Bekijk volle/desktop versie : Vraagje aan moeders.. kids van 2jaar en ouder!



25-07-2009, 21:38
Moeders,

Kan je aangeven wat je kindje allemaal eet op een dag?
Bijv. hoeveel sneetjes brood,fruit, en andere dingen??

Ga je met je kindje aan tafel zitten .. of laat je hem/haar zelf eten, en ga jij dan door met je andere dingen?

Hoe speel jij met je kindje? Wat doen jullie?
Puzzelen of met blokjes spelen?

Graag zou ik dat willen weten.. van jullie.

Ik ben zelf moeder van een zoon van 2 jaar en 2 mnd.

25-07-2009, 21:48


Mijn zoon is nu 3. en 1maand.

Hij eet sochtend nog heel vaak pap uit een bordje. Ander twee sneetjes bruin brood met boter en smeerkaas of stroop. Drink water erbij, koude melk wilt hij niet en sap wil ik neit zo vroeg geve

Wan hij thuis is geef ik hem dan rond tienen een appel banaan en druifjes, of wat ik aan fruit in huis heb, hij mag pas een snoepje of beetje chips als hij alle fruit op heef.t

Rond half een soep, boterhammen of poffertjes, niet te zwaar.

Tussendoor eet hij vaak stengels met la vacha kirie, die doosjes, af en toe een kinderbueno of iets anders zoets.

Avond, is hij erg moeilijk in. Eet niet alles mee. Nasi pasta;s soepen eet hij wel mee. Als ik marmita maak dan pik er wat aardappenen en groenten uit. Als ik pittig gekookt heb maak ik puree of gekookte groenten voor hem met meestal kefta, wilt geen kip of vis. Of ik moet het erdoorheen prakken.

Na het eten een bordje yogert en dan gaa thij alweer bijna slapen.

25-07-2009, 21:48
Mijn dochter is 2 en 5 maanden. Op dit moment eet ze veel te weinig, maar gayr.

Normaal eet ze bij haar ontbijt een boterham met een bekertje melk.
tussendoor: bakje fruit of crackertjes met smeerkaas en wat limo
lunch: 1 tot 1 1/2 boterham, tosti, maar vaak ook een kommetje soep met een boterham (geef haar vaak bij de lunch wat rauwkost of appelmoes extra)meestal bekertje melk
tussendoor: yoghurt, vla of koekje en wat te drinken
avondmaal: ze eet meestal mee. Maar als ik weet dat ze iets niet lust, kook ik apart voor haar. Aardappeltjes, groenten en stukje vlees/vis.

Ze eet over het algemeen beter wanneer me met z'n allen aan tafel zitten. Dat lukt niet altijd, maar over het algemeen wel alhamdoulilah.

Verder houdt ze van puzzelen, torentjes bouwen, tekenen/kleuren en verven. Vooral met vingerverf lekker met de handjes kliederen. Dat soort dingen doen we meestal wel samen.

En niet te vergeten voorlezen! Ze is nu al een boekenwurm en kan nog niet eens lezen. Ze onthoudt de vehaaltjes die ik heb voorgelzen en "leest" ze daarna zelf. Heel leuk!

25-07-2009, 21:49
Oja, meesta in de ochtend speelt hij zelf, of mag hij een dvd kijken. Als de baby slaapt ga ik met hem tellen, en oefenen met bijv liedjes of iets anders. Help hem met puzzelen knutselen of een spelletje spelen.

25-07-2009, 21:50


Oja, rond de twee jaar zijn bijna alleeeee kinderen slechte eters, vorig jaar zomer had hij me grijs gemaakt. Hij at alleen frietjes of dronk warme melk

25-07-2009, 21:52

Citaat door BosseBol:
Oja, rond de twee jaar zijn bijna alleeeee kinderen slechte eters, vorig jaar zomer had hij me grijs gemaakt. Hij at alleen frietjes of dronk warme melk



Ja het zal de leeftijd wel zijn. Wordt er op het moment ook helemaal kierewiet van. Enige waar ze het over heeft is ijs en als ik nee zeg, je moet echt eten! zegt ze; cracker? pfff

25-07-2009, 21:54
Ja wollah, het maakt mij zo onzeker..
Ik weet soms echt niet wat ik met hem aanmoet!
Ja dan heb je nog je familie... ohhh wat is hij dun geworden.. geef je hem wel eten, JAH ik geef wel.
Het gaat echt zo moeilijk..

