Bekijk volle/desktop versie : Islamitische betekenis of shirk?



05-08-2009, 19:54
Salaam wa aleikom,

Vast en zeker zullen velen van jullie net als ik veel onzin van thuis uit hebben meegekregen dat niet thuis hoort in de islam.
Daarmee bedoel ik van die bijgeloof dingetjes.

Ik heb echt al weken last van een trillend adertje in mijn linkeroog, mega irritant
Van thuis uit krijg je dan meestal mee dat je iets gaan zien of er iets ergs gaat gebeuren

Echter ben ik nu aan het twijflen, weet iemand of dit een islamitische betekenis heeft of het gewoon kant en klare lariekoek ik, dus shirk!

Kom a.u.b. niet met onzin reacties, het is een normale vraag!

Voor diegene die me een duidelijk en geargumenteerd antwoord kan geven, alvat choukran!

Oughtkom fi dien Tunsia

05-08-2009, 20:16



Citaat door miss_tunsia:
Salaam wa aleikom,

Vast en zeker zullen velen van jullie net als ik veel onzin van thuis uit hebben meegekregen dat niet thuis hoort in de islam.
Daarmee bedoel ik van die bijgeloof dingetjes.

Ik heb echt al weken last van een trillend adertje in mijn linkeroog, mega irritant
Van thuis uit krijg je dan meestal mee dat je iets gaan zien of er iets ergs gaat gebeuren

Echter ben ik nu aan het twijflen, weet iemand of dit een islamitische betekenis heeft of het gewoon kant en klare lariekoek ik, dus shirk!

Kom a.u.b. niet met onzin reacties, het is een normale vraag!

Voor diegene die me een duidelijk en geargumenteerd antwoord kan geven, alvat choukran!

Oughtkom fi dien Tunsia

Wat is jouw vraag precies lieve Tunsia?

05-08-2009, 20:21
Mijn vraag is of een trillend linkeroog een betekenis heeft of niet, lieve Utopist

05-08-2009, 20:31

Citaat door miss_tunsia:
Mijn vraag is of een trillend linkeroog een betekenis heeft of niet, lieve Utopist

Dat is cultuur, dingen zoals:
- Als een uil huilt, zal er iemand sterven.
- Als je linkeroog trilt, komt er bezoek.
- Als er glas breekt, zal er iets onaangenaams gebeuren.
Moslims geloven in de Goddelijke Voorbeschikking, dit is één van de zes zuilen van Imaan (Geloof). Wij geloven dat Allaah alles reeds bepaald heeft en er bestaat binnen ons geloof niet zoiets als een voorteken.

05-08-2009, 20:46


Oke ghair inshallah, bedankt!