Bekijk volle/desktop versie : Wie heeft als student altijd meebetaald aan de huur?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

12-08-2009, 11:46
(Vriendin naast me)

Ik vraag me dit af omdat mijn vriendin vandaag na de zoveelste keer gezeik aan haar hoofd krijgt van haar vader en weer ruzie met hem heeft omdat ze volgens hem niet meebetaald aan dingen. Hij zegt tegen haar moeder dat ze thuis gratis mag wonen, eten en slapen en dat ze daar wat terug voor moet doen. Haar moeder zegt van het is je dochter, natuurlijk mag ze gratis wonen, eten en slapen, maar hij vind dus van niet.

Ze zit nog op school en daarmee betaald ze haar verzekeringen (zorg/auto), haar telefoonrekeningen, haar eigen kleding, haar vakantiegeld, boodschappen voor thuis, huispullen vaak voor moeder wat ze nodig heeft als iets stuk is, boeken en school, en nu zeurt hij dat hij ook de huur wilt.

Ze zegt dat ze het al krap heeft, en is bereid elke cent te geven, dan maar in ouwe kleding lopen alleen ik vind dat ze het niet moet doen. Hij mag dit niet van haar vragen. Wat vinden jullie?

12-08-2009, 11:48


Ze is het niet verplicht, maar om de harmonie te bewaren zou ik het wel doen. Het gaat wel om je ouders!

Als mijn vader daar gelukkig van wordt, ma3liesh...dan koop ik maar geen dure kleding meer.

12-08-2009, 11:49
`Die vader moet zich diep schamen. Het is je dochter daar ga je toch geen geld van eisen! Dat ze een fulltime baan heeft en uit zichzelf mee wil betalen met bv de huur dan is dat aardig maar zeker niet verplicht voor haar. le3djeb met sommige ouders Nog even en je krijgt alle bonnetjes in een mapje die hij in totaal aan jou heeft uitgegeven je gehele leven. Terug betalen mag ook in termijnen.

12-08-2009, 11:50
ik heb me ouders altijd geholpen.. maar ik verdiende daarnaast wel genoeg!!

12-08-2009, 11:52



Citaat door Nieuw-Jasje:
Ze is het niet verplicht, maar om de harmonie te bewaren zou ik het wel doen. Het gaat wel om je ouders!

Als mijn vader daar gelukkig van wordt, ma3liesh...dan koop ik maar geen dure kleding meer.



Ja, maar ik vind zelf dat hij dit niet mag vragen, want een kind daar kies je zelf voor nietwaar. Je hoeft niet altijd je ouders te pleassen en alles ervoor over hebben. Ze heeft ook totaal geen band met haar vader maar dat is om andere redenen. Hij beschouwt haar vind ik echt als een buitenstaander .

12-08-2009, 11:54
ik gaf me ouders maandelijks wat geld zonder dat ze er om vroegen, hun leven ook maar van een uitkering. De ene maand gaf ik wat meer dan de ander, maar net hoe je bij kas zit.

12-08-2009, 11:54
Ik weet niet hoe de financiele situatie is van haar ouders? Als ze zelf amper de touwtjes bij elkaar kunnen houden kan ik best begrijpen dat hij geld vraagt aan zijn dochter..

Maar als dit niet het geval is, dan vind ik het absoluut niet terecht om te vragen! Je wil toch dat je kind een goede toekomst heeft?

12-08-2009, 11:55

Citaat door Mulan.:
`Die vader moet zich diep schamen. Het is je dochter daar ga je toch geen geld van eisen! Dat ze een fulltime baan heeft en uit zichzelf mee wil betalen met bv de huur dan is dat aardig maar zeker niet verplicht voor haar. le3djeb met sommige ouders Nog even en je krijgt alle bonnetjes in een mapje die hij in totaal aan jou heeft uitgegeven je gehele leven. Terug betalen mag ook in termijnen.



