Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : cursus koken

Pagina's : [1] 2

LZN
14-11-2002, 12:38

Salam Allemaal Het is me erg opgevallen dat veel meiden niet kunnen koken. Als ik een tip mag geven, als je moeder kookt dan moet je erbij staan en kijken hoe ze het doet. En dan zelf proberen, het zal ongetwijfeld de eerste keer niet zo goed gaan, maar we moeten het allemaal leren. Ik heb het mij ook op die manier zelf aangeleerd Ik ga ook een paar lekkere recepten voor jullie plaatsen Groeten Samira.

hamin
14-11-2002, 18:02
leren koken moet van thuis af gebeuren als een man zijnde kook ik beter dan een vrouw durf ik wel te zeggen .{neem me niet kwalijk ik wil niemand aanvallen of beledigen }

boussa
15-11-2002, 10:42
Thanks voor alle recepten, ga je morgen uitproberen!! Ga ze maken voor mijn man, ben zelf Nederlandse en man is een Marokkaanse Nederlander. Zijn familie woont allemaal nog in MAROKKO, dus ik zal het toch echt mezelf moeten aanleren!!! Dat gaat vast lukken Insha'allah!! gr. Boussa

Tariffesht
15-11-2002, 12:04
Het klinkt allemaal zo lekker, heerlijk, ga zo door... Ik kopieƫr ze allemaal en hoop in het weekend te gaan bakken.

sisa81
19-11-2002, 09:29

hallo lalaaSamira, Heb je ook het recept van die lekkere marokkaanse rijstsalade met mais en allerlei soorten groenten er omheen en mayonaise. Ik ben al een tijdje opzoek naar dit recept, zou je hem vandaag hier kunnen zetten. Heeeeeeeel erg bedankt.

LaLa_Zohra
19-11-2002, 10:11
Wat is Kardemom????????????

sisa81
19-11-2002, 15:06
lalaaSamira Ik weet niet hoe je die aardappelsalade maakt, kun je mij helpen. bedankt

NajatS
19-11-2002, 15:12
wie weet hier wat kardemom is? het staat bij die zoete broodjes dus dat vroeg ik me voordat ik dat ga maken. bedankt.

Dida
19-11-2002, 17:24
Origineel gepost door lalaaS@mir@ Appeltaart Ingredienten: 500 gram bloem wat zout suiker 1 ei ca. 250 gram boter scheutje melk 3-4 appels (bij voorkeur zure/zurige en wat stevigere appels) (evt.) geraspte citroenschil wat citroensap rozijnen kaneelpoeder heel klein beetje rum (evt.) kruidnagel Bereiding: Circa 500 gram bloem, wat zout, lepel suiker, eitje, flink veel (ca 250 gr) boter of voor de pietlutten margarine, lauw of gesmolten, scheutje melk. Kneden tot stevig aanvoelend deeg, eventueel wat meer melk toevoegen. Afkoelen in koelkast. + Het is ook heel lekker om een citroenschil (in geraspte vorm:-) door het deeg te doen. 3-4 appels schillen, boren, halveren, en meteen met citroensap insmeren tegen het verkleuren. De schillen met heel weinig water opzetten, na 10 min zeven. De andere appels in kleine stukken snijden en aan moes toevoegen. Plus rozijnen, kaneelpoeder, suiker, heel klein beetje rum, evt. kruidnagel. Opzetten, ca 10 min, maar opgepast: geen dunne moes maar grove, er moeten nog steeds appelstukken inzitten. Vorm invetten, laag deeg erin, dikke moes, versieren met platte repen deeg. In flink hete oven totdat bovenkant bruin is.Een beetje laag in de oven zodat de bodem gaar wordt. Op laatst nog insmeren met mengsel van water, veel suiker, en kaneel. Voor de gevorderden: maak wat grove moes en vul een laagje in de vorm. Snijd 4 halve appels in dunne plakjes (niet in dwarsrichting) en leg deze op het moes. Een beetje scheef aandrukken geeft, na insmering met water/suiker/kaneel mengsel, een mooi uiterlijk Rum??????????

moiself
25-11-2002, 13:30
tarifitgirl,ik ken nog een paar salades zet ze er vandeweek op

moiself
26-11-2002, 02:39
nou hier komt er alvast eentjeik hoop dat het wat is salade met zalm 100gramrijst 2grote kruimige aardappels 75gram kant en klare zalmsalade 1 eetlepel azijn 1 krop sla 5 radijsjes 250 gerookte zalm 1eetlepelcocktailsaus of mayonaise kook de rijst en de aardappels gaar,pureer de aardappels en meng die met de rijst in een kom .meng ook de zalm salade en de azijn.roer beide mengsels door elkaar.was de sla en verdeel de blaadjes over een grote schaal.verdeel hier de zalmsalade over.maak van de radijsjes kroontjes en versier de bord hiermee.snijd de gerookte zalm en verdeel die over de salade.garneer met de mayo of cocktailsaus door het bv in kleine kersen tomaatjes die je door tweeen in kroontjes snijdten vult met de mayo of cocktailsaus.je kan het bv ook nog met eieren versieren of iets anders.

freedom23
15-12-2002, 15:41
Origineel gepost door hamin leren koken moet van thuis af gebeuren als een man zijnde kook ik beter dan een vrouw durf ik wel te zeggen .{neem me niet kwalijk ik wil niemand aanvallen of beledigen } Ik vind het heerlijk als mannen koken. Mijn vriend kookt ook heel veel. Er is niks zo sexy als een man in de keuken ;)

xxxxxx
10-02-2003, 16:14

maar goed meid ga zo door met lekkere recepten door te gevn!!! echt kasse van je hoor! mijn comlimenten!!! :) ;)

Nilu
14-11-2009, 17:00
een oude topic maar wel met lekkere recepten :likje:

Pagina's : [1] 2