Bekijk volle/desktop versie : Zou je eerlijk zijn, niks zeggen of liegen?



Pagina's : [1] 2

26-07-2009, 23:30
stel je voor er komt iemand bij jou informatie vragen over een vriend(in) omdat de persoon graag wil trouwen en wat informatie hoopt te krijgen. Nu weet jij dat die persoon totaal niet toe is een een huwelijk.
omdat die persoon niet serieus is, uitgaat, drinkt, rookt, blowt en ga zo maar verder!

Zou je eerlijk zijn en alles vertellen, dat de persoon er niet aan toe is of zou je zwijgen en niks zeggen wetende dat het huwlijk dan geen stand zou houden? !

26-07-2009, 23:32


ik zou hem in een pijnlijk manier helpen ze ballen weer terug te vinden, zodat ze samen verder opzoek kunnen naar antwoord.

26-07-2009, 23:32
Als eerst zou ik niets zeggen aangezien het niet voor mij toegestaan is.

Ten tweede hij moet gewoon recht streeks naar de ouders gaan en daarna salaat Istighar bidden en Allaah zal diegene leiden inschAllaah.

26-07-2009, 23:34

Citaat door hayatie:
Als eerst zou ik niets zeggen aangezien het niet voor mij toegestaan is.

Ten tweede hij moet gewoon recht streeks naar de ouders gaan en daarna salaat Istighar bidden en Allaah zal diegene leiden inschAllaah.


Zuster, wat bedoel jij met istighar gebed? wil je zeggen dat het hem toe lijd om een goede keuze te maken?

26-07-2009, 23:37


Ik zal diegene door verwijzen naar de desbetreffende persoon...

26-07-2009, 23:41

Citaat door rijnbaan:
je gaat niet alles uitgebreid vertellen en zo de aandacht vestigen op iemands zonden, maar je gaat wel duidelijk maken dat volgens jou diegene er niet klaar voor is, omdat dat volgens jou beter is voor beiden


als het je beste vriend is?


Citaat door Nassira4you:
Ik zal diegene door verwijzen naar de desbetreffende persoon...


ze komt juist aan jouw vragen, omdat ze weet dat je betrouwbaar bent?

26-07-2009, 23:43

Citaat door ra_bo:


ze komt juist aan jouw vragen, omdat ze weet dat je betrouwbaar bent?


Dan is dit het meest betrouwbare antwoord die ik haar of hem kan geven...

26-07-2009, 23:45
de waarheid zeggen !

26-07-2009, 23:47

Citaat door rijnbaan:
tuurlijk, des te meer reden dat te doen


je beste vriend wil trouwen. Nu komt die meid dus bij jou en wil graag weten wat voor jongen je vriend is! En eigenlijk is hij nog niet klaar voor het huwelijk, zou jij dit eerlijk tegen die meid zeggen!



Citaat door mocro__girl:
de waarheid zeggen !


okey!

26-07-2009, 23:48

Citaat door Nassira4you:
Dan is dit het meest betrouwbare antwoord die ik haar of hem kan geven...


en als je weet dat die desbetreffende persoon zou liegen!

26-07-2009, 23:48
ik zou niks zegge. Ik ga geen huwelijk verpesten.

26-07-2009, 23:49
jij bent zo n persoon die de hele dag zit te bedenken wat voor topic hij kan openen op m.nl hahahahaha dat zie ik aan je topics..

26-07-2009, 23:50


Allah s.w.t bepaalt niet jij
dus als jij denkt dat het niet gaat werken moet je dat voor je houden
Zelfs al zie je iets slechts bij iemand moet je doen alsof je het niet hebt gezien
een zonde is tussen een persoon en Allah s.w.t

26-07-2009, 23:53

Citaat door ra_bo:
en als je weet dat die desbetreffende persoon zou liegen!



Dat is niet aan mij, ik zou die desbetreffende persoon er op aan spreken, maar verder dan dat wil ik me er niet mee bemoeien.

27-07-2009, 00:02

Citaat door daqka:
jij bent zo n persoon die de hele dag zit te bedenken wat voor topic hij kan openen op m.nl hahahahaha dat zie ik aan je topics..


heb wel beter dingen te doen overdag


Citaat door Miss_Rwinaa:
ik zou niks zegge. Ik ga geen huwelijk verpesten.


okey

Pagina's : [1] 2