Bekijk volle/desktop versie : Vriendin van mn zus wilt met me trouwen, maar...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

02-08-2009, 21:40
[Dit kreeg ik dus een uurtje geleden te horen van mn zus, zomaar uit het niets. Het vreemdste vanal is dat ik zoiets van haar niet had verwacht.

Ze is 24 (even oud als mij), mash'Allah meid, hijaab en kleedt zich zoals het hoort, praktiserend en ik ken haar broer al jaren. Dus qua familiale toestand niets op aan te merken.

Wat is het probleem nu zou je vragen, wel: ze zou graag 7000€ als bruidschat willen hebben!
Het gaat me om het principe dat dit bedrag onnacceptabel is, niet alleen omdat het veel is, maar gewoon om het feit dat het absurd en typerend is aan de Marokkaanse cultuur van vandaag.]

Ze maken er tegenwoordig een spelletje van, hoe meer hoe beter.

Wat vinden jullie?

02-08-2009, 21:41


Haal je Actionman tevoorschijn en ga eens zoet zitten spelen in een hoekje.

02-08-2009, 21:41
Zo praktiserend is ze dus niet, volgens de islam zou je geen bepaalde geldbedrag mogen opeisen.

Het is net wat de huwlijkskandidaat zou kunnen missen!!

Ze is dus dom bezig

02-08-2009, 21:42

Citaat door Dimitra:
Haal je Actionman tevoorschijn en ga eens zoet zitten spelen in een hoekje.


Slechte dag yek?

02-08-2009, 21:43


wat zou jij vragen als een meisje was? Ja hoe meer, hoe beter ja. Als zij dat waard is, waarom niet?
Als ze een goede vrouw is waarom niet meer?

02-08-2009, 21:43
Ik vind dat ze geen bedrag mag eisen als bruidsschat en tevreden moet zijn met hetgene jij haar wilt geven. Al zou dat 1 euro zijn, dan zou ze er nog blij mee moeten zijn.

Een goede meid hoort zich niet zo materialistisch op te stellen. Begin me dan af te vragen of het wel een echte mash'Allah meid is.

02-08-2009, 21:44

Citaat door miss_roena:
Zo praktiserend is ze dus niet, volgens de islam zou je geen bepaalde geldbedrag mogen opeisen.

Het is net wat de huwlijkskandidaat zou kunnen missen!!

Ze is dus dom bezig



Juist ja, je moet de man niks eisen kwa mahr.
Hij moet geven wat hij kwijt kan!

Maar tjah, meisjes tegewoordig! [niet allemaal]

02-08-2009, 21:44

Citaat door Madroob:
Slechte dag yek?



Hmdl, heb niets te klagen.

02-08-2009, 21:44
kon het nog hoger.. jemig joh..

je trouwt toch omdat je van die gene houd omdat je voor altijd bij die gene wilt zijn..

voorm ij is 1000 genoeg desnoods hoeft hij niets tegeven.

02-08-2009, 21:44

Citaat door nope_is_dope:
wat zou jij vragen als een meisje was? Ja hoe meer, hoe beter ja. Als zij dat waard is, waarom niet?
Als ze een goede vrouw is waarom niet meer?


Ze is absoluut niet van de minste, maar 7000€ vind ik echt teveel moreel gezien.

Daar kan je in Marokko 3 uitgebreide trouwfeesten mee organiseren.

02-08-2009, 21:46

Citaat door Knoflookdealer_:
Juist ja, je moet de man niks eisen kwa mahr.
Hij moet geven wat hij kwijt kan!

Maar tjah, meisjes tegewoordig! [niet allemaal]


Ja klopt, wAllah illa..

In de tijd van de profeet Mohammed (vzmh) was er een van de metgezellen die wilde trouwen, maar geen sadaaq kon geven omdat hij niets kan.

Een dadel en soerat Alfatiha was voldoende..

Komen de meiden tegenwoordig met 1000en euro's.

Slaat werkelijk nergens op!

02-08-2009, 21:46
Ik vind het moeilijk om jou seriues te nemen en al helemaal om dan ook nog seriues te antwoorden.

02-08-2009, 21:46


7.000 euro is toch wel veel hoor!!!

02-08-2009, 21:47
Nou als er een slechte oogst is en er zijn maar weinig aardbeien (aanbod). En er is veel vraag naar, dan is het wel logisch dat de aardbeien duurder zijn Anders eet je maar rozijnen

02-08-2009, 21:47

Citaat door Madroob:
[Dit kreeg ik dus een uurtje geleden te horen van mn zus, zomaar uit het niets. Het vreemdste vanal is dat ik zoiets van haar niet had verwacht.

Ze is 24 (even oud als mij), mash'Allah meid, hijaab en kleedt zich zoals het hoort, praktiserend en ik ken haar broer al jaren. Dus qua familiale toestand niets op aan te merken.

Wat is het probleem nu zou je vragen, wel: ze zou graag 7000€ als bruidschat willen hebben!
Het gaat me om het principe dat dit bedrag onnacceptabel is, niet alleen omdat het veel is, maar gewoon om het feit dat het absurd en typerend is aan de Marokkaanse cultuur van vandaag.]

Ze maken er tegenwoordig een spelletje van, hoe meer hoe beter.

Wat vinden jullie?



Ik vind het raar dat ze hier om vraagt.
normaal praat je er samen over en kom je samen tot een conclusie, en als je dan op 7000 komt.... me3lish

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16