Bekijk volle/desktop versie : *De Islamboeken KoopHoekje*



Pagina's : [1] 2 3 4

22-07-2009, 19:39
Salamou Alaykoum allemaal,

Voor degenen die een boek te koop hebben. Voor degenen die een boek willen verkopen. Hier ben je juist!

Vermeld er duidelijk bij de titel van het boek, de schrijver en de prijs. Nog beter is een korte beschrijving van het boek.

Suc6 en moge Allah ons Bijstaan in onze Kennis.

Mijn lijst komt er aan, insha Allah.

NB: hou deze topic NETJES.

Wa'Alaykoum salaam,

M_M

23-07-2009, 12:13


Mag ik hier ook Arabischtalige Islamboeken plaatsen ?

23-07-2009, 12:16
ik wil zo graaag boeken kopen heb er nou al 2 via internet bestelt maar het is nog lang niet genoeg

upup!

23-07-2009, 12:29
Dan zal ik hier een aantal boeken plaatsen die ik in de verkoop heb:

Titel: Al-Imam Al-Albani, Dourous wa Mawaqif wa 3Ibar
Auteur: 3Abdul-3Aziz as-Sadhaan
Voorwoord: 3Abdullah bin 3Aqiel
Uitgeverij: Dar at-Tawhid

Beschrijving: Een beschrijving van het leven en de werken van al-Imam al-Albani (rahimahullah).

Prijs: 10 euro

-------

Titel: Fath al-Haqq al-Moubeen fi 3Ilaaj as-Sar3 was-Sihr wal-3Ain
Auteur: 3Abdullah at-Tayyar & Samee al-Moubarak
Voorwoord: 3Abdul-3Aziz bin Baz
Uitgeverij: Dar al-Watan

Beschrijving: Over het genezen van magie en tovenarij e.d.

Prijs: 10 euro

------

Geinteresseerd? Stuur een PM.

23-07-2009, 13:19



Citaat door Boekenverkoper:
Dan zal ik hier een aantal boeken plaatsen die ik in de verkoop heb:

Titel: Al-Imam Al-Albani, Dourous wa Mawaqif wa 3Ibar
Auteur: 3Abdul-3Aziz as-Sadhaan
Voorwoord: 3Abdullah bin 3Aqiel
Uitgeverij: Dar at-Tawhid

Beschrijving: Een beschrijving van het leven en de werken van al-Imam al-Albani (rahimahullah).

Prijs: 10 euro

-------

Titel: Fath al-Haqq al-Moubeen fi 3Ilaaj as-Sar3 was-Sihr wal-3Ain
Auteur: 3Abdullah at-Tayyar & Samee al-Moubarak
Voorwoord: 3Abdul-3Aziz bin Baz
Uitgeverij: Dar al-Watan

Beschrijving: Over het genezen van magie en tovenarij e.d.

Prijs: 10 euro

------

Geinteresseerd? Stuur een PM.




deze zijn arabisch toch ?

23-07-2009, 15:50

Citaat door NoOne:
deze zijn arabisch toch ?
Dat is correct.

Ik heb daarnaast nog een hele lijst boeken die ik verkoop (voornamelijk arabisch). Mocht iemand geinteresseerd zijn dan kan diegene mij een PM sturen.

23-07-2009, 18:46

Citaat door Boekenverkoper:
Mag ik hier ook Arabischtalige Islamboeken plaatsen ?


Ik zie dat je al bent begonnen, maar goed

Het mag in ieder geval

I.v.m verschillende afkomsten hier dacht ik dat Nederlandstalige boeken het goed zouden doen.

23-07-2009, 18:47
Mijn boekenlijst:

Remedie tegen Stress
De Genezing van Tovenarij en Het Boze Oog
Een Glimp van de Binnenkant van de Hel
Het handboek voor jonge moslims
Biografie van De Profeet Mohammed
Wees Niet Bedroefd
De moslimvrouw
Bepleit Nooit Onwetendheid
Het Paradijs
De Dag der Opstanding
De Fakkel God bestaat
Fiqh van Huwelijk en Bruiloft
De Fakkel 2 (Het gebroken kruis)
De Dood het graf en wat erna gebeurt
Een Glimp Op De Dwalende Groeperingen

