Bekijk volle/desktop versie : Hoe te handelen?



Pagina's : [1] 2

17-05-2004, 20:26
Salaam moeleikoem allemaal,

Ik vraag me al een tijdje af hoe te handelen bij lastige jongens en dan bedoel ik niet die jongens die van alles naar je hoofd slingeren ..maar jongens die ''een gesprekje willen beginnen''... meestal antwoordt ik nix terug en loop ik weg..
Maar nu heb je volgens mij een nieuwe sekte die is uitgebarst... tenminste dat is wat ik heb ervaren je hebt van die groepen jongens dat wanneer je hun zin niet geeft dan ze dan gekke dingen gaan doen zo heb ik meegemaakt dat ze vroegen om me nummer toen ik niets antwoorde en doorliep begon hij aan mijn arm te trekken Mijn vriendin was zo kwaad dat zij ze aan mijn andere arm begon te trekken zodat hij me los liet ...het is echt niet meer normaal met die gasten! Ik vraag me dan af hoe te handelen?????
En zijn er zusters aanwezig die dit ook weleens meemaken?

18-05-2004, 13:06


Niemand...

18-05-2004, 13:18
as salam oeilaikoem

zuster kaifa haliki Ta eeb insallah

Hoe ben je gekleed. Verberg je lichaamsdelen of niet

18-05-2004, 13:20
Jongen wordt snel afgeleid door de shaytaan. als hij een vrouw ziet die niet haar lichaamsdelen beschermt

18-05-2004, 13:23


Auteur: Shaych ‘Abdul-Aziez ibn ‘Abdullaah ibn Baaz

Bron: het boek ‘Words of Advice Regarding Da’wah van Sheikh ‘Abdul-Aziez ibn ‘Abdullaah ibn Baaz’
Oorspronkelijke tekst: Hoofdstuk 31, How should a female daa’ee advise the females who display their charms and beauty.
Vertaald door: Amin Abu Abdur-Rahmaan Tap al-Hollandie

Zij moet haar zuster adviseren (door haar duidelijk te maken) dat Allaah haar heeft bevolen om weg te blijven van vrijelijke omgang (met niet-mahrams) en dat ze zichzelf moet sluieren. Ze moet haar aandacht schenken aan het bevel dat in de Qor`aan staat, dat zegt dat de Moslim vrouwen hun hiedjaab in stand moeten houden in het bijzijn van mannen die niet haar mahrams zijn.

Allaah zegt in de Qor’aan:

“En wanneer je (zijn vrouwen) iets wilt vragen, vraag het hen dan vanachter een scherm, dat is puurder voor jullie harten en voor hun harten.”[1]

(En ook

“…en dat ze niet hun versiering (charmes en schoonheden) tonen behalve aan hun echtgenoten…”[2]

Dus ze moet de relevante verzen en ahadieth voorleggen welke verduidelijken wat van de Moslim vrouw verlangd wordt, en waarschuwen voor het doen van datgene wat de pure Islaamitische wetgeving tegengaat.

Ze moet haar zusters duidelijk maken dat Allaah ons heeft bevolen om behoedzaam te zijn voor hetgeen dat hij haraam heeft gemaakt, en om elkaar te helpen in Birr (rechtschapenheid) en Taqwa (vroomheid), en om elkaar te adviseren met de waarheid en om geduldig te zijn.

[1] Soerah al-Ahzaab (33):53

[2] Soerah an-Noer (24):31

18-05-2004, 13:52

Citaat:
Origineel gepost door AhloeSoenah
Auteur: Shaych ‘Abdul-Aziez ibn ‘Abdullaah ibn Baaz

Bron: het boek ‘Words of Advice Regarding Da’wah van Sheikh ‘Abdul-Aziez ibn ‘Abdullaah ibn Baaz’
Oorspronkelijke tekst: Hoofdstuk 31, How should a female daa’ee advise the females who display their charms and beauty.
Vertaald door: Amin Abu Abdur-Rahmaan Tap al-Hollandie

Zij moet haar zuster adviseren (door haar duidelijk te maken) dat Allaah haar heeft bevolen om weg te blijven van vrijelijke omgang (met niet-mahrams) en dat ze zichzelf moet sluieren. Ze moet haar aandacht schenken aan het bevel dat in de Qor`aan staat, dat zegt dat de Moslim vrouwen hun hiedjaab in stand moeten houden in het bijzijn van mannen die niet haar mahrams zijn.

Allaah zegt in de Qor’aan:

“En wanneer je (zijn vrouwen) iets wilt vragen, vraag het hen dan vanachter een scherm, dat is puurder voor jullie harten en voor hun harten.”[1]

(En ook

“…en dat ze niet hun versiering (charmes en schoonheden) tonen behalve aan hun echtgenoten…”[2]

Dus ze moet de relevante verzen en ahadieth voorleggen welke verduidelijken wat van de Moslim vrouw verlangd wordt, en waarschuwen voor het doen van datgene wat de pure Islaamitische wetgeving tegengaat.