Ja, het erge is ze studeert nog. Als student verdien je al niet zo heel veel om bij te kunnen betalen. Een auto is noodzakelijk om andere redenen.
Maar gair inshallah. Ik ken ook bijna geen meisjes die al student echt veel kosten hebben en dan echt meebetalen aan de huur. Is ook niet echt islamitish verantwoord nietwaar?

12-08-2009, 11:56

Citaat door berbergirl21:
ik gaf me ouders maandelijks wat geld zonder dat ze er om vroegen, hun leven ook maar van een uitkering. De ene maand gaf ik wat meer dan de ander, maar net hoe je bij kas zit.



Haar vader heeft 4 kinderen, waarvan hijzelf een goede baan bij een overheidsinstelling. Ze betaalt maandelijks ook mee aan de boodscappen en aan huispullen maar dat is klaarblijkelijk niet genoeg.

12-08-2009, 11:59
Ze kan dan beter geen boodschappen meer doen enzo en hem maandelijks contact 100 euro geven zodat ze van het gezeik af is.

12-08-2009, 12:00

Citaat door berbergirl21:
Ze kan dan beter geen boodschappen meer doen enzo en hem maandelijks contact 100 euro geven zodat ze van het gezeik af is.

deze heb ik eerder gehoord

12-08-2009, 12:02

Citaat door MaRoCcInA:
Ja, het erge is ze studeert nog. Als student verdien je al niet zo heel veel om bij te kunnen betalen. Een auto is noodzakelijk om andere redenen.
Maar gair inshallah. Ik ken ook bijna geen meisjes die al student echt veel kosten hebben en dan echt meebetalen aan de huur. Is ook niet echt islamitish verantwoord nietwaar?


Sommige ouders kennen alleen de Islam als het hun uitkomt. Ouders hebben bv het recht op gehoorzaamheid maar jij als hun kind hebt weer recht om door hun onderhouden te worden. Als ik jou vriendin was zou ik gewoon door gaan met wat ik doe dus helpen zover ik kan maar ik ga niet mezelf verwaarlozen zodat papalief een extra zakcentje heeft. Als hij meer geld wilt moet je maar meer werken. Ouders horen voor hun kinderen te zorgen en niet andersom. Ouders KIEZEN ervoor kinderen te krijgen en daar hoort voor ze zorgen ook bij. Dit gaat om een studente niet om iemand die genoeg verdient en toch niets geeft.

12-08-2009, 12:09


ik werd ondersteund hahah door hun allemaal..hele jaar is huur door mij nbroer betaald

12-08-2009, 12:12
Ik hoor en lees dit soort dingen steeds vaker. Bij sommige is het echt extreem, die moeten alles inleveren. Ik vind het niet kunnen, ik snap best dat wanneer ouders het krap hebben dat je van kind verwacht dat ze meebetalen of iets dergelijks.

Toen wij ( zus, broer en ik ) nog thuis woonde en we wisten dat we een wasmachine of iets dergelijks nodig hadden dan kochten wij dat, maar het is nooit van ons gevraagd. En daar zit ook het grote verschil in.

12-08-2009, 12:16

Citaat door Nysha:
ik werd ondersteund hahah door hun allemaal..hele jaar is huur door mij nbroer betaald


Zo hoort het ook.


Citaat door PaRaSoNiCa:
Ik hoor en lees dit soort dingen steeds vaker. Bij sommige is het echt extreem, die moeten alles inleveren. Ik vind het niet kunnen, ik snap best dat wanneer ouders het krap hebben dat je van kind verwacht dat ze meebetalen of iets dergelijks.

Toen wij ( zus, broer en ik ) nog thuis woonde en we wisten dat we een wasmachine of iets dergelijks nodig hadden dan kochten wij dat, maar het is nooit van ons gevraagd. En daar zit ook het grote verschil in.



Dat doet mijn man ook met zijn broers en zussen. Als hun moeder iets nodig heeft zoals een vaatwasser of wasmachine leggen ze allemaal geld en kopen ze dat voor haar, ze doen boodschappen zonder dat zij dat ooit gevraagd heeft, ze doen het uit liefde voor haar en niet omdat het 'moet'.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7