Bekijk volle/desktop versie : Geboorte akte voor NL huwelijk?



01-08-2009, 15:34
Heb je je geboorte akte uit Marokko nodig als je voor de NL wet gaat trouwen?

02-08-2009, 02:01


hey,
je hebt hem zeker nodig als je in marokko bent geboren maar stel dat je die geboorte akte eerder al hab ingeleverd dan sta je geregistreerd en hoef je hem niet uit marokko te hallen
wanneer ga je trouwen?

02-08-2009, 09:37
Ja, die heb je nodig. (Als je in Marokko bent geboren)

02-08-2009, 10:20

Citaat door bloem:
hey,
je hebt hem zeker nodig als je in marokko bent geboren maar stel dat je die geboorte akte eerder al hab ingeleverd dan sta je geregistreerd en hoef je hem niet uit marokko te hallen
wanneer ga je trouwen?
Helemaal correct.

02-08-2009, 11:56



Citaat door bloem:
hey,
je hebt hem zeker nodig als je in marokko bent geboren maar stel dat je die geboorte akte eerder al hab ingeleverd dan sta je geregistreerd en hoef je hem niet uit marokko te hallen
wanneer ga je trouwen?



Weet je hoelang zo een akte geldig is?

02-08-2009, 12:07
hangt af waar je die geregistreert hebt !! volgens mij bij de ind permanent

02-08-2009, 12:09
ja je hebt em nodig en hij moet ook voorzien zijn van alle legalisatiestempels en dergelijke van het nederlandse consulaat in marokko....en dan istie hier in nederland 6 maanden geldig..... en als je een nederlands paspoort heb kun je je geboorteakte bij de gemeente laten regristreren , dan kun je hem altijd opvragen..... dit kan niet als je geen nederlands paspoort hebt.....

succes!!!!

02-08-2009, 12:14

Citaat door arfa_zine:
ja je hebt em nodig en hij moet ook voorzien zijn van alle legalisatiestempels en dergelijke van het nederlandse consulaat in marokko....en dan istie hier in nederland 6 maanden geldig..... en als je een nederlands paspoort heb kun je je geboorteakte bij de gemeente laten regristreren , dan kun je hem altijd opvragen..... dit kan niet als je geen nederlands paspoort hebt.....

succes!!!!



Oke thnx...

02-08-2009, 12:51
Ik las laatst in de krant, dat utrecht het wil gaan afschaffen..Welke steden nog meer weet ik niet..ik zou het even goed navragen bij het gemeentehuis..Misschien is het al ingevoerd en hoef je geen geboorteakte meer te halen..want zoals ik heel goed weet..is het echt een drama een geboorteakte halen in marokko..

02-08-2009, 19:18

Citaat door Azhaar:
Weet je hoelang zo een akte geldig is?


als het goed is 6 maanden

02-08-2009, 19:47
ik ben bij stadhuis geweest, en zelf zeiden ze tegen mij aangezien ik al een NL paspoort heb, dat ik de geboorteakte helemaal niet nodig heb.
ik heb nu alleen 2 of 4 getuigen nodig.
ook voor de Marokkaanse consulaat heb ik die akte niet nodig, heb dan alleen de familie boekje nodig.


topicstarter heb je NL paspoort?
zoja dan heb je het niet nodig

02-08-2009, 22:25

Citaat door berkania_lovely:
ik ben bij stadhuis geweest, en zelf zeiden ze tegen mij aangezien ik al een NL paspoort heb, dat ik de geboorteakte helemaal niet nodig heb.
ik heb nu alleen 2 of 4 getuigen nodig.
ook voor de Marokkaanse consulaat heb ik die akte niet nodig, heb dan alleen de familie boekje nodig.


topicstarter heb je NL paspoort?
zoja dan heb je het niet nodig



was het maar zo een feest.. ik ben onlangs getrouwd voor zowel de nl en marokkaanse wet. en je hebt zeker je geboorteakte nodig uit marokko.. mijn man heeft ook een nl paspoort maar moest alsnog de akte uit marokko halen met zowel een stempel van de ambassade en nog een stempel, maar kan er op dit moment niet meer opkomen van wie...
succes meid..

02-08-2009, 22:26


oja, eerst kreeg ik ook te horen dat die stempels niet nodig waren.. en later toen we met die akte daar aan kwamen werden we weggestuurd omdat er belangrijkte stempels ontbraken.. helaas krijg je niet altijd de juiste informatie..

02-08-2009, 23:24
Ik heb ook een nl paspoort, maar ben in marokko geboren. Ben toen na het gemeentehuis geweest en daar vertelde ze me dat ik die geboorteakte wel nodig had. Deze moet gestempeld zijn bij buitenlandse zaken van maroc, en de nederlandse ambassade in maroc, anders kan je voor de nederlandse wet niet trouwen.