkaar
al sinds dat me man 14 jaar was dacht ik
mijn schoonvcader is opnieuw getrouwd.
mijn schoonmoeder niet en woont in een dorp.

mijn man heeft gewoon wel contact met zijn vader
alhoewel me schoonmoeder dat absoluut niet zit zitten.
en mij elke keer rare verhalen vertelt wat hij haar allemaal
aan heeft gedaan.ik heb gezegd dat ik daar niks vanaf wil weten
en dat het tussen hun is.

ze verbiedt mij ook om naar hem toe te gaan en wil niet dat ik de spullen
die ik vanuit nl meeneem aan hem geef.ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik
wel opbezoek ga zolang mijn man het wil het is tenslotte me oom hij is namelijk de broer van me moeder ik ben met me neef getrouwd.

het is best wel moeilijk om in zo een situatie te zitten

13-08-2009, 12:13
mijn schoonouders zijn ook gescheiden, zo'n 20 jaar geleden. Mijn verloofde was toen 11 jaar.

Ik heb wel de indruk dat mijn schoonmoeder niet wil dat ik contact heb met haar ex-man. Zij is na al die jaren nog steeds kwaad op haar ex-man (terwijl zij zelf de scheiding heeft aangevraagd. Mijn schoonvader wou toen niet scheiden en smeekte om terug te komen)

Mijn schoonvader heeft al een zekere leeftijd en zijn gezondheid is niet meer zo goed. Hij woont in Marokko en ben hem 2x gaan bezoeken toen ik ginds was. Mijn verloofde zei me toen dat ik niet mocht zeggen dat we naar zijn vader gingen, om problemen te voorkomen met zijn moeder. (ze stelt altijd veel vragen zoals:: hoe zag je vader eruit? En zijn vrouw? Wat heb je gegeten daar? Waarover hebben jullie gesproken?....) Ik begreep dat niet, maar ik kende de situatie niet dus stemde ik in om er niets tegen zijn moeder over te zeggen.
Volgende dag komt ze aan mij vragen of we naar de vader zijn gegaan. Ik antwoordde van niet. 'Jawel' zei ze. Ik knikte van 'nee' en gaf er verder geen aandacht aan.

Ik zei daarna tegen mijn verloofde dat zijn moeder aan me vroeg of we zijn vader hadden bezocht. Hij schrok en vroeg: 'wat heb je geantwoord??'
Ik zei: 'ow, zoals je had gevraagd om er niets van te zeggen, ik heb gezegd van niet.'

Hij schrok en zei: 'oei, ze heeft dit ook aan mij gevraagd vanmorgen toen je er niet bij was en toen heb ik geantwoord dat we wel zijn gegaan.'
Ik wist niet wat ik hoorde! Ik zei dat het zijn plan was om hierover te zwijgen en uiteindelijk gaat die het gewoon toegeven... Nou, ik was wel boos op hem. Hij zei me dat hij niet wist dat zijn moeder het aan mij ging vragen. Net als ik niet wist dat zei het al aan hem had gevraagd. Is wel sneakie van haar! Maar goed, ik heb mijn les wel geleerd. Vanf nu zeg ik het gewoon. Ik ga niets verstoppen of verzwijgen. Ze doet er maar mee wat ze wil.

Ik ben net naar Marokko gegaan en heb toen vlakaf gezegd tegen mijn schoonmoeder dat ik naar mijn schoonvader ging. Ik zag aan haar blik dat ze niet akkoord was. Ik heb geen problemen met mijn schoonvader en het is niet omdat ze gescheiden zijn, dat ik een kant moet kiezen.
Ze heeft er verder ook niet meer op gereageerd.

Maar het is best wel moeilijk omdat je tussen de 2 instaat. Ik trouw na de ramadan inshallah en daar zal mijn schoonvader niet bijzijn. Maar ik wil wel in de lente van volgend jaar naar Marokko gaan voor een mini-feestje bij mijn schoonvader (en zijn vrouw) en hun de foto's en dvd laten zien.

13-08-2009, 12:15


de schoonouders van mijn zus.. maar die ouders zien elkaar wel gewoon en praten met elkaar voor de kinderen..

Echt heel funny om te zien dat ze gewoon vrienden zijn gebleven

13-08-2009, 12:21

Citaat door majdouline_:
de schoonouders van mijn zus.. maar die ouders zien elkaar wel gewoon en praten met elkaar voor de kinderen..

Echt heel funny om te zien dat ze gewoon vrienden zijn gebleven


Zo kan het toch ook?
Mijn schoonmoeder beschouwt haar ex-man als enemy number one
terwijl mijn schoonveder steeds aan de kinderen vraagt hoe het met hun moeder gaat,...

13-08-2009, 12:25

Citaat door Chamsina:
Zo kan het toch ook?
Mijn schoonmoeder beschouwt haar ex-man als enemy number one
terwijl mijn schoonveder steeds aan de kinderen vraagt hoe het met hun moeder gaat,...


Pagina's : [1] 2