Bekijk volle/desktop versie : Keuzes.



09-08-2009, 10:21
Een vriendin vertelde laatst.

Een paar jaar geleden kwam ze 2 different guys tegen, de een een fakshgher (dus bid niet, rookt drinkt en heeft schijt aan alles). De andere praktiserend, bidt, rookt niet heeft respect voor je en is oprecht..Ze had huwelijksplannen met de eerste en de 2de kwam ze ergens tegen en raakte aan de praat. Hij was een student, vertelde wat zijn intenties waren en was op zoek naar een meid om mee te trouwen. Hij heeft haar zijn nummer gegeven en vroeg of zij hem een keer kon bellen. Uit liefde voor haar 1ste heeft ze zijn telefoonnummer gescheurd en is verder gegaan met haar leven met de 1ste, dus (die fakshgher).
Nu heeft ze problemen met de 1ste en ziet nu pas in wat voor slecht mens hij is.
Het is een viezerik en vreest allah swt totaal niet!

Nu denk ik dan, was dat een teken van allah swt? Een islamitische man die allah vreest op haar afgestuurd om te kunnen kiezen??

09-08-2009, 10:30


It's possible..
Snap niet eens wat ze uberhaupt bij die eerste zoekt, of die tweede er nu was of niet..

09-08-2009, 10:31

Citaat door Widiiiiiiiiii:
It's possible..
Snap niet eens wat ze uberhaupt bij die eerste zoekt, of die tweede er nu was of niet..



Liefde maakt blind he.

09-08-2009, 10:35

Citaat door Fabalous_F:
Liefde maakt blind he.



C'est vrai! Jammer genoeg,

09-08-2009, 10:43


dat was haar mektab, wat ze nu moet doen is guy nr.1 vergeten en uit haar leven bannen ( hoe moeilijk het ook zal zijn) en verder gaan met haar leven, mocht guy nr.2 haar mektab zijn, dan zal hij weer op haar pad komen. Alles heeft zijn redenen.

09-08-2009, 10:46
SoubhanAllah

09-08-2009, 10:56
Moeilijk en wel om het volgende volgens een overlevering van de Profeet saws.

En weet dat datgene wat jou ontgaat, niet geschreven stond om jou te treffen, en datgene wat jou treft niet geschreven stond om jou te ontgaan.

Dus eigenlijk kun je denken dat haar mektaab haar niet ontgaan is en daar dus mee is getrouwd.

Soms denken we, oh, dat is het slechte en dus niet mijn mektaab. Maar Allah swt heeft zowel het goede als het slechte voor ons geschreven om ons te testen. En allahoe a3lam.

09-08-2009, 11:00

Citaat door HoneyBee:
Moeilijk en wel om het volgende volgens een overlevering van de Profeet saws.

En weet dat datgene wat jou ontgaat, niet geschreven stond om jou te treffen, en datgene wat jou treft niet geschreven stond om jou te ontgaan.

Dus eigenlijk kun je denken dat haar mektaab haar niet ontgaan is en daar dus mee is getrouwd.

Soms denken we, oh, dat is het slechte en dus niet mijn mektaab. Maar Allah swt heeft zowel het goede als het slechte voor ons geschreven om ons te testen. En allahoe a3lam.



ik denk dat je die ayaat in samenhang met de hele Koraan moet lezen. er staat ook elders dat al het slechte je nalaat, je er beloond door zou worden. indien zij geen haraamrelatie zou nemen, dan had ze nr mss wel een kans gegeven en zou ze ergens anders zijn nu. je mekteb staat voorgeschreven, maar dat sluit niet uit dat jij de dag van vandaag zelf de keuze hebt. of dit nu al danniet voorgeschrveen is, het is nog steeds aan jou om uit te maken of je voor het goede of slechte zult kiezen

verder vind ik het maar raar om de eerste automatisch als badguy te bestempelen en de tweede als quasi heilig. sinds wanneer is het geloof enkel gebaseerd op het oppervlakkige? alleen Allah swt weet wat er werkelijk in onze harten schuilgaat en nioemand zal aan diens soort ontkomen, de beproevingen daargelaten

09-08-2009, 11:17

Citaat door SimpelZieltje:
ik denk dat je die ayaat in samenhang met de hele Koraan moet lezen. er staat ook elders dat al het slechte je nalaat, je er beloond door zou worden. indien zij geen haraamrelatie zou nemen, dan had ze nr mss wel een kans gegeven en zou ze ergens anders zijn nu. je mekteb staat voorgeschreven, maar dat sluit niet uit dat jij de dag van vandaag zelf de keuze hebt. of dit nu al danniet voorgeschrveen is, het is nog steeds aan jou om uit te maken of je voor het goede of slechte zult kiezen

verder vind ik het maar raar om de eerste automatisch als badguy te bestempelen en de tweede als quasi heilig. sinds wanneer is het geloof enkel gebaseerd op het oppervlakkige? alleen Allah swt weet wat er werkelijk in onze harten schuilgaat en nioemand zal aan diens soort ontkomen, de beproevingen daargelaten


Maar Allah weet van te voren al waar jij voor gaat kiezen. Voor de slechte of de goede daden.

Allahoe a3lam.

09-08-2009, 11:20

Citaat door HoneyBee:
Maar Allah weet van te voren al waar jij voor gaat kiezen. Voor de slechte of de goede daden.

Allahoe a3lam.



klopt en, dat zeg ik ook. alles is al geschreven in het Enige boek al 40 000 (of was het 50 000 jaren) voor de mensheid is ontstaan. Maar jijzelf maakt de keuze vandaag en bent daar wilsbekwaam toe. dat verandert niets aan het feit dat waar je voor kiest, al geszchreven staat.