Bekijk volle/desktop versie : Een vraagje over het dragen van een hoofddoek?



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

30-07-2009, 15:16
Assalam wa Allikoum,

Ik wil graag een hoofddoek dragen alleen wordt ik tegen gehouden door mijn werk. Het is niet toegestaan. ik werk als receptioniste. Nou is mijn vraag is het ook toegestaan om hoofddoek buiten mijn werk te dragen en zodra ik binnen ben niet? Ik wil geen andere baan zoeken omdat ik hier prima zit en het super leuk vind en leuke collega's heb. Ook is het zo dat je op dit moment moeilijk aan een baan kan komen. Maar nu dat de Ramadan ook voor de deur staat wil ik het gaan proberen om een hoofddoek te dragen behalve dan op mijn werk. Ook wil ik me meer verdiepen in onze mooie islam veel er over lezen.

Zijn er ook eventueel dames die dat ook doen? En wordt het dan wel zo geaccepteerd?

Gr. moi

30-07-2009, 15:17


Islamitisch gezien is het niet toegestaan lijkt mij


Je moet hoe dan ook een offer brengen. Of je zoekt een nieuwe baan die je misschien minder bevalt, of je draagt gewoon geen hoofddoek.

30-07-2009, 15:21
No affence, maar nu lijkt het alsof de hoofddoek een probeersel is....

30-07-2009, 15:23
Ohhh.

Precies als bij mij dus.!!!!

Ik ga ook inchallah me hidjaab dragen en hier word het niet getolereerd.
Dus een andere baan zoeken inchallah.!!!

Doe allen doe3a dat ik een baan vind en me hidjaab snel op kan.

Liefmeisje:
Ik heb daar altijd een mening op nagehouden, hooffdoek buiten op, op je werk af. Ik keur dat af en vind het triest.
Of op Of af.

Dat vind ik he.!

30-07-2009, 15:33



Citaat door liefmeisje1984:
Assalam wa Allikoum,

Ik wil graag een hoofddoek dragen alleen wordt ik tegen gehouden door mijn werk. Het is niet toegestaan. ik werk als receptioniste. Nou is mijn vraag is het ook toegestaan om hoofddoek buiten mijn werk te dragen en zodra ik binnen ben niet? Ik wil geen andere baan zoeken omdat ik hier prima zit en het super leuk vind en leuke collega's heb. Ook is het zo dat je op dit moment moeilijk aan een baan kan komen. Maar nu dat de Ramadan ook voor de deur staat wil ik het gaan proberen om een hoofddoek te dragen behalve dan op mijn werk. Ook wil ik me meer verdiepen in onze mooie islam veel er over lezen.

Zijn er ook eventueel dames die dat ook doen? En wordt het dan wel zo geaccepteerd?

Gr. moi


Nu je graag een hoofddoek wilt dragen en je voelt je belemmert in jouw werk, zou ik je niet aanraden om ermee te wachten totdat je een nieuwe baan hebt. Het kan nog wel even duren voordat je een baan hebt en het is nog maar de vraag of je een vergelijkbare baan vindt met behoud van hoofddoek binnen een redelijk termijn.

Mijn advies: draag je hoofddoek zodra je van het werk gaat en doe hem af voordat je op het werk verschijnt, draag verder gepaste kleding, maak je niet opvallend op en draag jouw haar op een bescheiden manier. In de tussentijd wen je aan het dragen van de hoofddoek buiten de deur, ga je rustig op zoek naar een baan en doe je doe3a dat je een baan naar jouw tevredenheid zult vinden. Een goede daad moet je nooit uitstellen.

Het advies om te stoppen met werken, is onzinnig. je intenties zijn zuiver en met de wil van Allah swt zul je je weg vinden. Laa yoeklifoe Allhoe nafsan illa was3aha (Allah belast geen ziel boven zijn vermogen).

30-07-2009, 15:33

Citaat door SamLes:
Ohhh.

Precies als bij mij dus.!!!!

Ik ga ook inchallah me hidjaab dragen en hier word het niet getolereerd.
Dus een andere baan zoeken inchallah.!!!

Doe allen doe3a dat ik een baan vind en me hidjaab snel op kan.

Liefmeisje:
[B]Ik heb daar altijd een mening op nagehouden, hooffdoek buiten op, op je werk af. Ik keur dat af en vind het triest.
Of op Of af.

Dat vind ik he.!
[/B]

helemaal mee eens. Zo ook met mensen die als een hagedis die aan het vervellen is de ene maand wel een hoofddoek dragen en de andere maand niet,heb dat nooit gesnapt

30-07-2009, 15:35

Citaat door maaltje:
[/B]

helemaal mee eens. Zo ook met mensen die als een hagedis die aan het vervellen is de ene maand wel een hoofddoek dragen en de andere maand niet,heb dat nooit gesnapt



Jij bent gruwelijk

30-07-2009, 15:35

Citaat door kaoutar_tanger:
Jij bent gruwelijk



ja is toch zo?

30-07-2009, 15:38

Citaat door maaltje:
ja is toch zo?



Je hebt wel een punt

30-07-2009, 15:41

Citaat door kaoutar_tanger:
Je hebt wel een punt


Ik zeg het dan ook niet zomaar

30-07-2009, 15:47

Citaat door Natuurlijk:
Nu je graag een hoofddoek wilt dragen en je voelt je belemmert in jouw werk, zou ik je niet aanraden om ermee te wachten totdat je een nieuwe baan hebt. Het kan nog wel even duren voordat je een baan hebt en het is nog maar de vraag of je een vergelijkbare baan vindt met behoud van hoofddoek binnen een redelijk termijn.