23-07-2009, 18:49
Titel: Remedie tegen Stress
Auteur: Moh’ammed Saalih ‘Al-Moenaddjied
Uitgever: Momtazah

Beschrijving:
Het is een aard van dit leven dat mensen lijden aan zorgen en stress, omdat deze wereld de plaats is van ziekte, hardheid en leed.
Want onder de dingen die het Paradijs van deze wereld onderscheiden, is het feit dat daar geen sprake zal zijn van bezorgdheid of stress: “Daarin raakt hen geen vermoeidheid en zij worden daaruit niet verdreven.”
Soerat Al-Hidjr 15, aayah 48.

Vertaling: Oem Moh’ammed
Pagina’s: 75
Maat: 14 x 21,5 cm
ISBN: 2-930428-36-8 a

Prijs: € 5.00


23-07-2009, 18:50
Titel: De Genezing van Tovenarij en Het Boze Oog
Auteur: Shaykh Wahid Abdussalam Bali
Uitgever: Edition Almadina

Beschrijving:
Uit Koran en Authentieke Sunna
Jinn,demonen, duivels, tovenaars,magiers, waarzeggers het boze oog... Betovering, beheksing, satanische toverspreuken, rituelen offers en en duiveluitdrijving...Dit is de wereld van de tovenarij!

Het gaat om een mystieke wereld, een wereld van haat, pijn en lijden. Een wereld die weinig bekend is in zijn werkelijkheid, hoewel het een dagelijkse realiteit is. Tovenarij is een plaag die te veel mensen op verschillende manieren treft: chronische ziekten, migraine, slapeloosheid, sexuele problemen, liefde en haat, verscheurde gezinnen, krankzinnigheid en bezetenheid...

Dit boek wordt aan de moslimwereld voorgesteld als bescherming en als oplossing voor dit probleem, onder de vorm van een zowel theoretische als praktische gids. Deze studie maakt het mogelijk de tovenaar te ontmaskeren, zijn wandaden te onthullen en zijn tovenarij teniet te doen. In dat opzicht werden de meest bekende betoveringen behandeld, uitgelegd en gedetailleerd, met vermelding van de belangrijkste symptomen die we bij elke soort betovering terugvinden. Dit opent de deur van de genezing, de deur van de Ruqya volgens de Verheven Koran en de authentieke Sunna.

ISBN: 2-930428-27-9
Vertaling: Asiya Manzli
Maat 14x 21
Pagina's: 192

Prijs: € 5.00


23-07-2009, 18:50
Titel: Een Glimp van de Binnenkant van de Hel
Auteur: Sheikh 'Abdoerrah'maan 'Abdoelkhaaleq
Uitgever: Momtazah

Beschrijving:

In dit boekje is een beeld gegeven van de Hel en waarom Allah en Zijn bestraffing dienen te vrezen.

Korte Inhoud: Aan het begin van de weg: het Paradijs was het doel./ Waarom is zonde een ernstige misdaad?/ Islaam is de enige godsdienst die Allah accepteert van Zijn dienaren/ De aandacht in de Islaam voor aanbidding is heel groot/ Soorten en typen bestraffingen voor ongehoorzame gelovigen/ Ware gelovigen zijn in permanente angst voor de bestraffing van Allah, totdat zij het Paradijs binnentreden/De omschrijving van de Hel in de Qor'aan en de soennah/ In de Hel zijn alle oorzaken van de dood, maar er is geen dood!/ De grootste marteling in de Hel , is om er eeuwig te verblijven/ De dood is onvermijdelijk/

Vertaling: Aboe Yoesoef
Maat: 15x21
Pagina's: 178

Prijs: € 5.00


23-07-2009, 18:51
Titel: Het handboek voor jonge moslims
Auteur: Uitgeverij witte tulp

Beschrijving:
Dit boek, Het handboek voor jonge moslims (vragen en antwoorden), is geschreven als een soort richtlijn voor de jongeren.

Alle vragen over je geloof, je leven, de wereld en de Dag des oordeels worden met duidelijke voorbeelden beantwoord.
De schrijver heeft al zijn kennis voor ons op papier gezet. Wij hopen dat de jongeren veel informatie uit dit boek kunnen halen.

