Bekijk volle/desktop versie : Alle dames die een bevalling achter de rug hebben, hier komen aub...



Pagina's : [1] 2

31-07-2009, 22:03
Ik mag straks mijn schoonzus bij haar bevalling "ondersteunen" omdat haar man niet bij kan zijn.

Hebben jullie tips voor mij..

wat kan ik wel niet doen? want ik heb geen idee

help me pleez

31-07-2009, 22:09


Goede topic zuster!
Ik zou ook graag willen weten wat mijn omgeving voor mij kan betekenen...hihi

31-07-2009, 22:12
haar zeggen dat het komt al helpt het meestal niet en een knijpbal voor haar meenemen waar ze is kan knijpen anders gaat ze dat met je handen doen.. en verder is het belangerijk om zelf ook rustig te blijven en niet paniekerig gaan doen want jij zelf hebt ook wel begeleiding nodig.. een kind eruit zien komen is niet niks hoor.. je kan alvast bevallingen gaan kijken op internet dan weet je hoe dat allemaal gaat..

31-07-2009, 22:14

Citaat door machteloos9:
Goede topic zuster!
Ik zou ook graag willen weten wat mijn omgeving voor mij kan betekenen...hihi



is er iemand anders dan jouw man aanwezig bij de bevalling bij jou? of bedoel je gewoon familie die na de bevalling komt helpen?
in het tweede geval kan ik je wat vertellen wat ik heb dat bij mijn andere schoonzus meegemaakt.

familie kan jou dan helpen met eten voor je te maken, huisje schoonmaken, de was doen. Een oogje in het zeil houden op de baby terwijl jij kan uitrusten/ slapen. En niet te vergeten bezoek ontvangen.

31-07-2009, 22:15



Citaat door miss_lipgloss:
haar zeggen dat het komt al helpt het meestal niet en een knijpbal voor haar meenemen waar ze is kan knijpen anders gaat ze dat met je handen doen.. en verder is het belangerijk om zelf ook rustig te blijven en niet paniekerig gaan doen want jij zelf hebt ook wel begeleiding nodig.. een kind eruit zien komen is niet niks hoor.. je kan alvast bevallingen gaan kijken op internet dan weet je hoe dat allemaal gaat..


tip nr 1 is binnen dank je wel

31-07-2009, 22:16

Citaat door Bijtje:
is er iemand anders dan jouw man aanwezig bij de bevalling bij jou? of bedoel je gewoon familie die na de bevalling komt helpen?
in het tweede geval kan ik je wat vertellen wat ik heb dat bij mijn andere schoonzus meegemaakt.

familie kan jou dan helpen met eten voor je te maken, huisje schoonmaken, de was doen. Een oogje in het zeil houden op de baby terwijl jij kan uitrusten/ slapen. En niet te vergeten bezoek ontvangen.


Ik zit momenteel in een scheiding, dus mijn man zal niet aanwezig zijn. Ik denk mijn moeder of zus van me, incha allah

31-07-2009, 22:21

Citaat door machteloos9:
Ik zit momenteel in een scheiding, dus mijn man zal niet aanwezig zijn. Ik denk mijn moeder of zus van me, incha allah


Het komt goed inshaAllah. Allah isehel lik koulshi.

je moeder heeft natuurlijk al ervaring met bevallingen.

31-07-2009, 22:22

Citaat door Bijtje:
Ik mag straks mijn schoonzus bij haar bevalling "ondersteunen" omdat haar man niet bij kan zijn.

Hebben jullie tips voor mij..

wat kan ik wel niet doen? want ik heb geen idee

help me pleez



pff haar hand vastpakken als ze een wee krijgt en meepuffen.

zo heeft mijn man het gedaan en met dat hand had ik wel nodig ik moest gewoon wat stevig vastpakken.
begon zelfs te bekken als ie er niet snel genoeg bij was

niet teveel praten en een nat washandje helpt maar dan tijdens het persen

31-07-2009, 22:23

Citaat door miss_lipgloss:
haar zeggen dat het komt al helpt het meestal niet en een knijpbal voor haar meenemen waar ze is kan knijpen anders gaat ze dat met je handen doen.. en verder is het belangerijk om zelf ook rustig te blijven en niet paniekerig gaan doen want jij zelf hebt ook wel begeleiding nodig.. een kind eruit zien komen is niet niks hoor.. je kan alvast bevallingen gaan kijken op internet dan weet je hoe dat allemaal gaat..



aah das een goeie met die knijpbal

31-07-2009, 22:23

Citaat door Bijtje:
Het komt goed inshaAllah. Allah isehel lik koulshi.

je moeder heeft natuurlijk al ervaring met bevallingen.


Ameen. Het komt ook allemaal goed, incha allah. Ik vertrouw op Allah en meer niet, ghair incha allah. Al moet ik wel zeggen da ik erg nerveus ben nu het steeds dichterbij komt....

31-07-2009, 22:27

Citaat door machteloos9:
Ameen. Het komt ook allemaal goed, incha allah. Ik vertrouw op Allah en meer niet, ghair incha allah. Al moet ik wel zeggen da ik erg nerveus ben nu het steeds dichterbij komt....



dat hoort erbij meid, nerveus zijn. ik heb verhalen gehoord van dames die van de bevalling droomden.

31-07-2009, 22:28

Citaat door gandora:
pff haar hand vastpakken als ze een wee krijgt en meepuffen.

zo heeft mijn man het gedaan en met dat hand had ik wel nodig ik moest gewoon wat stevig vastpakken.
begon zelfs te bekken als ie er niet snel genoeg bij was

niet teveel praten en een nat washandje helpt maar dan tijdens het persen


een washandje bij de hand, is handig ja, daar had ik niet aan gedacht.


31-07-2009, 22:30



Citaat door Bijtje:
dat hoort erbij meid, nerveus zijn. ik heb verhalen gehoord van dames die van de bevalling droomden.



Droomden??? Enge dromen of dromen dat ze uitkijken naar dat moment. Want ik droom er ook weleens over, maar dan alleen over dat moment dat het zwaar en pijnlijk is en dat is geen pretje zo'n droom...

31-07-2009, 22:33

Citaat door machteloos9:
Droomden??? Enge dromen of dromen dat ze uitkijken naar dat moment. Want ik droom er ook weleens over, maar dan alleen over dat moment dat het zwaar en pijnlijk is en dat is geen pretje zo'n droom...



wat kun je er doen meid je zit er nu eenmaal aan vast kan niet meer terug he

dus laat het gewoon komen ken je later wel vertellen hoe erg het was

31-07-2009, 22:36

Citaat door gandora:
wat kun je er doen meid je zit er nu eenmaal aan vast kan niet meer terug he

dus laat het gewoon komen ken je later wel vertellen hoe erg het was


Wahahahaha
je hebt helemaal gelijk, achteraf kan ik genoeg klagen....

Ben benieuwd welke tips er nog meer komen....
Ik dacht zelf aan een rugmassage, lijkt me ontspannend en helemaal nu ik gelezen heb dat het vaak het punt is waar je druk voelt...

Pagina's : [1] 2