Bekijk volle/desktop versie : waar gaan we naartoe???

29-01-2002, 01:03
salaam,

elke dag kom ik wel iemand tegen... een vriend een vriendin... ik verschiet meestal. ze zijn 15/16 en hebben vriendjes, gaan uit... ik vind dit persoonlijk heel erg... ik ga niet zeggen dat ik heilig ben, maar in vergelijking met hen...ben ik een echte Saint...

ik ben blij dat ik dit over mezelf kan zeggen, ik vind dit gewoon erg voor die andere... ze weten niet wat ze doen... ik weet niet hoe ik ze er attent op moet maken, maar wie gaat er luisteren naar mij.? ! het enige wat ze zeggen is ... "amai ik weet niet hoe je dat kan ,zonder vriendje zonder uitgaan??..." maar aub vertel mij is wat er bijzonder is aan vriendjes hebben en uitgaan???

het enige wat ik eronder begrijp is last, roddels en ruzie...

xok uitgaan kan plezant zijn maar ni elk weekend en elke keer met een andere jongen, het moet in mate gebeuren.
die meisjes zijn naar een andere richting aan't draaien zonder te beseffen dat ze verkeerd zitten... zonder enige kennis!

ik heb ze verwittigd en gezegd dat gewoon vrienden hebben veel beter is, zelfs een beste vriend hebben, maar nee ze weten het beter en gaan liever stiekem met een jongen naar de cinema, op café...

maar dit is niet het ergste, nee ze dragen een hoofddoek.!!!! en als ze achter het hoekje komen is da zo van .... "kijkt er niemand? doekje af!"
op de tram: "is er niemand, schmink aan!

ja er is zoveel ! maar vertel mij is hoe je die meisjes van die weg brengt !!!

ze waren goede vrienden, en nu zijn ze totaal onbekend !

beslama
thallaw
miss x

29-01-2002, 01:05

ik zou graag willen dat er meisjes op reageren die dit meemaken of meisjes die zichzelf herinneren in de persoon die ik heb beschreven...

don't be ashame...

beslama

29-01-2002, 10:47
Beste MissX

Ik ben ook van Antwerpen en wat ik dan allemaal zie als ik op straat ben is gewoon niet voor woorden! Jij zegt meisjes van 15/16 maar ik zie er zelfs van 12 jaar die zich opmaken en al vriendjes hebben, ik bedoel maar wajemaa waar gaat de wereld toch naar toe!

Anyway laat je niet meeslepen door zo'n gevallen en inshaalah zal Allah je op het rechte pad houden.

veel liefs
Hanan

29-01-2002, 14:19
Ik zeg het nog maar weer eens:

Wij worden op den duur allemaal kaaskoppen.

Medina kan jullie daar alles over vertellen, zij kreeg een islamitische opvoeding ondanks dat zij uit een gemengd huwelijk komt (zie topic "gemengd huwelijk&quot maar het mocht niet baten zij gaat regelmatig naar discotheken haar billen schudden voor mannen en heeft meerdere vriendjes naar eigen zeggen en vindt dat dit moet kunnen binnen de islam. Is dit triest of niet?

Zij zal dit natuurlijk weer gaan ontkennen let maar op, maar jullie weten hopelijk beter.

ciao

29-01-2002, 14:42

bedankt voor het complimentje Emshoom, jij hebt ook een groot hoopje verstand jongen

veel meisjes laten zich gewoon meeslepen door vriendinnetjes en anderen in de omgeving, voor de één is het makkelijk te weerstaan en voor de andere dan weer moeilijker, ik hoop dat ze op een dag beseffen dat waarmee ze nu bezig zijn niet goed is

veel liefs
Hanan

29-01-2002, 23:32
ja willie ik maakte me er gewoon druk over! elke keer ik onze zusjes naar links zie draaien... ik wil ze er echt attent op maken dat ze verkeerd bezig zijn...!!
xxx

30-01-2002, 14:29
hey suri,

ik maak me er druk om omdat het allemaal vriendinnen zijn geweest,
ik heb er al veel zien rondlopen en toen maakte ik me er niet druk om, ik kende ze toch niet... maar nu wel...
het zijn allemaal zussen van ons, en we moeten ze beletten op de linkerpad te wandelen... maar dat begrijp jij niet zeker!!
beslama

30-01-2002, 15:48
Maar even serieus miss Ouarzazate, is dat dan een reden om dan maar geen hoofddoek te dragen?

