Bekijk volle/desktop versie : vraagje aan iedereen



16-05-2004, 12:38
SAlaam aleykoem ik heb een vraagje

ik zie om mij heen dat iedereen een geboorte feest geeft...maar is dit nu wel van de ons of is dit gewoon mee genomen van de westerse cultuur? nou inscha Allah kunnen jullie mij verder helpen

16-05-2004, 12:42


selaam7alikoem zuster

kijk de profgeet(Saws)heeft gezegt lijk niet op de andere dus geen moslims mensen

en de profeet(Saws)heeft ook gezegt: als iemand wordt geboren huil dan want hij of zij gaan elende meemaken op deze wereld en wanneer iemand doodgaat (overleed)lach dan wordt gelukkig want hij of zij gaat zijn heer ontmoeten en is van deze wereld af

snap je zuster

16-05-2004, 12:48
hemm nee niet echt achie, mag het dus niet of??

16-05-2004, 13:58
selaam7alikoem zuster

ik durf het niet te zeggen misschien geef ik je de verkeerd kennis

het beste is kijken wat de profeet saws heeft gedaan

18-05-2004, 00:32


jah ik begrijp je maakt niet uit


hemm heeft iemand anders dan misschien hadithe of dergelijke

18-05-2004, 13:07

Citaat:
Origineel gepost door oem_ismael
SAlaam aleykoem ik heb een vraagje

ik zie om mij heen dat iedereen een geboorte feest geeft...maar is dit nu wel van de ons of is dit gewoon mee genomen van de westerse cultuur? nou inscha Allah kunnen jullie mij verder helpen
Assalaam moe3alaikoem,

Alhamdoelilah wasslatoe wasslaam 3ala rasoelilah wab3d,

Het is toegestaan om een feest te geven, als er een kind wordt geboren.
In het arabisch noemt men het ''aqieqah''.

Ik zal insh Allah kijken of ik hier een bewijs voor kan vinden.

En Allah weet het beste.

19-05-2004, 11:29

Citaat:
Origineel gepost door geenbeltegoed
Assalaam moe3alaikoem,

Alhamdoelilah wasslatoe wasslaam 3ala rasoelilah wab3d,

Het is toegestaan om een feest te geven, als er een kind wordt geboren.
In het arabisch noemt men het ''aqieqah''.

Ik zal insh Allah kijken of ik hier een bewijs voor kan vinden.

En Allah weet het beste.
jahh dat zou ik fijn vinden.....inscha Allah

19-05-2004, 17:56

Citaat:
Origineel gepost door Al_islam
selaam7alikoem zuster

kijk de profgeet(Saws)heeft gezegt lijk niet op de andere dus geen moslims mensen

en de profeet(Saws)heeft ook gezegt: als iemand wordt geboren huil dan want hij of zij gaan elende meemaken op deze wereld en wanneer iemand doodgaat (overleed)lach dan wordt gelukkig want hij of zij gaat zijn heer ontmoeten en is van deze wereld af

snap je zuster
wa 3aleikomo salam,

Kunt u mij de overleveraar geven?

Baraka lahu fiek.

20-05-2004, 12:09

Citaat:
Origineel gepost door SuperSalima
Het vieren van een geboorte en je blijdschap van deze delen met anderen heeft niets te maken met 't overnemen van westerse cultuur.
Ook in de Islam is 't toegestaan om een geboorte te vieren en dit vieren door middel van eten delen met familie en naasten.
heb je een hadithe oegtie?

20-05-2004, 14:42
salam, Natuurlijk is het toegestaan om een geboorte feest te geven, je moet toch ook een schaap kopen om dat kind een naam te geven, je bent ook blij met wat je van allah hebt gekregen. wat bij ons niet mag is verjaardag.

20-05-2004, 15:39
hemm iedereen heeft wel een maning maar niemand heeft bewijzen ik zou toch liever bewijzen willen zien inscha Allah