Bekijk volle/desktop versie : Ramadan....



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

06-08-2009, 09:59
Dames de ramadan komt eraan..ik hoorde dat het rond de 21ste van augustus is.
nog een kleine 2 weekjes!

Zijn jullie er al op voorbereid??
Zijn jullie al begonnen met de voorbereidingen?

06-08-2009, 10:00


Hoe moet men zich op de Ramadan voorbereiden

Ik kijk er wel naar uit

06-08-2009, 10:06

Citaat door Ibtisaam_:
Hoe moet men zich op de Ramadan voorbereiden

Ik kijk er wel naar uit



Nou ik bedoel dit jaar zal het wel wat zwaarder zijn met het warme weer anders dan vorig jaar toen was het een stuk makkelijker

en natuurlijk word het inchallah weer een mooie maand net als elk jaar .

06-08-2009, 10:35
Ik kijk er ook naar uit. Weer een nieuwe ervaring, zo in de warmte vasten. Maar komt goed inchallah. We doen wel alvast nu de boodschappen, nu er nog veel op vakantie zijn, alvast inkopen doen met honing, meel, olie enz... Voor het maken van chebakia en andere dingen. En een weekend van te voren ff een stel loemia's en wat andere bladerdeegsoorten maken en in de diepvries gooien, scheelt een hoop werk, dan dat je dat met de ramadan zelf moet doen. Maar gair inchallah

En jij hananeblondje, al aan het voorbereiden?

06-08-2009, 10:38



Citaat door ringetje2:
Ik kijk er ook naar uit. Weer een nieuwe ervaring, zo in de warmte vasten. Maar komt goed inchallah. We doen wel alvast nu de boodschappen, nu er nog veel op vakantie zijn, alvast inkopen doen met honing, meel, olie enz... Voor het maken van chebakia en andere dingen. En een weekend van te voren ff een stel loemia's en wat andere bladerdeegsoorten maken en in de diepvries gooien, scheelt een hoop werk, dan dat je dat met de ramadan zelf moet doen. Maar gair inchallah

En jij hananeblondje, al aan het voorbereiden?


Ja indd nu alvast boodschappen doen en de dingen halen die nodig zijn scheelt weer veel tijd, en nu is het overal rustig omdat iedreen bijna met vakantie is.

Ja ik wil het weekend alvast loempias, bladerdeeg hapjes gaan maken en invriezen.
is wat makkelijker vooral wanneer je full-time werkt in die maand.

06-08-2009, 10:40
Ik kan ook niet wachten met de Ramdan is altijd zo een Super Gezellig maand! met je hele familie ..

En de tijd zal wel heel snel gaan want na de ramdan trouw ik insha Allah! dus dan ben je meer bezig met voorberreiden van alles enso

06-08-2009, 10:41

Citaat door hananeblondje20:
Ja indd nu alvast boodschappen doen en de dingen halen die nodig zijn scheelt weer veel tijd, en nu is het overal rustig omdat iedreen bijna met vakantie is.

Ja ik wil het weekend alvast loempias, bladerdeeg hapjes gaan maken en invriezen.
is wat makkelijker vooral wanneer je full-time werkt in die maand.

Ja precies, we hadden dat vorige jaar, telkens als je wat zocht dan was het uitverkocht in de supermakrt, was echt niet leuk

Inchallah idd... Nu beginnen de scholen weer, moeders gaan naar school/werk, vaders werken, kids naar school en kom je thuis moet je nog kokerellen Maar ja, ik vind het echt een mooie maand. Die gezelligheid, die drukte thuis met alle familie, echt heel mooi. Iedereen zo hongerig naar elkaar kijken

06-08-2009, 10:43

Citaat door Snoepje18:
Ik kan ook niet wachten met de Ramdan is altijd zo een Super Gezellig maand! met je hele familie ..

En de tijd zal wel heel snel gaan want na de ramdan trouw ik insha Allah! dus dan ben je meer bezig met voorberreiden van alles enso

Ja idd

Inchallah moppie, Allah ie kemmel bel gier. Ik wens je alvast een gezegend huwelijk toe, vol liefde en geluk en mooie kindjes inchallah!

06-08-2009, 10:47

Citaat door ringetje2:
Ja idd

Inchallah moppie, Allah ie kemmel bel gier. Ik wens je alvast een gezegend huwelijk toe, vol liefde en geluk en mooie kindjes inchallah!



Insha'Allah!! Amine Amine Choukrane Lieverd

06-08-2009, 10:48

Citaat door Snoepje18:
Insha'Allah!! Amine Amine Choukrane Lieverd

Graag gezegd moppie!!!

06-08-2009, 10:53

Citaat door Snoepje18:
Ik kan ook niet wachten met de Ramdan is altijd zo een Super Gezellig maand! met je hele familie ..

En de tijd zal wel heel snel gaan want na de ramdan trouw ik insha Allah! dus dan ben je meer bezig met voorberreiden van alles enso


Masja'Allah en je trouwt dan nog in Shawwal daarin trouwden onze profeet Mohamed en 'Aisjah ook.

Voor mij is het wel de eerste Ramadan met manlief en daar kijk ik echt naar uit. Alhoewel ik de sfeer van thuis zal missen wanneer het juist maghreb en erna was. Maar ghair insja'Allah.


06-08-2009, 10:55

Citaat door Ibtisaam_:
Masja'Allah en je trouwt dan nog in Shawwal daarin trouwden onze profeet Mohamed en 'Aisjah ook.

Voor mij is het wel de eerste Ramadan met manlief en daar kijk ik echt naar uit. Alhoewel ik de sfeer van thuis zal missen wanneer het juist maghreb en erna was. Maar ghair insja'Allah.


Is toch mooi, je kunt ook soms met manlief bij de (schoon)ouders gaan eten toch... Ik kan niet wachten totdat ik met manlief ben



Alles goed verder met jou mop?

06-08-2009, 11:15



Citaat door Snoepje18:
Ik kan ook niet wachten met de Ramdan is altijd zo een Super Gezellig maand! met je hele familie ..

En de tijd zal wel heel snel gaan want na de ramdan trouw ik insha Allah! dus dan ben je meer bezig met voorberreiden van alles enso


Ja ik vind het ook een gezellige maand dan zit je ook met de hele familie aan tafel..

jahh voor jou zal de tijd erg snel gaan..het is bijna zo ver

06-08-2009, 11:17

Citaat door ringetje2:
Ja precies, we hadden dat vorige jaar, telkens als je wat zocht dan was het uitverkocht in de supermakrt, was echt niet leuk

Inchallah idd... Nu beginnen de scholen weer, moeders gaan naar school/werk, vaders werken, kids naar school en kom je thuis moet je nog kokerellen Maar ja, ik vind het echt een mooie maand. Die gezelligheid, die drukte thuis met alle familie, echt heel mooi. Iedereen zo hongerig naar elkaar kijken



ja dat komt me bekend voor haha

het begin is altijd zo moeilijk vooral wanneer je collegas op het werk koffie zitten te drinken voor je Neus grrr, maar na een paar dagen went het wel

06-08-2009, 11:19

Citaat door hananeblondje20:
ja dat komt me bekend voor haha

het begin is altijd zo moeilijk vooral wanneer je collegas op het werk koffie zitten te drinken voor je Neus grrr, maar na een paar dagen went het wel

Ja ik ken dat

Ik ben ook zo een koffieverslaafde, echt heel erg. Voordat ik naar werk ga, moet ik wat drinken en eenmaal op werk aangekomen, loop ik als eerste richting koffie-apparaat

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6