Bekijk volle/desktop versie : Neen, geen enkel schuilplaats



11-08-2009, 12:21
http://www.dekoraan.nl/surah/al-qiyaama.htm?from=6

11-08-2009, 12:23


denken wij wel eens aan de dood terwijl we aan het grappen en vervelen zijn op m.nl?

11-08-2009, 12:25
MaschAllah dat je veel weet.

Maar hier op M.nl heb je daar niet veel aan, je moet het hier niet zo serieus nemen.

11-08-2009, 12:26

Citaat door AimabeL:
denken wij wel eens aan de dood terwijl we aan het grappen en vervelen zijn op m.nl?



Wat doe jij dan op M.nl?

11-08-2009, 12:27



Citaat door AimabeL:
denken wij wel eens aan de dood terwijl we aan het grappen en vervelen zijn op m.nl?

Soms.

11-08-2009, 12:28

Citaat door Proud2CallMeG:
Wat doe jij dan op M.nl?
als je eens leerde lezen zuster, zou dat heel gemakkelijk zijn.

ik sprak in wij vorm, dus spreek ook me zelf hierop aan.

11-08-2009, 12:29

Citaat door Proud2CallMeG:
Wat doe jij dan op M.nl?

Het was volgens mij niet bedoeld om men aan te vallen. Maar eerder als een normale vraag.

11-08-2009, 12:32

Citaat door AimabeL:
als je eens leerde lezen zuster, zou dat heel gemakkelijk zijn.

ik sprak in wij vorm, dus spreek ook me zelf hierop aan.




Okey broeder. Sorry. Maar ik denk wel aan de dood. Maar niet te vaak want dan kan ik niet goed slapen en krijg ik angst aanvallen enzo.

11-08-2009, 12:33

Citaat door maissa:
Het was volgens mij niet bedoeld om men aan te vallen. Maar eerder als een normale vraag.




Ja, dat heb ik nou wel door. Bedankt voor het aangeven.

11-08-2009, 12:35

Citaat door Proud2CallMeG:

Okey broeder. Sorry. Maar ik denk wel aan de dood. Maar niet te vaak want dan kan ik niet goed slapen en krijg ik angst aanvallen enzo.
en daardoor negeer je het denken aan de dood?

wat als de dood bij je voor de deur staat?

is het dan niet beter om een bezoeker binnen te laten en je deze goed kunt verwelkomen omdat je boodschappen ervoor gedaan hebt.

ipv dat je deze binnen laat, en je niets te bieden hebt aan deze bezoeker?

11-08-2009, 12:40

Citaat door AimabeL:
en daardoor negeer je het denken aan de dood?

wat als de dood bij je voor de deur staat?

is het dan niet beter om een bezoeker binnen te laten en je deze goed kunt verwelkomen omdat je boodschappen ervoor gedaan hebt.

ipv dat je deze binnen laat, en je niets te bieden hebt aan deze bezoeker?



Dat is wel zo, maar ik ben bang voor de doodstrijd, hoe dat zal gaan en voelen. En hoe de engelen er uit zien die je ziel komen halen. En als ik in het graf word ondervraagd, maar ik ben niet erg bang voor Allah omdat ik hoop op zijn Genade en Vergeving. En ik wil er niet te vaak aan denken, want dan heb ik een akelig leven, bij alles dat ik doe denk ik aan de dood. Ik denk er wel aan, maar het moet mijn leven niet zodanig beinvloeden dat ik er wakker van lig.

11-08-2009, 12:41

Citaat door Proud2CallMeG:
Dat is wel zo, maar ik ben bang voor de doodstrijd, hoe dat zal gaan en voelen. En hoe de engelen er uit zien die je ziel komen halen. En als ik in het graf word ondervraagd, maar ik ben niet erg bang voor Allah omdat ik hoop op zijn Genade en Vergeving. En ik wil er niet te vaak aan denken, want dan heb ik een akelig leven, bij alles dat ik doe denk ik aan de dood. Ik denk er wel aan, maar het moet mijn leven niet zodanig beinvloeden dat ik er wakker van lig.
enkel dan zul je je daden doen passen in het leven hiernamaals

11-08-2009, 12:46



Citaat door AimabeL:
enkel dan zul je je daden doen passen in het leven hiernamaals



Ja, ik weet dat er mensen waren die een refsen ophingen op het plafond en als hij wakker werd dan was dat het eerste dat hij zag. Of mensen die niet in een bed sliepen maar een graf om te wennen aan de kille koude donkere grond. Ik zou gelijk naar het APZ gaan. Maar we zullen het zien, als die tijd komt. Als alles maar in balans blijft. We zullen sowieso overlijden met zonden. Zolang je maar streeft naar het goede en het goede doet.

11-08-2009, 12:58
alweer een topic over het geloof die niet aanslaat, wat ene gewoonte