Bekijk volle/desktop versie : Webshop! Help!



Pagina's : [1] 2 3 4 5

09-08-2009, 00:22
Salaam broeders en zusters,

Nadat het bedrijf waar ik werkte failliet is gegaan is het vinden van een andere baan echt moeilijk. Het is ook moeilijk omdat ik een hoofddoek draag. Omdat ik een doorzetter ben laat ik me niet snel uit het veld slaan ondanks de negativiteit rondom mijn hoofddoek.

Daarom heb ik besloten om maar iets voor mezelf te beginnen. Ik wil graag een webshop opzetten. Mijn probleem is alleen...HOE begin je zoiets?

En...
Hoe moet ik het aanpakken?
Waar moet ik op letten?
Wat zijn de valkuilen?
Hoeveel belasting moet ik afdragen per maand?
Waar haal ik een webdesigner vandaan?
Waar haal ik iemand vandaan die een website kan maken?


Zijn er nog dingen die ik vergeet en hebben jullie misschien tips?

Ik ben iemand die anderen veel helpt, met alles eigenlijk, maar nu ik hulp nodig heb zijn er maar weinig mensen in mijn omgeving die willen helpen. Mensen met een eigen zaak lijken hun geheim niet prijs te willen geven en dat terwijl ik ze altijd geholpen heb?

Ik gun zelf iedereen het beste en daarom hoop ik hier dan ook broeders en zusters te vinden die mij op weg kunnen helpen en die mij niet als concurrent zien maar als een zuster die ook aan de weg timmert om iets te bereiken.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Amel

09-08-2009, 11:07


http://www.studieplan.nl/kiesjehobby/computercursussen/start_je_eigen_webwinkel.html

Hier beginnen er veel mee..

09-08-2009, 11:15

Citaat door Nowa:
http://www.studieplan.nl/kiesjehobby/computercursussen/start_je_eigen_webwinkel.html

Hier beginnen er veel mee..


Ontzettend bedankt!

Hier had ik niet eens aan gedacht. Zo zie je maar weer.

Heb jij ook ervaring met deze cursus?

09-08-2009, 11:18

Citaat door Amel2005:
Ontzettend bedankt!

Hier had ik niet eens aan gedacht. Zo zie je maar weer.

Heb jij ook ervaring met deze cursus?

Nee maar de mensen die ik ken die een eigen webshop hebben gebouwd
hebben of ervoor gestudeerd of deze cursus gedaan om veel wijzer te worden.

Er staat echt alles in, hoe je hem bouwt en wat je moet regelen etc.

Komt goed inshaAllaah, heel veel succes

09-08-2009, 11:25



Citaat door Nowa:
Nee maar de mensen die ik ken die een eigen webshop hebben gebouwd
hebben of ervoor gestudeerd of deze cursus gedaan om veel wijzer te worden.

Er staat echt alles in, hoe je hem bouwt en wat je moet regelen etc.

Komt goed inshaAllaah, heel veel succes


Dan is het het gelukkig wel waard om die cursus te doen.

Ik merk dat ik nog héél veel moet leren, maar komt goed Insha´Allah.

Bedankt!

09-08-2009, 12:09
Kvk heeft heel veel informatie. Je bent verplicht om je bedrijfje in te schrijven en een btw nummer aan te vragen.

Verder kan je voor rond de 80 euro p/j lid worden van de MKB. Deze kunnnen je ook verder helpen en geven heel wat info.

Als je nu een uitkering hebt van het uwv dan heb je recht op iro en kan je een reïntegratiebureau (let wel op een goede keurmerk) uitzoeken die je kan helpen tot het daadwerkelijk opzetten van je onderneming.

09-08-2009, 12:11
Maar allereerst moet je je onderneming op papier zetten, een zogenaamde Ondernemingsplan maken.

09-08-2009, 12:25

Citaat door houda99:
Kvk heeft heel veel informatie. Je bent verplicht om je bedrijfje in te schrijven en een btw nummer aan te vragen.

Verder kan je voor rond de 80 euro p/j lid worden van de MKB. Deze kunnnen je ook verder helpen en geven heel wat info.

Als je nu een uitkering hebt van het uwv dan heb je recht op iro en kan je een reïntegratiebureau (let wel op een goede keurmerk) uitzoeken die je kan helpen tot het daadwerkelijk opzetten van je onderneming.


Moet ik nu gelijk de inschrijving doen dan? Want ik heb nog geen website en zo, maar weet wel wat ik wil en wat de naam word en zo??

Ik zal gelijk je tips nalezen op hun site.

Bedankt!!

09-08-2009, 12:26

Citaat door houda99:
Maar allereerst moet je je onderneming op papier zetten, een zogenaamde Ondernemingsplan maken.


Moet je dat ook doen als je gewoon eigen geld gebruikt ipv het geld van een bank?

09-08-2009, 12:33

Citaat door Amel2005:
Moet ik nu gelijk de inschrijving doen dan? Want ik heb nog geen website en zo, maar weet wel wat ik wil en wat de naam word en zo??

