Bekijk volle/desktop versie : De Mooiste Woorden Van Het Heelal..



22-07-2009, 16:23
BismiAllah Irahman Irahiem..


Wat heb je aan een Heelal vol goud,als je Hart niet vervuld is met het liefde der waarheid. Wat heb je aan een wereld vol Diamanten als het Hart niet verwarmd wordt door zijn Licht. Wat voor waarde heeft een leven,die als een zijden decor opgesteld voor je staat,als je Zijn Liefde niet te pakken krijgt. Wat voor waarde hebben de mooiste woorden,als je bloed niet met Zijn Liefde door je aderen vloeit.

Diegene die ver van Hem is,is ook ver van het ware liefde, Diegene die ver van Hem is,is ook ver van het ware vriendschap. Stel dat het vandaag de dag van het Liefde is,wat voor een Moslim alle dagen moet zijn:Ik zou de mooiste Roos der Rozen langs mijn gebedstapijt leggen,en Hem een Heelal vol Liefde sturen,Als de eindeloze Golven in de oceanen,Als alle sterren in de Hemel,Als alle zandkorrels in het Heelal zou ik Hem mijn Liefde Gebeden en Groeten sturen met het schoonste Roos erbij.

Het Licht der Heelal Heb je je op een dag van het liefde Hem herinnerd,en een Roos geschonken aan Hem door langs je gebedstapijt te leggen,heb je kunnen zeggen met je Hart: Profeet der Profeten,Deze schoonste Roos schenk ik je toe,en zou ik Hem mijn eindeloze Liefde proberen te vertellen,en ik weet dat ik woorden tekort zou komen,en sluit ik mijn ogen en laat de mooiste woorden van het Heelal door mijn Hart naar Hem vloeien.

Hij leerde mij een mens te zijn,Hij leerde mij Allah Swt te kennen,Hij leerde mij niemand onrecht aan te doen,of slechte dingen te doen,en om zuiver en rein te blijven. Hij leerde mij mijn ouders Lief te hebben en te respecteren mijn hele leven lang,Eindeloze Liefde en groeten aan Hem, Jij hebt het mij allemaal geleerd Jij Jij hebt mij geleerd om een ander zelfs voor de grap niet te doen schrikken,niemand te kleineren,of niemand ten schande te doen,en dat iemand opjagen geen zicht is heb Jij mij geleerd,dat ik niemand mag vervloeken,om geen scheldwoorden te gebruiken,dat ik niet mag roddelen over een ander,om niemands slechte gewoonten of geheimen moet verklappen,om een ander te vergeven voor zijn fouten heb jij me geleerd,iemand die fout zit hem de waarheid laten zien,dat ik niet jaloers moet zijn van een ander,blij zijn met de goede daden van een ander,ene die een slechte daad doet hem met een goede daad te beantwoorden,iemand die in de put zit hem erbovenop helpen,naar iemands problemen en zorgen te luisteren,naar iemands hulp te rennen,elkaar bezoeken,een ander iets aanbieden,geen alcohol te drinken,en dat alle geslachtsgemeenschappen buiten het huwelijk verboden zijn voor Allah,Eindeloze Groeten,Gebeden en Liefde aan Hem.


Groet elkaar zei Je,Gegroet hebben we elkaar,neem de Groet van een ander aan zei Je,hebben we gedaan,omhels elkaar zei Je,hebben we gedaan,maak plaats vrij voor een ander die in het groep bij komt zitten,hebben we gedaan,geef elkaars geheimen niet vrij zei Je,hou de hand van een arme goed vast zei Je,ligt er iets miniems dat schadelijk kan zijn voor een ander,raap het op zei Je,hebben we gedaan, Heb elkaar lief voor Allah Swt zei Je,hebben we ook gedaan,maak verdrietigen blij,hou je aan je woord,neem geen slechte persoonlijkheid aan,zeg positieve dingen zelfs achter de rug van een ander en praat over hun pluspunten zei Je...


Heb je Hem lief zoals je je vrouw,kinderen of ouders liefhebt? Maak je tijd voor Hem vrij zoals je het voor hun doet? Glimlach je ook zoals Hij het deed?Zoals Abd.Ibn.H (Radia Allahoe),Ik heb niemand gezien die meer als Hem glimlachte,. Als het de dag van het Liefde is zou ik dicht bij Hem willen zijn,in Medina,en zou ik Hem de mooiste Roos der Rozentuinen brengen,de schoonste woorden van het Heelal tegen hem zeggen,daarna zou ik bij Hem klagen dat er nogaltijd mensen zijn die Hem niet liefhebben,en mensen die Allah Swt niet kennen,zou ik aan Hem klagen,waaromklagen? iemand die liefheeft klaagt bij zijn Geliefde,en ik zou Hem vertellen dat er nogaltijd mensen ver van de Koran leven,dat er nog altijd kinderen zonder enige Liefde ergens gedumpt of slecht behandeld worden over heel de wereld,en dat terwijl ik alle dagen thuis vlees kan eten,een ander zijn levenlang dat niet eens ziet,zelfs mijn eigen egoisme zou ik Hem vertellen,de pijn van ouders die hun kind zien sterven omdat ze hun geen druppel siroop of medicatie kunnen kopen,en anderen maar toekijken,zou ik naar Hem klagen.

En voordat ik zou gaan slapen zou ik Hem oneindig veel Groeten,Gebeden en Liefde sturen naar het grootste Geliefde,wat we allemaal zouden moeten doen, Zoals Allah Swt ons ook vraagt Hem lieftehebben. Hij is eigenlijk de mooiste Roos der Rozentuinen die Allah Swt de mensheid ook toegestuurd heeft:Het Licht der Heelal,Het Licht in het Duister, Als de eindeloze golven van oceanen,Als alle sterren in de Hemel,en Als alle zandkorrels in het Heelal de Gebeden,Groeten en Liefde naar Hem... En dit is maar een druppel in alle oceanen van wat ik over Allah Swt kan zeggen.

Love Prophet Mohammed..
http://www.youtube.com/watch?v=tyoTe8UR_-E&feature=related


Fie Amanie Allah..