Bekijk volle/desktop versie : Homo kwelt PvdA-moslims



Pagina's : [1] 2

08-08-2009, 18:07
AMSTERDAM - PvdA'ers Miloud Bouzrou en Hassan Kattouss in Slotervaart verzetten zich tegen het homobeleid van stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch.

De twee hebben zich - als enigen in de deelraad - tegen de plannen gekeerd om homoseksualiteit bespreekbaar te maken in islamitische kring. Marcouch, de lokale PvdA-leider, verwacht 'een scherp, corrigerend gesprek' van de fractievoorzitter met het tweetal.

''Het onderwerp ligt gevoelig in religieuze kring,'' zegt Marcouch.

''Het CDA in Slotervaart heeft er ook mee geworsteld, maar stemde uiteindelijk vóór. Het gesprek met de twee moet heel scherp en corrigerend zijn. Maar het is nog veel belangrijker dat ze overtuigd raken van het belang van het thema. Ze erkennen het belang van homorechten, maar vinden dat je het niet zo scherp moet aanzetten.''

Volgens Marcouch is de positie van homo's een onderwerp waarbij 'de etnische achterban' van politici in Slotervaart zich sterk roert. ''Een politicus moet dan uitleggen waarom hij een keuze maakt die sommigen als pijnlijk ervaren, Daarin slaagt niet iedereen.''

Voor Marcouch staat vast dat zijn homobeleid wordt gedragen door de PvdA. ''De nota is geheel in lijn met de partijvisie. Wouter Bos is ook heel stellig over homo-emancipatie.''

Wat Marcouch betreft gaat hij nu voluit aan de slag met zijn plannen.

''Ik hoor vooral van jongeren dat ze het onderwerp thuis bespreekbaar durven maken. Maar ik hoop ook dat we Bouzrou en en Kattouss kunnen overtuigen.'' (BAS SOETENHORST)

http://www.parool.nl/parool/nl/5/POLITIEK/article/detail/257576/2009/08/08/Homo-kwelt-PvdA-moslims.dhtml

08-08-2009, 18:08


Waarom is de vorige topic verwijdert?

08-08-2009, 18:08
wie dan allemaal, namen graag en bewijzen

in het CDA, Christen-Unie en vooral de SGp zitten veel homohatende hollanders. Hoe kijk je daar tegenaan?

Je moet de nederlandse acceptatie van homo's trouwens niet heel erg serieus nemen. de overgrote meerderheid van de NL bevolking zit liever niet naast een homo. De homo-scene in Nederland is er misschien maar net 20 jaar en het homohuwelijk iets van 14/15 jaar en dan is Nederland nog het eerste land met het homohuwelijk! In veel Europese landen is er geen homohuwelijk en hebben homo's het veel moeilijker. Omdat het een erg korte tijd voor zo'n omwenteling.

Dus graag niet doen alsof het een cultureel erfgoed is en het al eeuwenlang zo gaat etc. etc

08-08-2009, 18:09

Citaat door Lastig:
wie dan allemaal, namen graag en bewijzen

in het CDA, Christen-Unie en vooral de SGp zitten veel homohatende hollanders. Hoe kijk je daar tegenaan?

Je moet de nederlandse acceptatie van homo's trouwens niet heel erg serieus nemen. de overgrote meerderheid van de NL bevolking zit liever niet naast een homo. De homo-scene in Nederland is er misschien maar net 20 jaar en het homohuwelijk iets van 14/15 jaar en dan is Nederland nog de bakermat van de homofilie! Dat is een erg korte tijd voor zo'n omwenteling.

Dus graag niet doen alsof het een cultureel erfgoed is en het al eeuwenlang zo gaat etc. etc


Pas sinds 2001 hoor.

08-08-2009, 18:10


waarom was deze topic verwijderd?
In godsnaam?

08-08-2009, 18:11

Citaat door timioto:
Waarom is de vorige topic verwijdert?



Kritiek op de PvdA was te hard denk ik.

