Bekijk volle/desktop versie : sollicitatie gesprek telecom winkel.



03-08-2009, 20:52
Salaam alaikum allemaal,

Ik heb binnen kort een sollicitatie gesprek bij een telecom winkel maar ik heb geen idee wat ik moet zeggen.

Ze zullen mij vragen waarom ik bij hun wil werken
Hoe ik van plan ben om mijn targets te halen
Waarom ze voor mij moeten kiezen
en nog wat vragen.

Ik ben absoluut niet goed in dit soort gesprekken, maar heb echt een baan nodig. Dus kunnen jullie even wat voorbeelden geven?

Soekraaan bezaaaff bezaaaff!!!

03-08-2009, 22:13



Citaat door Bni_Bouayashiya:
Salaam alaikum allemaal,

Ik heb binnen kort een sollicitatie gesprek bij een telecom winkel maar ik heb geen idee wat ik moet zeggen.

Ze zullen mij vragen waarom ik bij hun wil werken
Hoe ik van plan ben om mijn targets te halen
Waarom ze voor mij moeten kiezen
en nog wat vragen.

Ik ben absoluut niet goed in dit soort gesprekken, maar heb echt een baan nodig. Dus kunnen jullie even wat voorbeelden geven?

Soekraaan bezaaaff bezaaaff!!!


Heb je al ervaring in die richting?

Waarom je daar wil werken: omdat je gefascineerd bent door de telecomwereld, het bedrijf zo aantrekkelijk, jong oogt, goede kwaliteit en producten

Hoe je targets halen: goede productkennis, commerciele feeling, extra producten voorstellen aan de klant zonder opdringerig te zijn

waarom ze voor je moeten kiezen: omdat je geknipt bent voor de job, door je enthousiasme, motivatie, leergierigheid zoiets.

Dooddoeners, maar dat willen ze horen.

Straal heel veel enthousiasme uit, want in de telecombranche kan je beter overenthousiast lijken dan zo'n matig, bezadigd persoontje.

03-08-2009, 22:19

Citaat door renee:
Heb je al ervaring in die richting?

Waarom je daar wil werken: omdat je gefascineerd bent door de telecomwereld, het bedrijf zo aantrekkelijk, jong oogt, goede kwaliteit en producten

Hoe je targets halen: goede productkennis, commerciele feeling, producten voorstellen aan de klant zonder opdringerig te zijn

waarom ze voor je moeten kiezen: omdat je geknipt bent voor de job, door je enthousiasme, motivatie, leergierigheid zoiets.

Dooddoeners, maar dat willen ze horen.

Straal heel veel enthousisasme uit, want in de telecombranche kan je beter overenthousiast lijken dan zo'n matig, bezadigd persoontje.



mashallah super! soekran!

nee heb wel ervaring in winkels maar niet telecom bedrijf. maar ik heb ook nog nooit van te voren mijn vragen ontvangen haha. vandaar dat ik beetje zenuwachtig ben.

ooh nee joh ik ga gewoon mij zelf zijn. als ik nu over enthousiast ga doen val ik vroeg of laat toch door de mand. kan je beter vanaf het begin jezelf zijn toch?

soekran voor de tips! heb ze opgeschreven zoals die targets enzo.

03-08-2009, 22:25
Ja jezelf zijn is okee natuurlijk, maar telecomverkopers zijn meestal vlotte enthousiaste praters, dat bedoel ik eigenlijk.

Veel succes!

03-08-2009, 23:27


ik lul mezelf er altijd onderuit
ik kom zoo enthousiast binnen en over
dat ze me gelijk aannemen

04-08-2009, 18:02
hahah nou ik had m vandaag hoor
een hele sollicitatie van een uur!! nog nooit eerder gehad. ze was erg enthousiast over mij maar halverwege zei ze zo van ja als ik je niet aan neem is dat niet vanwege je hoofddoek maar omdat je niet geschikt bent. en daarna gingen we nog een half uur praten en toen op het einde zei ze van ja ik ben er heel positief over en je hoort het volgende week van me... maar goed er zijn nog 3 sollicitanten met meer ervaring.. dus ik ben benieuwd. gair inshallah! soekran dame's.

04-08-2009, 19:02
Wat nou als je bent aangenomen en je hebt helemaal geen productkennis en bij elk klant die jou wat vraagt weet je niet hoe je hem/haar moet helpen?

05-08-2009, 11:54

Citaat door Amira.B:
Wat nou als je bent aangenomen en je hebt helemaal geen productkennis en bij elk klant die jou wat vraagt weet je niet hoe je hem/haar moet helpen?

je krijgt een training voordat je aan de slag gaat!!