Bekijk volle/desktop versie : Tien adviezen aan de moslimvrouw...



18-05-2004, 03:59
bismillahi rahmaani rahiem,assalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh, hier zijn ze dan.


Tien adviezen aan de moslimvrouw...

1. Maak een smeekbede om jouw huwelijk succesvol te maken. Alle goede zaken komen van Allah de Verhevene. Vergeet Allah de Verhevene niet te vragen om een succesvolle huwelijk te hebben die in deze wereld begint en verder zal gaan met de wil van Allah in de Paradijs.

2. Luister en gehoorzaam! Je man gehoorzaam zijn is Fard (verplicht)! Jouw man is het hoofd van jullie gezin. Geef hem dat recht en dat respect…

3.Tracht altijd je man tevreden te stellen, hij is jouw sleutel naar het paradijs. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd dat wanneer een vrouw overlijdt en haar man tevreden over haar is, zij het Paradijs zal betreden. Dus… stel hem tevreden.

4. Een woordentwist is net een brand in huis. Blus het door simpel je excuses aan te bieden ook al was het jouw fout niet. Als je terugvecht dan zorg je ervoor dat je hout bij het vuur gooit. Kijk hoe aangenaam een discussie eindigt wanneer je vriendelijk zegt dat het je spijt en dat je weer vrienden wilt zijn.

5. Dank je echtgenoot constant voor de goede leuke dingen die hij doet. En dank hem nogmaals. Dit is belangrijk want de tegenovergestelde van dit is de karaktereigenschap van de vrouw in de hel.

6. Speel en maak grappen met jouw man. De geheim van de man is dat zij zoeken naar vrouwen die luchthartig zijn en die gevoel voor humor hebben. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) gaf aan Jabir het advies om te trouwen met iemand die hem kon laten lachen en die hij kon laten lachen…

7. Draag jouw sieraden en kleed je mooi aan thuis.

8. Onderzoek de eigenschappen van de Hoor Al-Ayn en probeer hen na te bootsen. De Qor’aan en de Soenna beschrijft de vrouw in het Paradijs met de zekere eigenschappen. Zoals de zijde die ze dragen, gebruik kohl voor je ogen om je ogen groter doen te lijken en zing voor je echtgenoot.

9. Als je man thuiskomt, ontvang hem met een wonderbaarlijke begroeting. Stel je voor: je man komt thuis, jullie huis is schoon, een prachtige goede mooie geklede vrouw, het avondeten staat klaar, de kinderen zien er goed verzorgd uit, een schone slaapkamer - wat zou dit doen voor zijn liefde voor jou? En stel je voor wat het tegenovergestelde met hem zou doen.

10.Gebruik de goede eigenschappen die jij hebt om op een toegestane manier de hart van jouw echtgenoot te overwinnen. Alle vrouwen hebben een sieraad waar Allah hen mee gezegend heeft. Gebruik de schoonheid die Allah jouw geschonken heeft om de hart van je echtgenoot te overwinnen.

Ter afsluiting: vergeet nooit om een smeekbede aan Allah de Verhevene te vragen om jouw huwelijk succesvol te maken

macha Allah,
wassalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh

18-05-2004, 04:16


'Heb je ook de 10 adviezen aan de man?

18-05-2004, 04:24
bsmillahi rahmaani rahiem,assalaamoe alaikoem wr wb
ja alhamdoelillah,
"de tien adviezen voor de man" staan bij...man zoekt vrouw...
ik hoop incha Allah dat de meeste beseffen dat er veel zeken bij komt kijken
moge ALLAHswt ons allen leiden Aamin.

wassalaamoe alaikoem wr wb

wassalaamoe alaikoem wr wb

18-05-2004, 04:25
Baraka lahu fiek, ik zag het staan.

18-05-2004, 04:28


assalaamoe alaikoem wr wb

Aamin wa iyaak
zuster

wa alaikoem assalaam wr wb

18-05-2004, 15:50
Beste Abdelhafid

Je moet dit als man zijnde natuurlijk wel verdienen he, en in mijn ogen verdient geen enkele man een dergelijke behandeling. Ik bedoel kom op, jullie zijn maar mannen. Mannen die denken dat ze alles kunnen maken. Ik zeg niet dat ik mijn man later (ben niet getrouwd) niet zo zou behandelen. Juist wel, maar hij moet het echt verdienen. Hij moet letterlijk en figuurlijk een geschenk uit de hemel zijn. En dat is geen enkele man in deze tijd en in deze wereld.

18-05-2004, 18:33

Citaat:
Origineel gepost door ouiam_tet1
Jij bent duidelijk nog niet klaar voor het huwelijk.

Weet je dat op de dag des oordeels als je man Niet tevreden over je was je in deep deep trouble zit?

't is maar dat je et weet.
Dan zit je tot over je oren in de problemen oughtie. Je moet je man ten allen tijden gehoorzamen. Behalve als ´t tegen de islam in druist.

