Bekijk volle/desktop versie : Khamenei waarschuwt oppositie



Pagina's : [1] 2 3

20-07-2009, 15:43
Khamenei waarschuwt oppositie

(Novum/AP) - De hoogste Iraanse leider, ayatollah Ali Khamenei, heeft maandag politici gewaarschuwd de veiligheid van het land niet op het spel te zetten. Zondag riep oud-president Mohammad Khatami op tot het houden van een referendum over de rechtmatigheid van de regering van president Mahmoud Ahmadinejad. Vrijdag pleitte oud-president Akbar Hashemi Rafsanjani voor de vrijlating van alle gearresteerde betogers.

Khamenei richtte zich tot Irans 'elite'. Hij noemde het in gevaar brengen van de veiligheid van het land 'het grootst mogelijk kwaad' en iedereen die zich daaraan schuldig maakt 'een gehaat persoon in de ogen van de Iraanse natie, wie het ook moge zijn'.

Khamenei noemde geen namen maar zijn verklaring lijkt met name gericht tegen Khatami, oppositieleider Mir Hossein Mousavi en Rafsanjani. Khamenei heeft de recente verkiezing van Ahmadinejad rechtmatig genoemd. Hij eist dat de oppositie haar kritiek op de verkiezingen stopt en een einde maakt aan de protesten daartegen.

Rafsanjani riep vrijdag tijdens een gebedsbijeenkomst op tot de invrijheidstelling van allen die bij protesten zijn gearresteerd. Hij verweet de conservatieve geestelijken hard optreden tegenover betogers en doofheid voor de fraudebeschuldigingen van critici. Hij legde de verklaringen af tegenover tienduizenden aanhangers van de oppositie, die kennelijk wilden demonstreren dat ze zich niet willen neerleggen bij de herverkiezing van Ahmadinejad.

Khatami nam zondag het stokje van Rafsanjani over en zei dat 'de orde en de vooruitgang van het land afhankelijk zijn van het herstel van het vertrouwen in de regering', aldus zijn website. "Ik zeg nu openlijk dat de oplossing voor de huidige crisis het houden van een referendum is."

Het Verbond van Strijdbare Geestelijken, een hervormingsgezinde groep geestelijken waartoe Khatami behoort, zei dat een volksraadpleging onontbeerlijk is, 'omdat miljoenen mensen hun vertrouwen in het verkiezingsproces hebben verloren'.

Bron

20-07-2009, 16:32


En zo is het: vort met die poppenkast! eerlijke transparante verkiezingen, nu!

Wat is dat voor bananenrepubliek die volstaat met de mededeling dat met slechts 10% van de verkiezingen was geknoeid en derhalve de uitslag rechtsgeldig is?

20-07-2009, 16:35

Citaat:

Khamenei richtte zich tot Irans 'elite'. Hij noemde het in gevaar brengen van de veiligheid van het land 'het grootst mogelijk kwaad' en iedereen die zich daaraan schuldig maakt 'een gehaat persoon in de ogen van de Iraanse natie, wie het ook moge zijn'.
Wat een gore honden zijn het ook he, die dictators Ze vinden zichzelf god op aarde en kunnen alleen bestaan door het creeëren van een externe vijand, zoals alle dictators.

20-07-2009, 16:39

Citaat door jakko:
En zo is het: vort met die poppenkast! eerlijke transparante verkiezingen, nu!

Wat is dat voor bananenrepubliek die volstaat met de mededeling dat met slechts 10% van de verkiezingen was geknoeid en derhalve de uitslag rechtsgeldig is?


Was het niet deze bananenrepubliek en hun leiders die jij op hun mooie blauwe oogjes geloofde als zij zeiden geen kernwapens na te streven?

Waarom dan wel moeilijk doen over deze claim?

20-07-2009, 16:42



Citaat door led_zeppelin:
Wat een gore honden zijn het ook he, die dictators Ze vinden zichzelf god op aarde en kunnen alleen bestaan door het creeëren van een externe vijand, zoals alle dictators.


Uhm.., 'de eigen elite' is toch geen externe vijand?

Misschien een moeilijk concept voor een dictator en is alle knagen aan de eigen dictatoriale stoelpoot 'extern'. Jaja, het recept voor het aanwakkeren van het binnenlandse onveiligheidsgevoel.
Die Wilders is zo stom nog niet, hoor.

20-07-2009, 16:43

Citaat door @bracadaver:
Was het niet deze bananenrepubliek en hun leiders die jij op hun mooie blauwe oogjes geloofde als zij zeiden geen kernwapens na te streven?