08-08-2009, 18:12
omdat homo propaganda niet op marokko.nl horen

08-08-2009, 18:14

Citaat door timioto:
Pas sinds 2001 hoor.




Oh, nog later. Vind jij dat niet schandalig dan dat er in Nederland pas sinds 2001 het homohuwelijk bestaat en dat Nederland daarmee ook nog eens de eerste is geweest?

Ik vind in deze dat Nederland voorlopig het recht heeft verspeeld om te zeggen dat homo's volledig geaccepteerd zijn in de Nederlandse samenleving, als zij zelf pas 8 jaar geleden zo beschaafd zijn geweest het homohuwelijk in te voeren.

dit is echt hilarisch en de overheid zou zich moeten schamen . We kunnen dus stellen dat je in 2000 als homo dus een minderwaardig Nederlands burger was.

08-08-2009, 18:15
Dit is een uiterst interessante onwikkeling.

In Slotervaart wonen veel moslims die tegen homo's zijn. Dan gaat de democratisch gekozen deelraad toch een pro-homobeleid voeren.

Vanuit democratisch gezichtspunt is het dan geen wonder dat islamitische volksvertegenwoordigers zich gaan verzetten.

Ik denk dat linkse mensen zich eens goed moeten realiseren dat de wil van het volk intolerant zal worden als er onbeperkte aantallen moslims worden geïmporteerd.

08-08-2009, 18:19

Citaat door Lastig:
wie dan allemaal, namen graag en bewijzen

in het CDA, Christen-Unie en vooral de SGp zitten veel homohatende hollanders. Hoe kijk je daar tegenaan?

Je moet de nederlandse acceptatie van homo's trouwens niet heel erg serieus nemen. de overgrote meerderheid van de NL bevolking zit liever niet naast een homo. De homo-scene in Nederland is er misschien maar net 20 jaar en het homohuwelijk iets van 14/15 jaar en dan is Nederland nog het eerste land met het homohuwelijk! In veel Europese landen is er geen homohuwelijk en hebben homo's het veel moeilijker. Omdat het een erg korte tijd voor zo'n omwenteling.

Dus graag niet doen alsof het een cultureel erfgoed is en het al eeuwenlang zo gaat etc. etc

neuh... weetje, we laten het lekker zo.. In Nederland is het toch slecht en in andere landen nog veel slechter en aangezien we al die moslims hebben die niet tegen homoseksualiteit kunnen, laten we de boel de boel. Maakt het uit?

Maar moslimpjes, niet komen huilen als het de volgende keer jullie zijn...

08-08-2009, 18:20

Citaat door roozA:
neuh... weetje, we laten het lekker zo.. In Nederland is het toch slecht en in andere landen nog veel slechter en aangezien we al die moslims hebben die niet tegen homoseksualiteit kunnen, laten we de boel de boel. Maakt het uit?

Maar moslimpjes, niet komen huilen als het de volgende keer jullie zijn...



Roza, in Nederland is pas in 2001 het homohuwelijk ingevoerd, dat is toch barbaars

08-08-2009, 18:22

Citaat door Lastig:
Roza, in Nederland is pas in 2001 het homohuwelijk ingevoerd, dat is toch barbaars

ach, je weet niet waar je over praat, loser.

08-08-2009, 20:27



Citaat door roozA:
ach, je weet niet waar je over praat, loser.


haha degene met zo een opmerking is een loser, beantwoord zijn vraag dan of kom wat, als je niks weet te bedenken moet je gewoon even niks zeggen...

08-08-2009, 21:57

Citaat door timioto:
waarom was deze topic verwijderd?
In godsnaam?



Inderdaad.., mijn topic...!

Ik wil mijn topic terug..!

08-08-2009, 22:03
De kern van de zaak is natuurlijk dat moslims eigenlijk helemaal niet bij de PvdA horen.., en vice versa...
Je wordt als niet gelovige toch ook geen lid van de SGP om vervolgens als raadslid te roepen dat god niet bestaat?

Ik vraag me af wanneer ze dat eens gaan inzien...

Pagina's : [1] 2