Mijn advies: draag je hoofddoek zodra je van het werk gaat en doe hem af voordat je op het werk verschijnt, draag verder gepaste kleding, maak je niet opvallend op en draag jouw haar op een bescheiden manier. In de tussentijd wen je aan het dragen van de hoofddoek buiten de deur, ga je rustig op zoek naar een baan en doe je doe3a dat je een baan naar jouw tevredenheid zult vinden. Een goede daad moet je nooit uitstellen.

Het advies om te stoppen met werken, is onzinnig. je intenties zijn zuiver en met de wil van Allah swt zul je je weg vinden. Laa yoeklifoe Allhoe nafsan illa was3aha (Allah belast geen ziel boven zijn vermogen).



Dankje wel voor je reactie zo wil ook beginnen, want voorlopig ga ik hier niet weg. Ik ga het gewoon doen inssallah wordt het geaccepteerd. Inssallah!!!!!!!!!!

30-07-2009, 15:48

Citaat door Fancy_Face:
Of je zoekt ander werk, of je blijft lekker zwieren met je haar


Kan je ook gewoon beleefd praten hahahahha! Allah i ghsal awouan!

30-07-2009, 15:53



Citaat door liefmeisje1984:
Dankje wel voor je reactie zo wil ook beginnen, want voorlopig ga ik hier niet weg. Ik ga het gewoon doen inssallah wordt het geaccepteerd. Inssallah!!!!!!!!!!


Zodra je het op je werk gaat dragen, draag het dan aub netjes. Niet met allerlei toeters en bellen. Hoofddoeken met te veel kraaltjes, slierten, oorbellen die te zien zijn en allerlei verschillende kleuren speldjes, is te opvallend en niet netjes. Je hebt een representatieve functie en met hoofddoek en de juiste houding, kun je er ook representatief uitzien. Een mooie lange rok met een mooi overhemd of blazer of iets dergelijks. Succes en moge Allah swt het makkelijk voor je maken.

30-07-2009, 15:53
Je kan alvast wennen door hem buiten je werk om te dragen. Ik vind het jammer dat mensen hier zo raar over doen, want het is een eerste stap. Net als met het gebed. Als je gelijk begint met 5 gebeden, terwijl je nog nooit het gebed hebt verricht dan is de kans groot dat je het niet vol kunt houden. Je kan beter eerst beginnen met 1 gebed en dit langzaam opbouwen. Zo ook met de hoofddoek. De hoofddoek buiten dragen is al een hele stap en islamitisch gezien kan je hem beter buiten dragen dan helemaal niet.
Veel succes en doe wat jouw hart je ingeeft

30-07-2009, 15:54
Salaam wa aleikoem,

Sommige zusters blijven me verbazen, soubhana'Allah! Hoe kun je je zuster in de islam als advies geven Allah ongehoorzaam te zijn? ..

Eenieder dient te weten dat het gehoorzamen van de Bevelen van Allah en Zijn Boodschapper verplicht is, hoe moeilijk het ook kan zijn, zonder dat hij zich hiervoor schaamt tegenover anderen. Dan maar geen baan! Een ware gelovige die oprecht is in zijn geloof draagt dit uit door de Bevelen van Allah na te komen en Zijn Verboden te mijden. Niemand heeft het recht dit uit te stellen of te aarzelen bij het uitvoeren ervan, men dient direct over te gaan tot het gehoorzamen van Zijn Bevel. Allah zegt:

“En het past een gelovige man en een gelovige vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper een zaak hebben besloten, om een andere keuze te maken betreffende hun zaak.”
(Soerat al-Ahzaab: 36)

Deze gelovigen worden door hun Heer geprezen in het volgende vers:

“De woorden van de gelovigen wanneer zij naar Allah en Zijn Boodschapper opgeroepen worden, opdat hij onder hen oordeelt, zijn slechts dat zij zeggen: ,,Wij horen en wij gehoorzamen.” En zij zijn degenen die welslagen. En wie Allah en Zijn Boodschapper gehoorzaamt en bang voor Allah is en Hem vreest: zij zijn degenen die de overwinnaars zijn.”
(Soerat an-Noer: 51-52)

Een moslim dient niet te kijken naar hoe klein of groot de zonde is, maar hij dient de Grootsheid te beseffen van Degene tegenover Wie hij zondigt! De Allergrootste en Meest Verhevene, de Machtigste Die Streng is in de Bestraffing, Zijn Bestraffing is streng, pijnlijk en vernederend, en wanneer Hij Wraak neemt op degenen die Hem ongehoorzaam waren, dan staat slechts totale vernietiging op hen te wachten. De Verhevene zegt:

“En zo is de Ingreep van jullie Heer, wanneer Hij de volkeren grijpt die onrechtvaardig zijn. Voorwaar, Zijn Greep is pijnlijk, hard. Waarlijk, daarin is zeker een Teken voor wie de Bestraffing van het Hiernamaals vreest. Dat is een Dag waarop de mensen verzameld worden en dat is een Dag waarop getuigd zal worden.”
(Soerat Hoed: 102-103)

Een zonde kan door de dienaar als klein worden beschouwd, maar groot zijn bij Allah . Zoals Allah ons te kennen geeft:

“En jullie dachten dat het iets kleins was, maar het is bij Allah geweldig.”
(Soerat an-Noer: 15..

Moge dit je inshallah helpen oegtie..

Salaam wa aleikoem

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6