18-05-2004, 18:44

Citaat:
Origineel gepost door ouiam_tet1
Dank je zuster.
Geen dank zuster.

24-05-2004, 03:21
bismillahi rahmaani rahiem, assalaamoe alaikoem wr wb

zuster gadoez waarom zo aanvallend, soebhanallah
accepteer je de regels van de islaam niet??
even voor de duidelijkheid HET ZIJN NIET MIJN WOORDEN MAAR DE WOORDEN VAN ALLAHswt EN ZIJN HEILIGE PROFEET vzmh
ik hoop dat dat duidelijk voor jou moge zijn. en dat jij mij ook nog eens uitmaakt voor SCHIZOFREEN soebhanallah, ik weet niet wat het woord inhoud maar waarom zuster ???
en dat ik maar 2 hersencellen heb ALLAHOE AKBAR
volgens mij heb je niet door wat je allemaal roept, daarom zuster trek je woorden terug anders neem je ze zo mee naar ALLAHswt en wat ga je HEMswt antwoorden als HIJswt vraagt waarom je dat gezegd hebt

wat je ook zegt tegen mij ik zal je het zeker vergeven want ik ben geen haatdrager alhamdoelillah, en jij zuster moet veel doen aan die haat die je draagt want daar kom je niet ver mee.


ik hoop dat het duidelijk genoeg is om er lering uit te trekken.

wassalaamoe alaikoem wr wb

24-05-2004, 12:19

Citaat:
Origineel gepost door abdelhafid_150
bismillahi rahmaani rahiem,assalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh, hier zijn ze dan.


Tien adviezen aan de moslimvrouw...

1. Maak een smeekbede om jouw huwelijk succesvol te maken. Alle goede zaken komen van Allah de Verhevene. Vergeet Allah de Verhevene niet te vragen om een succesvolle huwelijk te hebben die in deze wereld begint en verder zal gaan met de wil van Allah in de Paradijs.

2. Luister en gehoorzaam! Je man gehoorzaam zijn is Fard (verplicht)! Jouw man is het hoofd van jullie gezin. Geef hem dat recht en dat respect…

3.Tracht altijd je man tevreden te stellen, hij is jouw sleutel naar het paradijs. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd dat wanneer een vrouw overlijdt en haar man tevreden over haar is, zij het Paradijs zal betreden. Dus… stel hem tevreden.

4. Een woordentwist is net een brand in huis. Blus het door simpel je excuses aan te bieden ook al was het jouw fout niet. Als je terugvecht dan zorg je ervoor dat je hout bij het vuur gooit. Kijk hoe aangenaam een discussie eindigt wanneer je vriendelijk zegt dat het je spijt en dat je weer vrienden wilt zijn.

5. Dank je echtgenoot constant voor de goede leuke dingen die hij doet. En dank hem nogmaals. Dit is belangrijk want de tegenovergestelde van dit is de karaktereigenschap van de vrouw in de hel.

6. Speel en maak grappen met jouw man. De geheim van de man is dat zij zoeken naar vrouwen die luchthartig zijn en die gevoel voor humor hebben. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) gaf aan Jabir het advies om te trouwen met iemand die hem kon laten lachen en die hij kon laten lachen…

7. Draag jouw sieraden en kleed je mooi aan thuis.

8. Onderzoek de eigenschappen van de Hoor Al-Ayn en probeer hen na te bootsen. De Qor’aan en de Soenna beschrijft de vrouw in het Paradijs met de zekere eigenschappen. Zoals de zijde die ze dragen, gebruik kohl voor je ogen om je ogen groter doen te lijken en zing voor je echtgenoot.

9. Als je man thuiskomt, ontvang hem met een wonderbaarlijke begroeting. Stel je voor: je man komt thuis, jullie huis is schoon, een prachtige goede mooie geklede vrouw, het avondeten staat klaar, de kinderen zien er goed verzorgd uit, een schone slaapkamer - wat zou dit doen voor zijn liefde voor jou? En stel je voor wat het tegenovergestelde met hem zou doen.

10.Gebruik de goede eigenschappen die jij hebt om op een toegestane manier de hart van jouw echtgenoot te overwinnen. Alle vrouwen hebben een sieraad waar Allah hen mee gezegend heeft. Gebruik de schoonheid die Allah jouw geschonken heeft om de hart van je echtgenoot te overwinnen.

Ter afsluiting: vergeet nooit om een smeekbede aan Allah de Verhevene te vragen om jouw huwelijk succesvol te maken

macha Allah,
wassalaamoe alaikoem warahmatoellahi wabarakatoeh
Het valt niet mee om vrouw te zijn

Komen er dan ook adviezen voor mannen?
Of moet ik in de pen klimmen?..

24-05-2004, 12:23
assalaamoe alaikoem wr wb

ja zeer zeker wel kijk maar bij man zoekt vrouw
daar vind je de 10 adviezen voor de man

wassalaamoe alaikoem wr wb