Bekijk volle/desktop versie : wijze uitspraken !!!



22-07-2009, 19:38
Wie het graf intreedt zonder voorbereiden met goede daden, is zoals iemand die het oceaan wilt oversteken zonder een boot”. (Abu bakr)

Kennis is niet wat je allemaal uit je hoofd hebt geleerd, maar kennis is datgene wat baat”.
(Imam Shafi).

Ik heb mensen ontmoet, in wiens ogen de wereld minder waarde had dan het stof waarop jullie lopen”. (Al Fudayl Ibn Iyaad).

Gierigheid en vrijgevigheid hebben niks te maken met hoeveel geld je hebt, maar met hoeveel hart je hebt”.




“Inteligentie is zoals een rivier, hoe dieper het is, hoe minder geluid het maakt”.

“Als je goed bent, wees dan beter”.

O mensen die achter de genietingen van het wereldse leven aanrennen! Verliefd worden op een vergankelijke schaduw is pure dwaasheid!” (Ibn Al Qayyim Al Jawzia).

“Als je voor Fajr (ochtend gebed) niet wakker wordt, wordt dan hellemaal niet wakker!” (Hamza Yusuf).

Als je de waarheid vertelt, dan hoef je niet na te denken over wat je gaat zeggen”. (Mark Twain).

De dood is maar eens, laat het dus op de weg van Allaah zijn”. (Abdullaah Azzam).

Ibn Alqayiem: het meest winstgevende in dit leven is dat je jezelf bezig houdt met datgene wat je zal plezieren in het volgende.

Hoe iemand speelt toont een deel van zijn karakter, hoe iemand verliest toont het helemaal.

Imaam Maalik heeft gezegd: "Kennis is om naar toe te komen, het komt niet naar jou."

Sheigh Ibn Tamiya zei: er is geen vers in de Quraan te vinden waarin iemand wordt geprezen om zijn afkomst en ook niet misprezen om zijn afkomst.


Ik vroeg de woning mij te berichten
Wat de dierbaren is overkomen
Ze zei mij: De mensen verbleven enkele dagen
Maar nu zijn zij waarlijk vertrokken
Ik vroeg: Waar kan ik hen vinden
En op welke plaats hebben zij zich opgehouden?
Ze zei: In de graven en bij Allah
Zij hebben aangetroffen wat zij verricht hebben









Khawfan wa Tama'an

O mijn Heer, laat ons behoren tot degene wiens doen, spreken en laten slechts voor U is. Verhef ons in rang en laat onze harten zich vol nederigheid, ontzag en vrees voor U onderwerpen.

22-07-2009, 19:47


Djazaaka Allahoe gairan!!