Bekijk volle/desktop versie : ik voel me letterlijk en figuurlijk alleen op aarde



Pagina's : [1] 2

30-07-2009, 20:42
Ik weet niet of nog meiden hier last van, maar ik voel me helemaal alleen

ik heb haast geen vriendinnen, ik kan ze niet ook hebben, mijn ouders verbieden alles zels wanneer er een meid belt is verboden voor mij

een gemiddeld persoon van 22 is toch ooit al een keer gaan winkelen geweest of naar de film met een vriendin, wel raad eens ik heb dat nooit gedaan ( ik ben zelf nooit een cinema binnen geweest )

het enige waaruit mijn leven uit bestaat is school en thuis . En ik mis het wel op sommige momenten, soms voel ik me alleen en ellendig wil met iemand praten over mijn problemen of wat dan ook,maar helaas, ik ken bijna niemand en niemand kent mij

niemand heeft ooit interesse in mij getoond, ook op liefdesvlak niet, elke meid heeft heeft toch ooit een keer meegemaakt dat er een jongen interesse in haar heeft getoond, al was het maar bij wijze van spreken op straat, wel raad weer eens nooit heeft er iemand naar mij opgekeken


ik ben blij met mijn ouders en mijn geloof, maar ik wil me ook geliefd voelen door een vriendin of een man

hoe moet ik hiermee omgaan ?

30-07-2009, 20:55


Moeilijk meid waarom mag je dat niet?

30-07-2009, 21:02
De zaken die je opsomt, hoeven je niet zozeer gelukkig te maken. Het is niet doordat iedereen het doet, jij je evenzeer hoort aan te sluiten bij een kudde schapen. Ik vind juist dat je het andersom hoort te bekijken en allereerst een grote ALHAMDOULILAH hoort te zeggen. Menigen zouden een moord begaan, om de liefde van hun ouders te mogen meemaken. Ik spreek extremisme niet goed, maar ik denk (hoop inshaAllah) dat ze het beste met je voorhebben. Je fitna zaken en plekken besparen. Uiteraard heeft elk individu nood aan zelfwaardering en liefde. Maar vergeet niet welke liefde je onvoorwaardelijk met je meedraagt (wat een zegen Alhamdoulilah) en liefhebbende ouders. Wees niet verdrietig lieverd, het is niet omdat je iets niet hebt dat het je noodzakelijk gelukkig zal maken. Leer Alhamdoulilah zeggen en genoegen nemen met al dat moois dat je reeds krijgt. Je weet nooit wat voor een beloning je op te wachten staat. Mss wel op aarde een prachtige godsvrezende man, die je heel de wereld laat verkennen (moge Allah swt je die schenken). Wees aldus niet verdrietig om wat je niet hebt, maar poog er alleszins het beste van te maken.

Khair inshaAllah en je mag mij ALTIJD pmen als je wil

30-07-2009, 21:23

Citaat door .Zuiver.:
De zaken die je opsomt, hoeven je niet zozeer gelukkig te maken. Het is niet doordat iedereen het doet, jij je evenzeer hoort aan te sluiten bij een kudde schapen. Ik vind juist dat je het andersom hoort te bekijken en allereerst een grote ALHAMDOULILAH hoort te zeggen. Menigen zouden een moord begaan, om de liefde van hun ouders te mogen meemaken. Ik spreek extremisme niet goed, maar ik denk (hoop inshaAllah) dat ze het beste met je voorhebben. Je fitna zaken en plekken besparen. Uiteraard heeft elk individu nood aan zelfwaardering en liefde. Maar vergeet niet welke liefde je onvoorwaardelijk met je meedraagt (wat een zegen Alhamdoulilah) en liefhebbende ouders. Wees niet verdrietig lieverd, het is niet omdat je iets niet hebt dat het je noodzakelijk gelukkig zal maken. Leer Alhamdoulilah zeggen en genoegen nemen met al dat moois dat je reeds krijgt. Je weet nooit wat voor een beloning je op te wachten staat. Mss wel op aarde een prachtige godsvrezende man, die je heel de wereld laat verkennen (moge Allah swt je die schenken). Wees aldus niet verdrietig om wat je niet hebt, maar poog er alleszins het beste van te maken.




Khair inshaAllah en je mag mij ALTIJD pmen als je wil
dank u wel meid, ik twijfel ook helemaal niet aan mijn geloof


maar het enige wat ik wil , is een beetje liefde en genegenheid door iemand anders dan mijn familie

30-07-2009, 23:16



Citaat door lella.d:
dank u wel meid, ik twijfel ook helemaal niet aan mijn geloof


maar het enige wat ik wil , is een beetje liefde en genegenheid door iemand anders dan mijn familie


tegenwoordig lopen er weinig goede mensen rond. op straat kom je alleen wolven tegen die dorstig zijn om je te ontmaagden of in bed te krijgen. dus die fake liefde kan je net zo goed vergeten en houden bij een onrealistische droom!

30-07-2009, 23:18

Citaat door foreigner:
tegenwoordig lopen er weinig goede mensen rond. op straat kom je alleen wolven tegen die dorstig zijn om je te ontmaagden of in bed te krijgen. dus die fake liefde kan je net zo goed vergeten en houden bij een onrealistische droom!



het gaat mij niet om het hebben van een vriend( ik bedoel dan een haramrelatie)

maar om een of meerdere vriendinnen of gewoon iemand die zich ten oprechte om mij bekommerd

30-07-2009, 23:24

Citaat door lella.d:
het gaat mij niet om het hebben van een vriend( ik bedoel dan een haramrelatie)

maar om een of meerdere vriendinnen of gewoon iemand die zich ten oprechte om mij bekommerd


oke. dromen zijn bedrog meid
onthou dat...

