Bekijk volle/desktop versie : De heilige cultuur



26-07-2009, 19:42
Antropologie, oftewel cultuur. Waar ik me nogal eens negatief over uitlaat. Waar ik anderen mee irriteer omdat ik cultuur koppig blijf verwarren met het door mij zo verafschuwde verschijnsel religie. Terwijl cultuur echt alleen maar vriendelijkheid en schoonheid en gezellige sfeer uitstraalt. Kleurige klederdrachten en rijke decoraties en exotische gebruiken en gedragspatronen, ‘zo heel eigen aan bepaalde volken.’ Zo’n voorbeeld ook, voor de cultureel verarmde westerse mens.

Een in Arizona gevestigde familie van Liberiaanse oorsprong pakte op voorbeeldig traditionele wijze uit. Of het met veel of met weinig sprookjesachtig mooie rituelen gepaard ging weet ik niet, maar het Verstotingsevenement was in elk geval typerend. De verstoting en onterving van hun dochter. Die haar kuisheid vergooide aan mannen. Iets gedetailleerder; aan vier tegelijk. Mede-Liberianen tussen de 9 en 14 jaar. De ontaarde in kwestie is 8 jaar.

Wilt u dit even correct interpreteren, alstublieft? Een heel gezin gedompeld in leed. Omdat een van geboorte onrein schepsel van 8 jaar schijt had aan zoiets hoogstaands als de familie eer, rot maar op, pappa erkent jou niet langer en mamma heeft jou nooit gebaard.

Een kind van 8 jaar heeft een naar een ander land meegenomen streekgewoonte, een stukje folklore, een ethnisch gedragspatroon onherstelbaar geschonden en daarmee de naam van haar familie.
Iemand als ik schreeuwt dan meteen wilderiaans dat ‘zulke’ ouders verwijzen naar de morele principes en wetten van een verzinsel als Allah of welke bushi-bushi bosgeest zich dan ook als een lintworm in hun hersens heeft genesteld. Fout van mij. Zij handelen vanuit hun cultuur. In de media en op fatsoenlijke discussiefora wordt keer op keer benadrukt dat dit niets te maken heeft met geloofskwestie. Zoals Arabische bloedwraak ook NIETS met de Islam te maken heeft. Nou ja, niets met de echte Islam.

De Liberiaanse familie werd in elk geval op de culturele wenken bediend: de jeugdige snol bezoedelt niet langer haar ouderlijk huis want de kinderbescherming heeft zich over haar ontfermd. Inmiddels zijn haar bloedverwanten door een verontwaardigd Amerika min of meer tot personae non gratae verklaard, maar wees er zeker van dat dit van Liberiaanse zijde met evenveel verontwaardiging beantwoord zal worden.
Gelukkig zijn er nog landen als Nederland waar ze van harte welkom zijn, met hun mooie, exotische, kleurrijke cultuur. In Nederland, waar fatsoenlijke christenen en islamieten niet alleen kerk en staat strikt gescheiden houden, maar ook religie en cultuur. Zo jammer dat ik dat maar niet wil geloven.

http://www.lucaswashier.nl/?p=8383
http://www.telegraaf.nl/buitenland/4475553/__Tieners_verkrachten_8-jarige__.html?p=7,2

26-07-2009, 19:56


Jezus zei:

alle geboden en de wet vinden vevulling in dit gebod: heb je naaste lief als jezelf

eer heeft niets te maken met een heilig leven.

Jezus de heilige zoon van god, tevens profeet, maar is veel meer dan een profeet.
Jezus zei tegen een blinde man die hij juist genezen had: je spreekt met de zoon van god en kijkt naar hem

Jezus heeft vele keren verteld dat HIJ de zoon van God was, die in de wereld kwam om de overtredingen en wetteloosheid van mensen te vergeven

Zo kan een meisje dat haar eer heeft weggegooid, weer terugkomen bij JEzus.

Jezus heeft dat meisje lief, ook al heeft ze gezondigd.

eigenlijk is het ook goed dat dit meisje haar familie kwijtraakt: hoe liefdeloos zij zijn, dat ze hun eigen dochter zelfs wegdoen, omdat hun trotse valse eer belangrijker voor hen is, dat traditie voor hen belangrijker is dan LIEFDe voor hun dochter.....zulke mensen zijn volgens de BIJBEL levend dood. Je leest het goed: levende doden

JEzus sprak tegen een man die HEm niet wilde volgen omdat hij eerst voor zijn zieke vader moest zorgen:

Jezus sprak: laat de doden hun doden begraven.

Deze familie leeft lichamelijk, maat geestelijk zijn ze alllang dood, omdat ze Jezus liefde niet kennen, die alle valse en trotse eer ver te boven gaat

Op een dag zal de familie (als ze zich niet tot Jezus, die de waarheid in EIgen Persoon is) in de hel opkijken, en spijt hebben van hun afschuwelijke daad om hun dochter te verstoten in liefdeloosheid

Door dit te doen hebben ze hun harten verhard, en zijn verkild omdat de leugen ingang heeft gekregen in hun zielen

Jezus spreekt: Ik ben de WEG, de Waarheid en het Leven.

Jezus alleen is de weg naar de eeuwigheid. Mohamed heeft valse beloften gemaakt over een vals paradijs, en deze man kan je niet redden, is niet voor jouw gestorven, en geeft helemaal niets om je. allah geeft ook helemaal niets om je, want het is niet de ware god.

Jezus heeft de ware god laten zien, Jezus IS de ware god in mensengedaante. In de Oude geschriften is voorspelt dat God in de wereld zou komen in de gedaane van een mens, dat deze Mens zich tot IN De DOOD zou laten vernederen, en zou opstaan uit de dood, zodat hij heeft laten zien dat Hij alleen de zoon van god is. Mohamed kan je niet redden, want hij is in zijn zonden gestorven, omdat hij jezus niet eeft erkent als zoon van god die in de wereld is gekomen om licht en waarheid te brengen