Bekijk volle/desktop versie : Walnotencake met choco recept gevraagd



10-08-2009, 14:16
Salaam aleikoem,

Ik ben op zoek naar een lekkere walnotencake recept met chocolade!

Wie kan me helpen?

10-08-2009, 18:22


Walnoot/Dadel Chocoladecake

Benodigheden;

1 kommetje fijn gehakte walnoten
1 kommetje ontpitte fijngesneden dadels
1 glas suiker
1 glas zonnebloemolie
1 glas gesmolten boter
1 zakje vanille-suiker
1 zakje bakpoeder
8 eieren
Bloem
2 repen witte chocolade
Paar halve walnoten

Ik haal hier altijd 2 cakes uit, als je het voor de eerste keer probeert kan je alles halveren. De glazen die ik gebruik zijn van die glazen koffiemokken met een oortje, ik weet niet of je die kent? Mocht je die niet hebben, gebruik dan een niet al te kleine, niet al te grote glas. Kommetje die ik gebruik is gewoon zo'n soepkommetje. Er staat niet bij vermeld hoeveel bloem erin moet, omdat ik er gwn bloem bij gooi tot ik een mooie, niet al te dikke beslag krijg.

Doe de suiker, zonnebloemolie, gesmolten boter, vanille suiker, bakpoeder en de eieren in een kom en klop deze tot een glad beslag. Doe daarna de bloem erbij, tot je een mooie, niet te dikke beslag krijgt. Voeg daarna de gehakte walnoten en dadels erbij en schep deze door het beslag.
Giet het beslag in een met boter ingesmeerde en bloem bestuifde bakvorm en bak het mooi goudbruin in de oven. Steek een satéprikker in de cake,als deze er schoon uitkomt, dan kan de cake eruit. Laat de cake rustig afkoelen.

Zet een pannetje met water op en doe er een bordje op. Leg hierin de chocolade in en laat deze smelten. Smeer de gesmolten chocolade op de bovenkant/zijkanten van de cake en versier de bovenkant met een paar halve walnoten.

Besa7a!