Ze moet haar zusters duidelijk maken dat Allaah ons heeft bevolen om behoedzaam te zijn voor hetgeen dat hij haraam heeft gemaakt, en om elkaar te helpen in Birr (rechtschapenheid) en Taqwa (vroomheid), en om elkaar te adviseren met de waarheid en om geduldig te zijn.

[1] Soerah al-Ahzaab (33):53

[2] Soerah an-Noer (24):31
Djazakallhoe Gairan!

Ik weet dat jongens heel snel te verleiden zijn door vrouwen maar daarom juist probeer ik me ook zo goed mogelijk te bedekken...
maar ik denk ook dat het door de omgeving komt waarin je woont en hoe gesluierd je dan ook bent het lijkt wel netalsof hen dat weinig boeit!
Maar Gair insha Allah, er is weinig aan te doen.

18-05-2004, 21:02
salaam aleikoek
het beste , probeer een mahram bij je te hebben , ben je van die verdwaalde mensen af , inderdaar maar als je echt hijab draagt gebeuren zulke dingen echt niet Allah Swt zal je beschermen tegen het kwade ,
maar bedekken , de vraag is hoe , tegenwoordig heb je ook van die zusters die het niet bepaald goed doen Allahoe Moesta3aan ,

dat moet ook verbeterd worden , ghayr ik hoop dat hier snel wat word aangedaan , want oNZE umah gaat naar de kakxen ,

dan hoor je mensen waarom draagt zij geen hoofdoek
of waarom bedekt zij alleen haar , Haren en niet haar nek
Etc , ik kan uren doorgaan , die mensen moeten wakker worden ,
en het moet tot hun doordringen dat het de shaytaan is die
die de dunya verleiderlijker maakt ,

ghayr niet alleen onze zusters , maar ook onze broeders ,
daar zijn ook punten en feiten , etc

18-05-2004, 21:24

Citaat:
Origineel gepost door selima17__1986
salaam aleikoek
het beste , probeer een mahram bij je te hebben , ben je van die verdwaalde mensen af , inderdaar maar als je echt hijab draagt gebeuren zulke dingen echt niet Allah Swt zal je beschermen tegen het kwade ,
maar bedekken , de vraag is hoe , tegenwoordig heb je ook van die zusters die het niet bepaald goed doen Allahoe Moesta3aan ,

dat moet ook verbeterd worden , ghayr ik hoop dat hier snel wat word aangedaan , want oNZE umah gaat naar de kakxen ,

dan hoor je mensen waarom draagt zij geen hoofdoek
of waarom bedekt zij alleen haar , Haren en niet haar nek
Etc , ik kan uren doorgaan , die mensen moeten wakker worden ,
en het moet tot hun doordringen dat het de shaytaan is die
die de dunya verleiderlijker maakt ,

ghayr niet alleen onze zusters , maar ook onze broeders ,
daar zijn ook punten en feiten , etc
Salaam moeleikoem..

Djazakillahoergairan voor je antwoordt .
Inderdaad jah je hebt gelijk ik probeer me zo goed mogelijk te bedekken dus gewoon grote hijaab.
Maar waar ik ook achter ben gekomen en wat ik dus echt HEEL triest vind is dat als je naar een ''allochtonen'' wijk gaat waar dus veel moslims leven dat je zeker wel 1 keer wordt lastig gevallen terwijl als je naar een een buurt gaat waar alleen nederlanders wonen je helemaal niet wordt lastig gevallen...het gaat niet goed met onze oemmah

18-05-2004, 21:32
Wanneer je een Djilbaab en Gimaar draagt, word je door marokkanen niet echt lastig gevallen, ze slaan meestal zelfs hun blikken neer uit respect.. De enige die lastig doen, zijn oude marokkaanse mannen, echt verschrikkelijk.. Verder zijn het voornamelijk Nederlanders die lastig doen..

Verder, Alhamdoelillah niet echt op deze manier..
Alleen opmerkingen over de kleding, dat altijd..

18-05-2004, 22:42
Wa Aleikoum Salaam Wa Rahmatoullaah Wa Barakatou

het ligt er denk ik ook aan waar je bent. Welke stad bijv. hier in het zuiden zijn de mensen over het algemeen minder brutaal/asociaal denk ik dan bijv de randstad enzo. Wa Allaahoe 'alim, mijn ervaring tenminste.
Of kijk uit waar je heen gaat, en wanneer je weet dat het ergens heel druk is dan kun je dat dus beter vermijden of er niet zonder mahram heen gaan. Ik probeer heel vroeg of heel laat naar buiten te gaan. Of iemand anders te sturen das natuurlijk nog makkelijker. Ga dus beter niet met een zuster in het centrum lopen zaterdagmiddag of 's avonds, op stations of markten dat zijn meestal de plekken met veel mensen en dus ook meer kans op onbehoorlijk gedrag.
En ja de (Nederlandse) niet-moslims kijken wel vuil en zeggen alleen soms wat, maar ja dat is niet zo erg als ze maar niet echt aan je komen, dat heb ik alhamdoulillaah nog nooit mee gemaakt.[/size]

18-05-2004, 23:07

Citaat:
Origineel gepost door Oempje
Wanneer je een Djilbaab en Gimaar draagt, word je door marokkanen niet echt lastig gevallen, ze slaan meestal zelfs hun blikken neer uit respect.. De enige die lastig doen, zijn oude marokkaanse mannen, echt verschrikkelijk.. Verder zijn het voornamelijk Nederlanders die lastig doen..