30-07-2009, 23:32

Citaat door lella.d:
het gaat mij niet om het hebben van een vriend( ik bedoel dan een haramrelatie)

maar om een of meerdere vriendinnen of gewoon iemand die zich ten oprechte om mij bekommerd


Vriendinnen zijn meestal ook niet te vertrouwen. Je hebt er wel tussen die een vriendschap appreciëren maar je hebt er veel tussen die fake zijn.

Heb je geen zusjes of een familielid waar je goed mee kunt opschieten?

31-07-2009, 09:41
laten we eerlijk zijn dames....vriendinnen voegen wel iets toe aan je leven.
Maar dan moet het wel gaan om mashaAllah zusters.

er zijn gewoon zaken die je met vriendinnen bespreekt en niet met je familie en zo een vriendschap is zeker een toegevoegde waarde in je leven.

ik begrijp je situatie meid. Tis goed dat je wordt afgehermd door je ouders want laten we eerlijk zijn, tis een en al fitna op straat. Maar het neemt niet weg dat er ook gezonde en gelvige vriendschappen gesloten kunnen worden met meisjes. Stel anders een keer voor aan je ouders dat je een lezing bijwoont in de moskee, wellicht dat jij daar mooie vriendschappen kan sluiten.

mag ik je vragen hoe oud je ouders zijn?

Ghiar inshalaah meid.

31-07-2009, 11:19

Citaat door foreigner:
tegenwoordig lopen er weinig goede mensen rond. op straat kom je alleen wolven tegen die dorstig zijn om je te ontmaagden of in bed te krijgen. dus die fake liefde kan je net zo goed vergeten en houden bij een onrealistische droom!



Pfff. Ze wil gewoon ook van die leuke dingen doen die je normaal met een vriendin doet. Dat mag! Tuurlijk lopen er wolven rond, maar dan moet je niet op plekken komen waar de kans groot is dat je gebeten wordt.
Ik heb het idee dat zij thuis erg strak wordt gehouden. Als je vriendinnen wil behouden, dan ga je met vriendinnen weg, je belt mekaar of komt bijelkaar over de vloer. Je moet investeren. En dat is wat bij haar ontbreekt en dat komt voornamelijk omdat zij het niet mag.

31-07-2009, 11:20

Citaat door foreigner:
oke. dromen zijn bedrog meid
onthou dat...



Mijn vriendinnen zijn in iedergeval geen bedrog. Het is maar met wat voor mensen je omgaat. Ik ken mijn vriendinnen van jongs af aan. Dus het kan wel.

31-07-2009, 11:40

Citaat door lella.d:
Ik weet niet of nog meiden hier last van, maar ik voel me helemaal alleen

ik heb haast geen vriendinnen, ik kan ze niet ook hebben, mijn ouders verbieden alles zels wanneer er een meid belt is verboden voor mij

een gemiddeld persoon van 22 is toch ooit al een keer gaan winkelen geweest of naar de film met een vriendin, wel raad eens ik heb dat nooit gedaan ( ik ben zelf nooit een cinema binnen geweest )

het enige waaruit mijn leven uit bestaat is school en thuis . En ik mis het wel op sommige momenten, soms voel ik me alleen en ellendig wil met iemand praten over mijn problemen of wat dan ook,maar helaas, ik ken bijna niemand en niemand kent mij

niemand heeft ooit interesse in mij getoond, ook op liefdesvlak niet, elke meid heeft heeft toch ooit een keer meegemaakt dat er een jongen interesse in haar heeft getoond, al was het maar bij wijze van spreken op straat, wel raad weer eens nooit heeft er iemand naar mij opgekeken


ik ben blij met mijn ouders en mijn geloof, maar ik wil me ook geliefd voelen door een vriendin of een man

hoe moet ik hiermee omgaan ?



Ik begrijp wat je kan voelen. Ik denk dat je ouders willen jouw beschermen zo lang je nog niet getrouwd bent. Je mag wel met hun bespreken over vriendinnen bezoek. Staat nergen in de islam dat je geen (goede) vriendinnen mag hebben.

31-07-2009, 13:11


Het is begrijpelijk dat jij je alleen voelt op sommige momenten. Natuurlijk is het fijn om een keer aan de telefoon te hangen met een vriendin of samen te winkelen. Daar is niets mis mee. Kan je er niet met ze over praten? Dat bijvoorbeeld je vriendin bij je thuis komt eerst, dat ze haar leren kennen en dat het misschien wat vertrouwen geeft en dat ze het dan niet erg vinden als je contact met haar hebt?

31-07-2009, 15:31
lieve meid

Zeg Elhemdoelliah dat er ouders zijn die om je bekommerd
1 mis stapje in dit leven,. zal je , je hele leven achter jagen...

Allah swt heeft voor ieder persoon een man uitgezocht, waarom zelf
zoeken als het lot al voor je is vastgesteld.

enigste wat je moet doen en hebben is ''sbarl'.. sbarl in jouwn el hayat
alles komt ,.. maar op zijn eigen tijd...

ga je studie afmaken word iets groots zo creeer jezelf een toekomst
die jij kan verzekeren,. word onafhankelijk,.. praktiseer jezelf in de islam..

de wereld is niets meer dan een vage droom die ooit zal eindigen
als een boek die uitgelezen moet worden,...

Allah i3wnik insallah lieve meid,..

onthoud goed, niemand blijft hier alleen er zal iemand komen, op het moment die je niet eens verwacht....

ghairl insallah,..

kus

31-07-2009, 19:43
Je bent niet de enigste hoor. Ik heb het zelfde probleem als jou. Je leert er mee leven,maar soms wordt het mij ook te veel.

Pagina's : [1] 2