Bekijk volle/desktop versie : Welke Ramadanvoornemens heb jij? Help elkaar voorbereiden!



Pagina's : [1] 2

05-08-2009, 22:23
Salam alaikum wa rahmatullah wa barakatuh,

Welke voornemens heb jij voor de Ramadaan? Welke goede daden wil je verrichten en welke zondes wil je laten en hoe wil je dat bereiken? Plaats hier je voornemen en help elkaar voor te bereiden voor de Ramadan!

Mijn voornemens:

- Een maand lang geen tv.
Manier om dit te bereiken: mijn tijd volmaken met andere goede daden, zoals lessen volgen of gewoon studeren, zodat ik het te druk heb voor de tv

- Meer tijd besteden aan het lezen van islamitische boeken.
Manier om dit te bereiken: Goed plannen welke boeken en wanneer en met vriendinnen kennisgroepjes maken waarbij eenieder zich bezighoudt met haar boek!

- De hele Koran uitlezen en nadenken over wat ik lees.
Manier om dit te bereiken: elke dag 1 djoez (=2 hizb) lezen. Eventueel vertaling erbij!

- Koran memoriseren.
Manier om dit te bereiken: met een vriendin een dagelijkse hoeveelheid afspreken en elkaar overhoren op een afgesproken plek.

06-08-2009, 00:53


Mijn voornemens

-de 99 schone namen uit me hoofd leren samen met me zusje
- en meer naar lezingen luisteren


Inschallah

06-08-2009, 00:57
Meer koraan gaan lezen Inscha Allah,
Geen muziek meer.

07-08-2009, 14:14
- kennis opdoen
hoe te bereiken: artikelen uitprinten en lezen in de pauze

- zusterband versterken
hoe te bereiken: naar de moskee gaan om zusters te ontmoeten en hen insha'Allaah uitnodigen om gezamelijk het vasten te verbreken

- mijn imaan versterken
hoe te bereiken: me strenger aan de gebedstijdenhouden + de soennah gebeden bidden

- mijn band met Allaah versterken
hoe te bereiken: op de manier van de soennah de juiste volgorde van smeekbedes leren en deze opzeggen, smeekbedes bijv voor als je naar het toilet gaat uit het hoofd leren

- de band met mijn man versterken
hoe te bereiken: samen kennis opdoen, elkaar een lezing geven over hetgeen we geleerd hebben die dag, elkaar stimuleren in het goede


Moge Allaah Subhanahoe Wa T'ala onze gebeden verhoren en onze daden van aanbidding accepteren, ameen!

07-08-2009, 19:32


STOPPEN MET ROKEN!!!

dat is mijn voornemen
en uiteraard na het werken veel mediteren helpt ook

07-08-2009, 22:16
Meer Qur'aan lezen,
Meer naar lezingen gaan
Meer Sura's leren,
Minder klagen,
Fajr + de andere gebeden op tijd bidden

09-08-2009, 20:40
MashaAllah, prachtige voornemens, vooral stoppen met roken en geen muziek meer vond ik bijzonder. De maand Ramadan is echt een maand die we moeten gebruiken voor zulke zaken.

Bedankt voor jullie reacties allemaal en vergeet nooit dat een doel dat je geformuleerd alleen bereikt kan worden als je voor jezelf ook op een rijtje zet HOE je het wil bereiken en een soort stappenplan maakt. Als je dat niet doet, komt er namelijk meestal niet veel van terecht (bijv als je doel 'mijn imaan versterken' of 'meer qoraan lezen': probeer dat concreet te maken; wat precies, hoe en wanneer?)

Moge Allah ons helpen het echt in praktijk te brengen!

09-08-2009, 22:11
vol schaamte ga ik zeggen datik de heilige koran (ned. vertaling) wil gaan uitlezen.
ik ben bezig arabisch te volgen, alleen koran kan ik nog niet lezen.
hoe te bereiken: het boek in mijn tas houden overal waar ik ga of sta het beok lezen.

