Bekijk volle/desktop versie : Stelling: relatie om iemand beter te leren kennen verkleint kans op scheidingen



Pagina's : [1] 2 3 4

29-07-2009, 00:00
Beste mensen van M.nl (graag alleen de wat serieuzere mensen)

Denk je dat de kans op een scheiding (na de huwelijk) verkleint word als je al een relatie met hem hebt gehad om hem beter te leren kennen?

29-07-2009, 00:03


nee, dat denk ik niet. Een persoon leer je pas kennen als je samen onder een dak woont.

29-07-2009, 00:07
En eerst samenwonen dan? verkleint dat de kans op scheiden?

29-07-2009, 00:08

Citaat door NigellaSativa:
En eerst samenwonen dan? verkleint dat de kans op scheiden?


haha nou, als je al samen gaat wonen, is het niet meer nodig om nog te trouwen, wel?

29-07-2009, 00:10


ik persoonlijk vind dat je melkaars normen en waarde wel eerst zou moeten kennen voor je een huwelijk in gaat stappen.
maar dan bij mij zou ik het geen echte realatie noemen, want hij zal niets van me krijgen... het is alleen om melkaar wat beter te leren kennen.
wat hij van me verwacht, wat hij wilt en zijn fam enz. maar voor de rest is het niet echt van een jaar of langer..

binnen 4 maanden wordt het dan wel hoog tijd om me hand te komen vragen.
mijn mening..

29-07-2009, 00:10

Citaat door NigellaSativa:
Beste mensen van M.nl (graag alleen de wat serieuzere mensen)

Denk je dat de kans op een scheiding (na de huwelijk) verkleint word als je al een relatie met hem hebt gehad om hem beter te leren kennen?


Het is in elk geval wel een goede manier om wat meer zekerheid te krijgen in of die persoon wel de ware is. Maar verder blijft het ook een gok om te trouwen. In huwelijk moet je ook niet zo snel gaan moeilijk doen om een conflict want volgens my scheiden mensen tegenwoordig zo snel om de kleinste dingen.

29-07-2009, 00:11
Verschilt per koppel/persoon.

29-07-2009, 00:11

Citaat door ILI_Amazigh:
Het is in elk geval wel een goede manier om wat meer zekerheid te krijgen in of die persoon wel de ware is. Maar verder blijft het ook een gok om te trouwen. In huwelijk moet je ook niet zo snel gaan moeilijk doen om een conflict want volgens my scheiden mensen tegenwoordig zo snel om de kleinste dingen.




Idd.

29-07-2009, 00:12

Citaat door ILI_Amazigh:
Het is in elk geval wel een goede manier om wat meer zekerheid te krijgen in of die persoon wel de ware is. Maar verder blijft het ook een gok om te trouwen. In huwelijk moet je ook niet zo snel gaan moeilijk doen om een conflict want volgens my scheiden mensen tegenwoordig zo snel om de kleinste dingen.



Ben ik het helemaal mee eens

29-07-2009, 00:13
Hoeft niet. Statistieken bewijzen dat vele pas getrouwde al snel uit elkaar gaan en dat terwijl ze jaren ervoor een relatie hadden.

Als je een succes huwelijk wilt dan hoor je je voorouders als voorbeeld te nemen. Geen liefde, geen relaties. Gewoon een meid trouwen die beschikbaar is en je hoort niks van elkaar te eisen zolang de omgang met elkaar goed verloopt.

Dat zijn huwelijken die doorgaan tot je sterft.

29-07-2009, 00:13

Citaat door ILI_Amazigh:
Het is in elk geval wel een goede manier om wat meer zekerheid te krijgen in of die persoon wel de ware is. Maar verder blijft het ook een gok om te trouwen. In huwelijk moet je ook niet zo snel gaan moeilijk doen om een conflict want volgens my scheiden mensen tegenwoordig zo snel om de kleinste dingen.


gelijk heb je. Als ik zie hoeveel scheidingen er om me heen plaatsvinden om onzinnige redenen, word ik er zelf ook bang van..

29-07-2009, 00:14
Allahoe A3lam, dat kun je niet weten noch voorspellen. Het enige wat ik er over kan zeggen is dat het niet gezegend wordt en dat het haram is. En in mijn ogen versterkt een relatie helemaal niets omdat je pas echt leert kennen wanneer je onder 1 dak leeft.

29-07-2009, 00:17



Citaat door el_cid:
Hoeft niet. Statistieken bewijzen dat vele pas getrouwde al snel uit elkaar gaan en dat terwijl ze jaren ervoor een relatie hadden.

Als je een succes huwelijk wilt dan hoor je je voorouders als voorbeeld te nemen. Geen liefde, geen relaties. Gewoon een meid trouwen die beschikbaar is en je hoort niks van elkaar te eisen zolang de omgang met elkaar goed verloopt.

Dat zijn huwelijken die doorgaan tot je sterft.



Ik ben het deels met je eens. Ik denk dat relaties ook niks bijdragen aan een huwelijk, maar wat liefde betreft lijkt het mij wel aangenamer om wat te voelen voor een persoon.. Ik bedoel maar, er bestaat ook nog een kans dat je nooit iets voor een persoon zult voelen nadat je getrouwd bent.

29-07-2009, 00:18

Citaat door insan:
gelijk heb je. Als ik zie hoeveel scheidingen er om me heen plaatsvinden om onzinnige redenen, word ik er zelf ook bang van..


Dat hele liberale denken is allemaal onzin. Kijk maar naar je ouders bijvoorbeeld. Die zijn toch ook op de ouderwets emanier bij elkaar gekomen. En volgens my gaat dat in de meeste gevallen gewoon goed.
Discussies blijf je houden maar dat scheiden schijnt iets te zijn dat je moet meemaken in je leven

29-07-2009, 00:20

Citaat door insan:
Ik ben het deels met je eens. Ik denk dat relaties ook niks bijdragen aan een huwelijk, maar wat liefde betreft lijkt het mij wel aangenamer om wat te voelen voor een persoon.. Ik bedoel maar, er bestaat ook nog een kans dat je nooit iets voor een persoon zult voelen nadat je getrouwd bent.


Als je samen onder een dak woont en kinderen opvoed dan raak je natuurlijk gehecht aan elkaar, dus je geeft vervolgens om elkaar, maar of je vlinders in je buik zal krijgen dat verschilt per persoon.

Pagina's : [1] 2 3 4