Ik zal gelijk je tips nalezen op hun site.

Bedankt!!



Ondernemingsplan maak je om voor jezelf op een rijtje te zetten wat je wilt gaan opzetten en hoe dat te financieren valt..
Mocht het zo zijn dat je geld gaat lenen om dit alles te bekostigen (wat me erg sterk lijkt) dan is een ondernemingsplan erg handig..In een oogopslag krijgt de potentiële financier een indruk van het hoe en wat..

Inschrijven doe je pas als alles in kannen en kruiken is...

09-08-2009, 12:37

Citaat door houda99:
Kvk heeft heel veel informatie. Je bent verplicht om je bedrijfje in te schrijven en een btw nummer aan te vragen.

Verder kan je voor rond de 80 euro p/j lid worden van de MKB. Deze kunnnen je ook verder helpen en geven heel wat info.

Als je nu een uitkering hebt van het uwv dan heb je recht op iro en kan je een reïntegratiebureau (let wel op een goede keurmerk) uitzoeken die je kan helpen tot het daadwerkelijk opzetten van je onderneming.



Recht op een IRO vanuit een UWV uitkering..? Zo makkelijk gaat dat niet..
Overigens raad ik iedereen die van plan is om vanuit een uwv uitkering een bedrijfje op te zetten om dat vooral niet via een reintegratie - bureau te doen. Ik werk in de zorg en heb helaas alleen maar slechte dingen gehoord..

09-08-2009, 12:56

Citaat door Jamieee:
Ondernemingsplan maak je om voor jezelf op een rijtje te zetten wat je wilt gaan opzetten en hoe dat te financieren valt..
Mocht het zo zijn dat je geld gaat lenen om dit alles te bekostigen (wat me erg sterk lijkt) dan is een ondernemingsplan erg handig..In een oogopslag krijgt de potentiële financier een indruk van het hoe en wat..

Inschrijven doe je pas als alles in kannen en kruiken is...


Oké. Dus dan moet ik even gaan uitzoeken waar ik een ondernemingsplan ga vinden en hoe die op te stellen. Het is inderdaad wel makkelijk om alles zoveel mogelijk op papier te zetten.

Financier alles zelf. Dat is wel zo makkelijk. Lenen dat hoeft gelukkig niet.

Dus inschrijven doe ik pas als ik alle merchandise binnen heb die ik verkoop en alles klaar heb?

Dank je wel!

09-08-2009, 13:07



Citaat door Amel2005:
Moet je dat ook doen als je gewoon eigen geld gebruikt ipv het geld van een bank?


Die ondernemingsplan is vooral voor jezelf. Hierin zet je in wat voor onderneming je gaat starten en dit stap voor stap uitwerken.
Zoals bv wat voor onderneming je wilt starten
Welke vorm je gaat nemen
Wat je producten zijn en waar je die gaat halen.
Wie je concurenten zijn
De prijzen die je gaat hanteren
Hoe je klanten binnen haalt.
enz. enzz.... voorbeelden genoeg op internet.

Als je alles op papier hebt gezet dan is je plan een stuk helderder voor jezelf en weet je precies welke acties je moet verrichten. Als je alles op papier hebt gezet dan kan je stapsgewijs alles uit gaan voeren.

09-08-2009, 13:12

Citaat door Jamieee:
Recht op een IRO vanuit een UWV uitkering..? Zo makkelijk gaat dat niet..
Overigens raad ik iedereen die van plan is om vanuit een uwv uitkering een bedrijfje op te zetten om dat vooral niet via een reintegratie - bureau te doen. Ik werk in de zorg en heb helaas alleen maar slechte dingen gehoord..


Zo makkelijk gaat het wel, enige vereiste is een uitkering
Er zijn inderdaad heel veel reintegratiebedrijfen die niets voor je doen daarom schreef ik erbij dat je op een keurmerk moet letten. Als je de juiste er uit haalt dan kan je heel veel curssusen op hun kosten volgen b.v.

09-08-2009, 13:26

Citaat door houda99:
Die ondernemingsplan is vooral voor jezelf. Hierin zet je in wat voor onderneming je gaat starten en dit stap voor stap uitwerken.
Zoals bv wat voor onderneming je wilt starten
Welke vorm je gaat nemen
Wat je producten zijn en waar je die gaat halen.
Wie je concurenten zijn
De prijzen die je gaat hanteren
Hoe je klanten binnen haalt.
enz. enzz.... voorbeelden genoeg op internet.

Als je alles op papier hebt gezet dan is je plan een stuk helderder voor jezelf en weet je precies welke acties je moet verrichten. Als je alles op papier hebt gezet dan kan je stapsgewijs alles uit gaan voeren.


Oké, dat is helder. Dat wilde ik nog gaan doen, maar heb alles in mijn hoofd zitten en nog niet op papier. Dat wordt mijn volgende stap dan.

Bedankt.

Pagina's : [1] 2 3 4 5