De hele maand nasheed en koran luisteren/reciteren.
Hoe te bereiken: mooie recitaties downloaden en opzoeken of cd's kopen.
(door deze voornemen hoop ik dit ook te willen volhouden na de ramadan)

iedere dag fajr gebed bidden
hoe te bereiken: heel simpel wanneer ik opsta om te eten ook meteen bidden. (best stom van ons eigenlijk in de ramadan staan we wel op om te eten.. maar het hele jaar op staan om te bidden doen we niet).


incha allah zullen jullie je voornemens nastreven!!!

LEUKE TOPIC!! tbarkellah!

10-08-2009, 13:44
elke ochtend incha allah in de moskee gaan bidden als het meezit, de quran incha allah gaan uitlezen met verteling uiterars incha allah,

veel islamitische lezingen bezoeken in t weekend,

geen muziek op mn ipod maar quran incha allah zodat ik ook meer soraats uit mn hoofd ga leren en mn mond goed dicht houden incha allah niet over iemand praten

10-08-2009, 13:45

Citaat door BentNess:
vol schaamte ga ik zeggen datik de heilige koran (ned. vertaling) wil gaan uitlezen.
ik ben bezig arabisch te volgen, alleen koran kan ik nog niet lezen.
hoe te bereiken: het boek in mijn tas houden overal waar ik ga of sta het beok lezen.

De hele maand nasheed en koran luisteren/reciteren.
Hoe te bereiken: mooie recitaties downloaden en opzoeken of cd's kopen.
(door deze voornemen hoop ik dit ook te willen volhouden na de ramadan)

iedere dag fajr gebed bidden
hoe te bereiken: heel simpel wanneer ik opsta om te eten ook meteen bidden. ([COLOR="red"]best stom van ons eigenlijk in de ramadan staan we wel op om te eten.. maar het hele jaar op staan om te bidden doen we niet[/COLOR]).


incha allah zullen jullie je voornemens nastreven!!!

LEUKE TOPIC!! tbarkellah!

ja he eigenlijk is hte niet goed, incha allah dat we er zo aan wennen en na de ramadan incha allah ook opstaan op het gebed te verrichten het is het meest belangrijke gebed van de dag wa allah u a3lam

10-08-2009, 14:05
ik ga denk ik voor het eerst de Quran echt proberen te lezen elke dag inschallah, en kennis natuurlijk opdoen en het aller belangrijkste wat ik wil gaan doen is mijn band met Allah swt versterken.

13-08-2009, 11:40

Citaat door NoOne:
ik ga denk ik voor het eerst de Quran echt proberen te lezen elke dag inschallah, en kennis natuurlijk opdoen en het aller belangrijkste wat ik wil gaan doen is mijn band met Allah swt versterken.
Masha'Allaah, mooie voornemens

13-08-2009, 19:07



Citaat door wassila83:
elke ochtend incha allah in de moskee gaan bidden als het meezit, de quran incha allah gaan uitlezen met verteling uiterars incha allah,

veel islamitische lezingen bezoeken in t weekend,

geen muziek op mn ipod maar quran incha allah zodat ik ook meer soraats uit mn hoofd ga leren en mn mond goed dicht houden incha allah niet over iemand praten


Waw, bedoel je tarawieh voor fajr of gewoon fajr? Dat vind ik altijd zo moeilijk; wie kan je brengen? Autootje is dan handig...En natuurlijk zitten ishaa en fajr dit jaar ERG dicht op elkaar! 22.50 en 04.35 beginnen we mee zag ik, slik!

13-08-2009, 21:29
Ik wil er voor zorgen dat ik mij salaat op tijd doe.
De 99 namen van Allah ta3la uit me hoofd leren.
Elke dag uit de koraan lezen.
En hijaab dragen Inshallah

En inshallah hou ik de manier waarop ik dan leef vast tot volgend jaar ramadan!

14-08-2009, 13:30
mijn plan is meer koraan gaan lezen ,geen muziek luisteren .

Pagina's : [1] 2