Daarom heb ik deze topic geopend.. om een idee te krijgen wat ..jullie dagindeling is.

Mijn zoontje wil ook bijna niet alleen spelen.. hij wil samen spelen.
Maar het is toch ook goed voor zijn ontwikkeling om alleen te spelen..

25-07-2009, 22:01

Citaat door OumMJ:
Ja wollah, het maakt mij zo onzeker..
Ik weet soms echt niet wat ik met hem aanmoet!
Ja dan heb je nog je familie... ohhh wat is hij dun geworden.. geef je hem wel eten, JAH ik geef wel.
Het gaat echt zo moeilijk..

Daarom heb ik deze topic geopend.. om een idee te krijgen wat ..jullie dagindeling is.

Mijn zoontje wil ook bijna niet alleen spelen.. hij wil samen spelen.
Maar het is toch ook goed voor zijn ontwikkeling om alleen te spelen..


Het komt wel goed inshaAllah! De mijne heeft ook zo haar periodes, is erg lastig. Maar ze is gezond alhamdoulilah. Als jou jochie ook gezond is hoef je ook geen zorgen te maken.

Hij moet ook leren alleen te spelen en zichzelf te vermaken, dat is inderdaad goed voor de ontwikkeling. Maar soms moet je ze eerst even laten zien hoe ze moeten spelen. Wat ze bijv met zo'n puzzel aanmoeten of hoe ze een torentje moeten bouwen, anders is er voor veel kids niets aan.

26-07-2009, 13:43
up up nog meer mama's???

26-07-2009, 15:16


smorgens is het altijd een kom honny pofs.
met meestal een broodje en als alles op i smag hij pas drinken van mij hij mag kiezen tussen thee, melk of jus d'orange

en tussendoor eet hij veel appels ( weet niet of dat trouwens slecht is )
hij eet er 2 wil geen andere fruit ...

en voor dat hij zijn dutje doet geef ik hem van die pasta die kleine rondjes met melk een klein bordje.

als adam wakker is en dat is meestal rond een uur of 3
dan krijgt hij niets tot zijn vader thuis is rond een uur of 4 a 5 uur

maar als hij echt nieyt kan wachten dan geef ik hem zijn bord

en na het eten eten mag hij iets lekkers uitkiezen

ijsje , koek , of een snoep

maar enkel als hij alles op heeft..


en rond een uur of 6 wil hij meestal een appel

ik ,probeer hem iets anders te geven



en rond een uur of of 19.00 gaat hij naar bed nu met vacanti peroide

mag hij langer oplijven tot 20.30





en nu met deze zwangerschap kan ik amper lopen en ben echt snel moe waardoor ik helaas niet met hem spelen
enkel lezen op de bank of in bed


en dat is in de middag wanneer zijn vader tyhuis komt


26-07-2009, 15:24
bossebol

mag ik je vragen hoe je het dpoet met 2 kleintjes

heb je moeilijkheden gekend
of ging het makelijk


ik zie nu dat adam best actief is dat overal naar toe rent en nergens of voor niemand bang is

en zeker niet luistert

vraag me af hoe ik het moet doen als de kleine er is inshallah


vertel eens hoe je het ervaren hebt

26-07-2009, 15:32
mijn zoontje van 2 jaar eet erg weinig...ik bied hem zoveel verschillende maatlijden aan..zucht. In de ochtend eet hij met moeite een halve boterham met een beetje melk. voor de rest van de dag; appeltje soms, vla, tortilla, zelfgemaakte pizza ( alleen kaas en tomaat) dat was het..elhmd komt wel als ie ouder is. ZMaak me nie terg druk.

is de leeftijd

26-07-2009, 16:20


ik kan nog niet spreken mijn kidn is jongers dan 2 jaar