30-01-2002, 16:17
salaam

chokran ik ga je iets zeggen, jullie zullen zeker denken dat ik stom ben...
maar meisjes van nu met een hoofddoek hebben een hele slechte naam gekregen... en een moslim ben je in je hart, je hoeft niet met die lange gewaden rond te lopen, zolang jij weet wie je god is en wie je profeet,.... zolang jij weet dat je niks verkeerd doet! dat hoef je niet te bewijzen met een sjaal, die meisjes bewijzen mijn stellingen...

xxx

30-01-2002, 18:30
Chokran,

M.a.w. "Nederlander" (Kaaskop zoals jij dat op discriminerende wijze omschrijft, maar dat terzijde...) staat gelijk aan "slecht mens" ???

30-01-2002, 23:41
Salaam,

we zullen de meisjes die een hoofddoek dragen nog eens zwartmaken? Neen je veralgemeent niet, dus ga ik hier niet al te heftig op reageren.
De meisjes die ze afzetten worden er volgens mij van thuis uit toe verplicht. Men kan ze beter leren waarom men een hoofddoek draagt als moslima, dan ze ertoe verplichten. Ik heb evenveel vriendinnen zonder een hoofddoek als meteen hooddoek en heb respect voor iedereen. Iedereen bepaalt voor zijn eigen wanneer zij er klaar voor is, en Imaan begint volgens mij ook vanbinnen en gaat zich dan uiterlijk uiten.

Volgens mij hangt het gedrag van die meisjes ook veel van de opvoeding af en de vriendenkring. Het is een gevaarlijke leeftijd...

De Marokkaanse ouders reageren volgens mij ook te laat, ze weten toch dat ze in de puberteit terechtkomen en dat ze jongens interessant gaan beginnen vinden enz. waarschuw ze daarvoor!

Geef commentaar als uw kinderen geen deftige kleren dragen, als ze zich beginnen te schminken, als ze elke maand van haarkleur veranderen, als die gsm te veel rinkelt, hihi...

Zelfde wat betreft jongens die ineens veel te laat thuiskomen, op straat hangen i.p.v. aan hun bureau zitten...

Het is wel moeilijk om ze erop te wijzen, want dan ben je inderdaad ouderwets...maar laat ze niet allemaal dwalen, probeer erop in te praten.

groetjes en succes,
Sana

31-01-2002, 12:41
The One, conclusies trekken is blijkbaar niet je beste eigenschap hè?

Sana07 je opvattingen doen mij deugd!

31-01-2002, 18:55

Yep, goede moslim die chokran, ik snap niet waar je het lef vandaan haalt om hier over mij te liegen?? Wat wil je hiermee bereiken stomme l.ul. Volgens mij zijn je woorden op en weet je niets anders te verzinnen. Naar eigen zeggen? Spoor je niet of wat is je probleem trouwens?? Iedereen die op mijn naam klikt en alle berichten leest die ik hier heb geplaatst zal zoiets nooit kunnen terugvinden.

Volgens mij kun je het gewoon niet hebben dat er iemand tegen je ingaat aap. Dus verzin je maar vieze leugens over mij. Kijk, ik zeg waar het op staat en zeg ook of ik het ergens mee eens ben of niet. Dat geldt voor alles wat ik hier lees, en dan maak ik echt geen onderscheid tussen de personen hier.
Dus zielig geval, zoals ik al zei, je bent echt niet goed snik, wallah. Echt in elke topic moet je mij erbij betrekken, hoezo obsessie???

In ieder geval, je zal toch met iets originelers moeten komen mongool want leugens doen het nergens goed.

31-01-2002, 21:31
ey mensen,

mijn bedoeling is niet dat dit eindigt in een scheldpartij hé...

xxx