Voorbeelden van vragen die in dit boek beantwoord worden:

Waarom lijken mensen niet op elkaar
Waarom moeten mensen bidden
Wat gebeurt er op de dag des oordeels
Wie gaan er naar het Paradijs
Waarom moeten mensen bidden
en nog veel meer...

Vertaaler(s): Tugba Batar
Uitgeverij: witte tulp
Uitvoering: Paperback
ISBN: 9944-932-09-4
Pagina's: 112

Prijs: € 5.00


23-07-2009, 18:52


Titel: Biografie van De Profeet Mohammed
Auteur: Safioer- Rahman Al- Moebarakpoeri
Uitgever: Noer

Beschrijving:

Het zegel der profeetschap
Het complete levensverhaal van de Profeet Mohammed (Allah's zegenen vrede zij met hem)

ISBN: 90-5514-061-9
Vertaald door: A. Bennebas
Oorspronkelijke titel: Ar-Rahieq Al-Maktum
Maat: 17 x 24 cm
Pagina's 596

Prijs: € 10.00 (incl. verzendkosten)


23-07-2009, 18:53
Titel: Wees Niet Bedroefd
Auteur: Dr. ‘Aaidh Al-Qarni
Uitgever: Noer

Beschrijving:

Tegenwoordig leven moslims in een zware tijd waarin zij van alle mogelijke kanten met beproevingen bestookt worden. Daarom komt dit hartverwarmende boek dat geworteld is in de verordeningen van Allah, Azzawajall (de Verhevene), de Soenna en in de uitmuntende leiding en voorbeelden van de moslims die voor ons kwamen precies op tijd.

Wees niet bedroefd is voor iedereen (moslims en niet-moslims) een belangrijk boek. Het is zeer praktisch gericht om de wanhoop te bestrijden en door de uitermate bevredigende islamitische levensvisie te vervangen. Het laat de moderne lezer zien , hoe de islam ons leert om met de testen en beproevingen van deze wereld om te gaan. Dit boek bevat Qoer’aanverzen, uitspraken van de profeet Mohammed (Allah’s zegenen vrede zij met hem), van zijn Metgezellen en wijze mensen. Het bevat echter ook uitspraken van Westerse en Oosterse denkers en filosofen; uitspraken die met de waarheid overeenkomen. Dit boek, de cumulatie van diepe en doorwrochte gedachten, vertelt u bondig: “Wees gelukkig, in vrede, verheug u; en wees niet bedroefd.

Vertaling S Jansen
Maat 16 x 22 cm
Pagina’s 528

Prijs: € 10.00 (incl. verzendkosten)


23-07-2009, 18:54
Titel: De moslimvrouw
Auteur: Sheikh Abdul-Aziez ibn Abdillaah ibn Baaz en Sheikh Mohammad Ibn Saalih Al-Uthaimien
Vertaler(s): Um Houdhayfa Bendaoud
Uitgeverij: Ahl-ul-Hadith Publicaties
Uitvoering: hardcover
Pagina's: 359

Beschrijving:
"Antwoorden op vragen van de moslimvrouw"

Er bestaan veel misvattingen over de positie van de vrouw in de islam, meestal als gevolg van onduidelijkheid over koranvoorschriften en culturele tradities.

Met behulp van vragen die beantwoord worden door Sheikh Abdul-Aziez ibn Abdillaah ibn Baaz en Sheikh Mohammad Ibn Saalih Al-Uthaimien is het de bedoeling dat deze onduidelijkheid wordt weggenomen.

Er worden een scala aan onderwerpen besproken die onderverdeeld zijn onder de volgende hoofdstukken:

De aqiedah
Wetenschap
Rituele reinheid
De salaat
Het vasten
De zakaat
De hadj en de Umrah
Het huwelijk
Borstvoeding
De man-vrouw relatie
Scheiden
Menstruatie en kraambloeding
Iddah (voorgeschreven wachtperiode en de rouwperiode)
Begrafenissen
Zweren en het doen van plechtige beloften (nadhr)
De boetedoeningen voor verbroken eed
Misdrijven
Hidjaab, kleding en verfraaiing
Verschillende fataawa

Prijs: € 10.00 (incl.verzendkosten)


Pagina's : [1] 2 3 4