Verder, Alhamdoelillah niet echt op deze manier..
Alleen opmerkingen over de kleding, dat altijd..
Salaam moeleikoem...

Je hebt helemaal gelijk zuster! Een Gimaar trekt zeker wel minder aandacht...

18-05-2004, 23:12

Citaat:
Origineel gepost door saida16
Wa Aleikoum Salaam Wa Rahmatoullaah Wa Barakatou

het ligt er denk ik ook aan waar je bent. Welke stad bijv. hier in het zuiden zijn de mensen over het algemeen minder brutaal/asociaal denk ik dan bijv de randstad enzo. Wa Allaahoe 'alim, mijn ervaring tenminste.
Of kijk uit waar je heen gaat, en wanneer je weet dat het ergens heel druk is dan kun je dat dus beter vermijden of er niet zonder mahram heen gaan. Ik probeer heel vroeg of heel laat naar buiten te gaan. Of iemand anders te sturen das natuurlijk nog makkelijker. Ga dus beter niet met een zuster in het centrum lopen zaterdagmiddag of 's avonds, op stations of markten dat zijn meestal de plekken met veel mensen en dus ook meer kans op onbehoorlijk gedrag.
En ja de (Nederlandse) niet-moslims kijken wel vuil en zeggen alleen soms wat, maar ja dat is niet zo erg als ze maar niet echt aan je komen, dat heb ik alhamdoulillaah nog nooit mee gemaakt.[/size]
Salaam moeleikoem..

Jah woonplaats speelt een hele grote rol! Ik woon in het centrum van een grote stad en daar heb je dan ook meer allochtonen bij elkaar wonen en dus ook veel marokkanen.
Ik merk wel degelijk dat ze in het zuiden veeeel beleefder zijn dan hier in zuid-holland....maar van Nederlanders heb ik nooit last gehad het zijn meestal de oudere marokkaanse mannen, maar gair insha Allah.

wa salaam moeleikoem.

20-05-2004, 00:36


Heel apart ik hoor dit best vaak... maar ik heb er bijna last van..! Ben nog nooit zomaar aangesproken op een asociale manier. Denk dat je dat vooral heel erg zelf in de hand hebt en wat je uitstraalt. Ken van die meiden die iedere jongen recht in de ogen aankijken en zelfs een bepaald loopje erop nahouden tja dan kun je dat soort reacties verwachten. Maar als je gewoon bezig bent met je ding en je echt van niemand wat aantrekt zul je merken dat ze je met rust laten.... Heb 1 keer een hele vervelende ervaring meegemaakt in de stad en daarna nooit meer. Was schorem (allah ismalli) dat ik ze zo noem maar die gingen echt te ver. Eerst liepen ze met zn 2 de hele tijd achter mij en smoezen enz over mij ik WALGTE er gewoon van dat ik het niet kon laten en er wat van te zeggen... nou toen was het helemaal afgedaan want zij vonden dat ze ogen van allah hadden gekregen om mee te kijken en bla bla bla en toen heb ik letterlijk gezegd en EEN MOND GEHAD OM M TE HOUDEN!!! Want ik walg van dat gesmoes achter mij... toen zijn er nog wat woorden heen en weer gevallen en is het een beetje uit de hand gelopen...! Maar goed dat was gelukkig incidenteel...

20-05-2004, 11:10

Citaat:
Origineel gepost door AhloeSoenah
as salam oeilaikoem

zuster kaifa haliki Ta eeb insallah

Hoe ben je gekleed. Verberg je lichaamsdelen of niet
het heeft niet met manier van kleden te maken.... echt niet


Ik gisteren ook lastig gevallen door een man die mij en een vriendin maar bleef achtervolgen en vragen ging stellen .... en wij waren niet schaars gekleed.... we liepen er zelfs bedekter dan anders bij



ik kan me er soms boos om maken dat men denkt dat alleen meiden die schaars gekleed gaan... lastig gevallen worden!!

20-05-2004, 11:26
Nou zulke mannen heb je nou eenmaal maar ik heb weleens meegemaakt da ik op de kruiskade/rotterdam liep en dat daar een paar jongens(het waren eigenlijk opa's) achter ons liepen van die vieze oude marokkaanse mannetjes en er kwam een manmet een baard langs met zijn vrouw die een gimaar droeg , Masha Allah! HIj schreeuwde naar die mannen van hoe durven jullie! Vrees ALLAH sabhanoe wata'ala!
Die mannen waren echt geschrokken , lekker voor ze!
Dat vond ik zooooooooo moedig van die man ....als onze broeders nou meer van dat soort acties ondernemen...zijn wij een stuk veilliger...




die man was echttttttttttttt stoer

Pagina's : [1] 2