Waarom dan wel moeilijk doen over deze claim?


Dat heb ik nooit gezegd. Jij kunt niet lezen.

20-07-2009, 16:46

Citaat door jakko:
Uhm.., 'de eigen elite' is toch geen externe vijand?
Dat wordt impliciet wel gesuggereerd. Ze zijn opeens 'gehate personen in de ogen van de Iraanse natie'. Ze horen er niet meer bij.


Citaat:
Misschien een moeilijk concept voor een dictator en is alle knagen aan de eigen dictatoriale stoelpoot 'extern'. Jaja, het recept voor het aanwakkeren van het binnenlandse onveiligheidsgevoel.
Die Wilders is zo stom nog niet, hoor.


Iedereen met kritiek is een vijand van het bewind. Zo gaat dat. Saddam vermoordde zijn eigen mensen, onder Hitler werden partijleden aangegeven, omdat ze 'fout' zouden zijn, in Noord-Korea kan je aangegeven worden door je eigen kinderen. Het enige verschil hier is dat de mensen met kritiek behoorlijke aanhang hebben onder de bevolking en dat hen opsluiten waarschijnlijk een nieuwe golf protest ontketent.

20-07-2009, 16:46

Citaat door jakko:
Dat heb ik nooit gezegd. Jij kunt niet lezen.


Of jij niet schrijven...


Citaat door jakko:
Leugens. Iran claimt alleen voor vreedzame doeleinden nucleaire technologie aan te wenden.
http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=68450995&postcount=331

20-07-2009, 16:56

Citaat door @bracadaver:
Of jij niet schrijven...



http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=68450995&postcount=331


You' ve just prooven my point.

Dit was om de argumentatie van ene discussant te weerleggen die beweerde dat Iran wel zou verklaren om de technologie aan te wenden voor de productie van kernwapens in tegenstelling tot Irak destijds. Welnu dat heeft Iran nooit beweerd. En dat zeg ik in mijn door jou foutievelijk aangehaalde en geinterpreteerde postje.

Terug naar school jij.

(doorgaans verloopt tekst van a naar b, en van b naar c enzovoorts, het zou u sieren van deze eenvoudige gang van zaken notie te nemen en niet als een kip zonder kop hier en daar wat quotes los te knippen en in te voegen in de fabricaties van eigen makelij. Daar zijn er meer dan genoeg van.)

20-07-2009, 16:58
Let's take it outside

20-07-2009, 17:02

Citaat door jakko:
You' ve just prooven my point.

Dit was om de argumentatie van ene discussant te weerleggen die beweerde dat Iran wel zou verklaren om de technologie aan te wenden voor de productie van kernwapens in tegenstelling tot Irak destijds. Welnu dat heeft Iran nooit beweerd. En dat zeg ik in mijn door jou foutievelijk aangehaalde en geinterpreteerde postje.

Terug naar school jij.


Als je wel erg vaak foutief geinterpreteerd wordt ligt de fout niet altijd bij die anderen.
En ik kan uit de verloop van het topic nu niet bepaald opmaken dat jij de claim van Iran afwijst.

Maar goed dat zal ik dan ook wel weer fout hebben gelezen... in werkelijkheid denk jij dus dat Iran wel degelijk liegt over het niet fabriceren van kernwapens daar waar zei claimen enkel energie te willen opwekken.

20-07-2009, 17:03

Citaat door led_zeppelin:
Let's take it outside


Heb je het weer wel gezien buiten?

20-07-2009, 17:03



Citaat door led_zeppelin:
Let's take it outside


Nee, hij mag hier en nu op zijn bek glijen.

20-07-2009, 17:05

Citaat door @bracadaver:
Als je wel erg vaak foutief geinterpreteerd wordt ligt de fout niet altijd bij die anderen.
En ik kan uit de verloop van het topic nu niet bepaald opmaken dat jij de claim van Iran afwijst.
Beste sukkelaar,

Je meten aan andere sukkelaars is een tactiek, strategie die niet aan te raden is. Brilletje kopen. Ik zou de interpretatiekunde van ene Oeps nooit aanwenden om het eigen gelijk te stutten. Kansloze situatie, regen en de drup, koeien en dempen.

20-07-2009, 17:06

Citaat door jakko:
Nee, hij mag hier en nu op zijn bek glijen.


Je statements kan je alle kanten mee op dus ze zijn op z'n zachts gezegd inderdaad wat glibberig.

Pagina's : [1] 2 3