Bekijk volle/desktop versie : wie weet hoe je zembo maakt??(marokkanse pap))



21-07-2009, 23:48
wie kan mij asjeblieft helpen?? ik heb zembo gekregen uit marokko, maar ik weet alleen niet nhoe je het moet maken wie kan mij helpen??

21-07-2009, 23:56



Citaat door nadorgirl17:
wie kan mij asjeblieft helpen?? ik heb zembo gekregen uit marokko, maar ik weet alleen niet nhoe je het moet maken wie kan mij helpen??



Je hoeft het niet te maken...de zembo is al kant en klaar...

Maar als je bedoeld met wat je het kan eten kan ik je wel verder helpen

Veel mensen doen het op hun ei (ei met olijfolie) erg lekker trouwens..

je kan het ook doen op apoen (een soort rfissa(arfis))

je kan het ook doen op aardappelen met rmak(jus).

ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen...

succes meid...

22-07-2009, 00:06

Citaat door umm_youssra:
Je hoeft het niet te maken...de zembo is al kant en klaar...

Maar als je bedoeld met wat je het kan eten kan ik je wel verder helpen

Veel mensen doen het op hun ei (ei met olijfolie) erg lekker trouwens..

je kan het ook doen op apoen (een soort rfissa(arfis))

je kan het ook doen op aardappelen met rmak(jus).

ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen...

succes meid...



heey lievrd,
ik heb alleen dat poeder, hoe moet ik dat water erbij voegen?? moet ik het eerst laten koken ik een fluitketel of gelijk dat water bij die peoder voegen en dat in een pan doen en warm maken???

22-07-2009, 00:11

Citaat door nadorgirl17:
heey lievrd,
ik heb alleen dat poeder, hoe moet ik dat water erbij voegen?? moet ik het eerst laten koken ik een fluitketel of gelijk dat water bij die peoder voegen en dat in een pan doen en warm maken???


hey meis,

er moet helemaal geen water bij de zembo, volgens mij bedoel je dan tazemit...daar moet je namelijk wel water bijdoen...

tenzij het iets is wat ik niet ken...maar heb er echt nooit van gehoord water en zemboe mengen

22-07-2009, 00:31


O Y je bent een schat....bedankt.
sjek je hoeDjeeeeee

22-07-2009, 01:10
Mn moeder doet er eerst lauwwarme water erbij niet te veel (het moet geen papje worden maar gewoon bewerkbaar) dit kneden en dan olijfolie eraan toevoegen en goed mengen.
Dan stafen ervan maken en smullen maar proef wel eerst of er zout aan is toegevoegd anders moet je ook zout toevoegen

22-07-2009, 21:07

Citaat door noha_tanger:
Mn moeder doet er eerst lauwwarme water erbij niet te veel (het moet geen papje worden maar gewoon bewerkbaar) dit kneden en dan olijfolie eraan toevoegen en goed mengen.
Dan stafen ervan maken en smullen maar proef wel eerst of er zout aan is toegevoegd anders moet je ook zout toevoegen


Ik heb hier echt nooit van gehoord

m'n ma of ik gebruiken zembo nooit op die manier...

Maar je hebt me nu echt nieuwsgierig gemaakt

dus ga t zeker een keer proberen insha allah...

22-07-2009, 21:38

Citaat door noha_tanger:
Mn moeder doet er eerst lauwwarme water erbij niet te veel (het moet geen papje worden maar gewoon bewerkbaar) dit kneden en dan olijfolie eraan toevoegen en goed mengen.
Dan stafen ervan maken en smullen maar proef wel eerst of er zout aan is toegevoegd anders moet je ook zout toevoegen



volgens mij bedoel je tazemit

22-07-2009, 23:12

Citaat door noha_tanger:
Mn moeder doet er eerst lauwwarme water erbij niet te veel (het moet geen papje worden maar gewoon bewerkbaar) dit kneden en dan olijfolie eraan toevoegen en goed mengen.
Dan stafen ervan maken en smullen maar proef wel eerst of er zout aan is toegevoegd anders moet je ook zout toevoegen



heey meid,.

je bedoelt tazemit, maar ik bedoel echt zembo, dat is een soort van pap, ik weet wel dat er water bij moet, maar mijn vraag is of ik dat water eerst in een ketel moet laten koken of gelijk bij dat poeder doen/???? en dan op de kook zetten

22-07-2009, 23:58
je kan zemboe met water aan de kook brengen niet te lang en dan een scheut olijfolie erbij doen met zout op smaak brengen met zout heerlijk vooral in de winter. zo maakt mijn moeder het altijd mensen uit nador doen het zo

23-07-2009, 11:48
Wij maken het op twee manieren.

Eerste manier:

Je neemt een pan en doet er een beetje water in + olie. En het water meer dan de olie natuurlijk. Je laat het warm worden en doet er een beetje zout en suiker bij. Vervolgens voeg je de zamita toe. Even roeren en dan een ei of twee erbij, hangt natuurlijk af van de hoeveelheid die je gebruikt. Net al te veel waqter gebruiken met weinig zamita, want het is niet de bedoeling dat het net als babypap wordt, maar iets steviger.
Als je het op deze manier maakt dan wordt het geserveerd als o ntbijt

Tweede manier:

Je kunt het met karnemelk mengen. Of iedereen krijgt een bordje of je doet zamita in een groot bord en doet er veel karnemelk bij. Je laat het een tijdje koud worden en serveren als toetje. In de zomer is het heerlijk.

24-07-2009, 12:50

Citaat door yasmine1974:
je kan zemboe met water aan de kook brengen niet te lang en dan een scheut olijfolie erbij doen met zout op smaak brengen met zout heerlijk vooral in de winter. zo maakt mijn moeder het altijd mensen uit nador doen het zo



heey meid,
klopt zo oen wij het ook!!! maar mijn vraag is of je eerst water laat koken in een fluitketel en dan bij dat peoder doen? of dat poeder en water samenvoegen en dan op de kook zetten??