Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met ander?



16-05-2004, 18:43
Is het mogelijk voor een Moslim(a) om te trouwen met een Christelijke man of vrouw of een man of vrouw met een andere geloof zoals het Hindoeisme? Zo ja, waarom wel? Zo nee, waarom niet?

16-05-2004, 19:02



Citaat:
Origineel gepost door NeshWaha
Nee, het mag niet, en dat omdat het zo in de Qoran en Soennah staat. Als moslim dien je genoegen te nemen met het wooord van Allah SWT, dus als iets niet mag dan accepteer je dat.

Ik heb helaas geen bron voor je, maar reken op mijn broeders en zusters :d (pleaaaase)
Heb je daliel voor deze uitspraak..?!
Als ik het goed lees, zeg je dat een moslim (man) niet mag trouwen met iets anders dan een moslima..?!

Daliel, daliel aub..

16-05-2004, 19:20

Citaat:
Origineel gepost door NeshWaha
Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim. "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).

Een moslim-vrouw die met een ongelovige trouwt behoort tot degenen die overspel plegen, omdat ze niet met een niet-moslimman mag trouwen. Hoevelen zijn in dezelfde put gevallen, wanneer ze kinderen krijgen dan komen de problemen. De man wil de kinderen niet-islamitisch opvoeden en wil niks hebben van de islam en de vrouw wil dat haar kinderen als moslims worden opgevoed. Naast dit ook bestaan er ook vele verschillen tussen een moslim en een ongelovige.
bron: al-islaam.com
Dus een man wel oegtie..?

16-05-2004, 19:27

Citaat:
Origineel gepost door Oempje
Dus een man wel oegtie..?
ze zegt dat ze geen daliel heeft. en ze vraagt aan ons of we dat hebben, dus waar zoek jij naar?


heb jij dalil? geef die dan aan haar. en die dalil heb jij wel, dus waar wacht je op?





haha

16-05-2004, 19:35


"...Op deze dag zijn alle goede (zaken) voor jullie toegestaan gemaakt, en het voedsel (geslachte dieren) van de Lieden van de Schrift is jullie toegestaan en jullie voedsel is hun toegestaan. (Toegestaan om mee te trouwen zijn: ) de eersbare vrouwen onder de gelovige vrouwen en de eerbare vrouwen onder de gelovige vrouwen en de eerbare vrouwen onder degenen die de Schrift vóór jullie gegeven is; indien jullie hun hun bruidschatten geven, in eerbaarheid handelend en niet in ontucht en neemt geen minaressen.."
(Al Maa'idah)

Imam al-Tabari said in his commentary on this verse:

“chaste women from the believers and chaste women from those who were given the Scripture” means, free woman among those whom have been given the Scripture, namely the Jews and Christians who believe in what is in the Tawraat (Torah) and Injeel (Gospel) from among the people who came before you, O believers in Muhammad, whether from among the Arabs or other people; you are permitted to marry them “when you have given their due Mahr (bridal-money given by the husband to his wife at the time of marriage)” which means, if you give to those whom you marry of your (Muslims&rsquo chaste women and their (Jews’ and Christians&rsquo chaste women their mahrs or dowries.”

(Tafseer al-Qurtubi, 6/104)


Maar voor de vrouwen is het niet toegestaan om Niet-Moslims te huwen..
Het bewijs hiervoor:

"..En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, tot dat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker veel beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie.."
(al Baqarah 221)


16-05-2004, 19:37

Citaat:
Origineel gepost door SamirTTarou
ze zegt dat ze geen daliel heeft. en ze vraagt aan ons of we dat hebben, dus waar zoek jij naar?


heb jij dalil? geef die dan aan haar. en die dalil heb jij wel, dus waar wacht je op?

haha
Boenja...!

16-05-2004, 19:54

Citaat:
Origineel gepost door Oempje
Boenja...!
ik wist wel dat je dalil had, en dan nog moeilijk doen...... jij moet een boenja krijgen, of een zerwata

17-05-2004, 09:45
Mensen, ik begrijp de woorden niet. Sorry! Wat betekenen, Dalil/Daliel, boenja, zerwata en oegtie??? Explain to me please!

17-05-2004, 09:51

Citaat:
Origineel gepost door Syrounda
Mensen, ik begrijp de woorden niet. Sorry! Wat betekenen, Dalil/Daliel, boenja, zerwata en oegtie??? Explain to me please!


Wa Alaikoem Asalaam


Dalil= Bron... vanuit de Quran of uit de betrouwbare Ahadith van de Profeet Mohammed Salla Allahu 'alaihi wa salem


De rest is overbodig

Boenja = een dreun

Oegtie = zuster

17-05-2004, 09:53
Hee bedankt he,
Alles word me al een stuk duidelijker. I love this site!