Bekijk volle/desktop versie : Zou jij luisteren?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

04-08-2009, 09:36

als jij wilt trouwen met iemand van andere afkomst een geweldige praktiserende broeder/zuster jou ouders verbieden het vanwege zijn afkomst zou je luisteren? zou je hen comfrenteren met de islaam? hoe zou jij handelen in die situatie


op dat gebied zou ik denk ik niet naar hen luisteren hij is een praktiserende man een goede man en ongeacht zijn afkomst ga ik niet weigeren dan hebben mijn ouders er maar mee te leven



hoe kijk jij tegen uithuwelijking aan?

ik vind het erg onbeschoft dat ouders zo kunnen zijn.je zogenaamd gelukkig maken en t beste voor je voor hebben zolang je hun keuze maar accepteert bij sommige mensen is het cultuur belangrijker dan het geloof en dat is zonde heel zonde


04-08-2009, 09:37


helemaal mee eens

04-08-2009, 09:39
Dank u



04-08-2009, 09:39
wat heeft niet willen dat je met eimand trouwt te maken met uithuwelijken?
dat zijn twee losse dingen.

maar zou je ook je zin doorzetten als je ouders je niet meer welkom heten?
m.a.w zou jij je ouders opgeven voor een kandidaat-echtgenoot?

04-08-2009, 09:40


Je moet altijd luisteren naar je moeder.
Op het moment dat je moeder het niet goed vind, dan is het helaas zo...

het leven is hard

04-08-2009, 09:46

Citaat door daqka:
Je moet altijd luisteren naar je moeder.
Op het moment dat je moeder het niet goed vind, dan is het helaas zo...

het leven is hard



Dus niet. Je ouders mogen dat niet eens verbieden.


Enne, Nadiine_: Als mijn ouders er tegen zouden zijn, dan zou ik de 7adieth erbij pakken en ze laten lezen dat ze zo een persoon NIET mogen wijgeren. De islam kent immers geen discriminatie tussen kleur en rassen. Zijn ze er alsnog op tegen vanwege zijn afkomst, dan doe ik het toch.

En uithuwelijken doen mijn ouders el7amdoulillah niet aan. Zij weten dat het niet is toegestaan in de islam.

04-08-2009, 09:54
ik wil zeker niet een huwelijk in gaan zonder de rdad walidien, als ze echt niet willen.

dan zou ik het opgeven

04-08-2009, 09:58
Je ouders zijn kapot raar als ze je dat verbieden.
Mijn ouders willen dat ik zelfs met iemand van dezelfde ras trouw. maar dat is willen, is mooi meegenomen, niet dwingen.
verbieden doen ze niet maar wel teleurstelling zeker als ik met een zwarte thuis kom al is die praktiserend en moslim. gelukkig dat ik niet op ze val

04-08-2009, 10:14

Citaat door Just_Khalid:
wat heeft niet willen dat je met eimand trouwt te maken met uithuwelijken?
dat zijn twee losse dingen.

maar zou je ook je zin doorzetten als je ouders je niet meer welkom heten?
m.a.w zou jij je ouders opgeven voor een kandidaat-echtgenoot?

op een gegeven moment accepteren ze het toch want ze willen uiteindelijk het beste voor je

tuurlijk zou ik ze niet opgeven maar ik zou denk ik niet luisteren als hun verbieden met iemand te trouwen terwijl diegene t heel goed doet alleen omdat hij een andere afkomst heeft en zou mijn ouders dan ook duidelijk maken als hun mij dat verbieden en dat hun iemand zoeken dat het niet mag maar gelukkig kom ik daar niet in aanmerking

04-08-2009, 10:14

Citaat door Fatima4life...:
Dus niet. Je ouders mogen dat niet eens verbieden.


Enne, Nadiine_: Als mijn ouders er tegen zouden zijn, dan zou ik de 7adieth erbij pakken en ze laten lezen dat ze zo een persoon NIET mogen wijgeren. De islam kent immers geen discriminatie tussen kleur en rassen. Zijn ze er alsnog op tegen vanwege zijn afkomst, dan doe ik het toch.

En uithuwelijken doen mijn ouders el7amdoulillah niet aan. Zij weten dat het niet is toegestaan in de islam.

Jah precies zo zou ik het ook aanpakken als mijn ouders moslim waren

04-08-2009, 10:17

Citaat door Nadiine_:
Jah precies zo zou ik het ook aanpakken als mijn ouders moslim waren



Ja, maar gelukkig vinden mijn ouders het niet erg als ik met iets anders thuis kom dan een Marokkaan.

04-08-2009, 10:18
zolang diegene maar moslim is en praktiseerd

04-08-2009, 10:23



Citaat door Nadiine_:
zolang diegene maar moslim is en praktiseerd



Uiteraard, mijn ouders niet, helaas. Zelf heb ik een hele waslijst.

04-08-2009, 10:31

Citaat door leilabeauty:
ik wil zeker niet een huwelijk in gaan zonder de rdad walidien, als ze echt niet willen.

dan zou ik het opgeven



i love you... omdat je dat zegt

04-08-2009, 10:33

Citaat door leilabeauty:
ik wil zeker niet een huwelijk in gaan zonder de rdad walidien, als ze echt niet willen.

dan zou ik het opgeven



Je ouders mogen niet discrimineren, leeghoofd. Leuk hoor, dat jij wilt dat je ouders een zonde begaan.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7